TD Bank zaplatí v USA pokutu tři miliardy dolarů kvůli praní špinavých peněz
Washington 10. října (ČTK) - Finanční ústav TD Bank se přiznal k porušování amerických zákonů proti praní špinavých peněz. Souhlasil rovněž, že za urovnání obvinění ohledně praní špinavých peněz zaplatí ve Spojených státech pokutu tři miliardy dolarů (téměř 70 miliard Kč). Oznámily to dnes americké úřady. Potvrdily tak dřívější informace ekonomického listu The Wall Street Journal.
TD Bank je americkou součástí obří kanadské finanční instituce Toronto-Dominion Bank. Podle agentury Reuters se firma stala největší bankou v historii USA, která porušení zákonů proti praní špinavých peněz přiznala.
Americké úřady banku obvinily, že v důsledku svého laxního přístupu po léta umožňovala převody peněz drogových kartelů a dalších zločineckých skupin. Banka měla podle úřadů "významné, dlouhodobé a systémové nedostatky v programu monitorování transakcí".
"TD Bank dala přednost ziskům před dodržováním zákonů. Toto rozhodnutí ji nyní stojí miliardy dolarů na pokutách," uvedl americký ministr spravedlnosti Merrick Garland. Dohoda o urovnání zahrnuje kromě finančního postihu rovněž různá omezení pro aktivity banky.
"Vysoce postavení manažeři, včetně osoby, která se stala vedoucím banky pro boj proti praní špinavých peněz, v různých obdobích věděli, že existují vážné problémy s programem banky proti praní špinavých peněz. Banka však tyto problémy neodstranila," řekl ministr. Zaměstnanci banky podle něj při mnoha příležitostech "otevřeně žertovali" o nedodržování předpisů proti praní špinavých peněz.
"Chronická pochybení společnosti TD Bank vytvořila podmínky k tomu, aby do našeho finančního systému pronikla řada nezákonných aktivit, od obchodování s fentanylem a narkotiky po financování terorismu a obchodování s lidmi," uvedl náměstek amerického ministra financí Wally Adeyemo.
pmh mka
- sdílejte článek
Následuje: Výstavba vysokorychlostních tratí se zpožďuje, pomoct má projektové řízení
Praha 10. října (ČTK) - Narůstá zpoždění výstavby vysokorychlostních tratí (VRT), jednou z příčin jsou dlouhá jednání s dotčenými kraji. Proces má urychlit přechod na projektový způsob řízení. Na včasnost realizace projektu dohlíží v čele vládního výboru pro strategické investice premiér Petr Fiala (ODS). Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) to řekl novinářům po dnešním jednání vlády, kterou informoval o aktuálním stavu projektu rychlých spojení (RS). Kupka vede meziresortní řídící výbor projektu, projektový tým Správy železnic (SŽ) vede sekční ředitel Jakub Bazgier s náměstkem generálního ředitele pro modernizaci Mojmírem Nejezchlebem. Pro manažery Správy železnic vláda nastavila ukazatele výkonnosti. Na zpožďování termínů výstavby VRT na základě dokumentu předkládaného vládě upozornil v úterý server Zdopravy.cz. První stavby by měl podle Kupky stát zahájit v příštím roce. Jde o modernizaci dvou úseků tratě z Brna do Přerova, konkrétně Nezamyslice - Kojetín a Kojetín - Přerov, uvedl. Podle serveru Zdopravy.cz jsou na webu Správy železnic staré dokumenty, podle kterých stavba na této trati měla začít už v roce 2020. Modernizovaná trať bude součástí sítě vysokorychlostních tratí, vzhledem k projektované maximální rychlosti 200 kilometrů v hodině ale není plnohodnotnou vysokorychlostní tratí. "V současné chvíli probíhá projektování tratí, které doprovází bezprecedentní rozsah komunikace s obcemi, kraji, spolky a s občany, jichž se chystaná výstavba vysokorychlostních tratí přímo dotýká," řekl Kupka. Přípravu nových tratí podle něj prodlužuje komunikace se samoprávami, v budoucnu by ale měla schvalování staveb urychlit. Délku příprav podle ministerstva dopravy významně ovlivňují krajská zastupitelstva, která například rozhodují o aktualizaci zásad územního rozvoje. Kraje podle ministerstva o VRT rozhodují i několik let. V různých fázích vyjednávání jsou podle ministerstva VRT na území Prahy, Olomouckého kraje, Vysočiny a Jihomoravského kraje. Stát ale v případě strategicky důležitých infrastrukturních staveb může zamezit neodůvodněným prodlevám a rozhodnout prostřednictvím Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ). (pokračování...)
Praha 10. října (ČTK) - Narůstá zpoždění výstavby vysokorychlostních tratí (VRT), jednou z příčin jsou dlouhá jednání s dotčenými kraji. Proces má urychlit přechod na projektový způsob řízení. Na včasnost realizace projektu dohlíží v čele vládního výboru pro strategické investice premiér Petr Fiala (ODS). Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) to řekl novinářům po dnešním jednání vlády, kterou informoval o aktuálním stavu projektu rychlých spojení (RS). Kupka vede meziresortní řídící výbor projektu, projektový tým Správy železnic (SŽ) vede sekční ředitel Jakub Bazgier s náměstkem generálního ředitele pro modernizaci Mojmírem Nejezchlebem. Pro manažery Správy železnic vláda nastavila ukazatele výkonnosti. Na zpožďování termínů výstavby VRT na základě dokumentu předkládaného vládě upozornil v úterý server Zdopravy.cz. První stavby by měl podle Kupky stát zahájit v příštím roce. Jde o modernizaci dvou úseků tratě z Brna do Přerova, konkrétně Nezamyslice - Kojetín a Kojetín - Přerov, uvedl. Podle serveru Zdopravy.cz jsou na webu Správy železnic staré dokumenty, podle kterých stavba na této trati měla začít už v roce 2020. Modernizovaná trať bude součástí sítě vysokorychlostních tratí, vzhledem k projektované maximální rychlosti 200 kilometrů v hodině ale není plnohodnotnou vysokorychlostní tratí. "V současné chvíli probíhá projektování tratí, které doprovází bezprecedentní rozsah komunikace s obcemi, kraji, spolky a s občany, jichž se chystaná výstavba vysokorychlostních tratí přímo dotýká," řekl Kupka. Přípravu nových tratí podle něj prodlužuje komunikace se samoprávami, v budoucnu by ale měla schvalování staveb urychlit. Délku příprav podle ministerstva dopravy významně ovlivňují krajská zastupitelstva, která například rozhodují o aktualizaci zásad územního rozvoje. Kraje podle ministerstva o VRT rozhodují i několik let. V různých fázích vyjednávání jsou podle ministerstva VRT na území Prahy, Olomouckého kraje, Vysočiny a Jihomoravského kraje. Stát ale v případě strategicky důležitých infrastrukturních staveb může zamezit neodůvodněným prodlevám a rozhodnout prostřednictvím Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ). (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'TD Bank zaplatí v USA pokutu tři miliardy dolarů kvůli praní špinavých peněz' je zařazena do kategorií Finance (fin) - Kriminalita a právo (zak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024101008386|511764. Vydána 10.10.2024 21:00:22. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'TD Bank zaplatí v USA pokutu tři miliardy dolarů kvůli praní špinavých peněz' je zařazena do kategorií Finance (fin) - Kriminalita a právo (zak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024101008386|511764. Vydána 10.10.2024 21:00:22. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.