Média: Japonsko vyzve Google, aby v zemi zastavil monopolní praktiky
Tokio 22. prosince (ČTK) - Japonské úřady vyzvou americkou internetovou společnost Google, aby v zemi přestala porušovat antimonopolní zákony. S odkazem na své zdroje to dnes napsal japonský list Nikkei Asia. Podle zdrojů bude příslušné nařízení firmě sděleno brzy, konkrétní datum neuvádějí. Komise pro spravedlivý obchod vidí problémy ve smlouvách s výrobci smartphonů a v instalaci webového prohlížeče Chrome.
Antimonopolní komise podle zdrojů brzy vydá příkaz, aby Google své monopolní praktiky zastavil a napříště od nich upustil. Podle médií tak bude Google první americkou firmou, které komise nařídí s takovou praxí skoncovat. Google se ke zprávě bezprostředně nevyjádřil.
Japonský úřad pro ochranu hospodářské soutěže loni v říjnu začal firmu Google vyšetřovat kvůli podezření, že podnik porušuje antimonopolní zákony ve službách vyhledávání na internetu. Z podobných důvodů už firmu začaly vyšetřovat regulační orgány v Evropě i jinde, včetně Spojených států, uvedla agentura Reuters.
Chrome je pilířem podnikání Googlu, je nejrozšířenějším webovým prohlížečem na světě. Japonské úřady se ale domnívají, že Google na výrobce smartphonů tlačí, aby tento prohlížeč ve svých přístrojích instalovali už ve výchozím nastavení. Majitelem Googlu je americká společnost Alphabet.
Prohlížeč Chrome poskytuje informace o uživatelích, které firmě Google pomáhají efektivněji a ziskověji cílit reklamy. Americké ministerstvo spravedlnosti v listopadu před soudem uvedlo, že Google by měl prohlížeč Chrome odprodat a že by firmě nemělo být po dobu pěti let umožněno, aby na trh internetových prohlížečů znovu vstoupila. Snahou úřadů je rovněž ukončit monopol Googlu ve vyhledávání na internetu.
spr - sdílejte článek
Následuje: Češi více volí vánoční dekorace ze dřeva či skla a také chytré osvětlení
Praha 22. prosince (ČTK) - Češi čím dál více upřednostňují vánoční dekorace ze dřeva, skla či papíru před plastovými výrobky. Větší zájem je také o chytré osvětlení, které lze ovládat přes mobilní telefon. Vyplývá to z odpovědí obchodníků na dotazy ČTK. Někteří evidují vyšší zájem o dekorace než loni, například na on-line srovnávači Heureka.cz nárůst u vánočních ozdob a osvětlení činí zhruba desetinu. Věrni Češi podle obchodníků zůstávají barevným kombinacím. Letošním Vánocům opět dominují zlatá, červená, zelená a stříbrná. "Z udržitelných materiálů jednoznačně vede dřevo před papírem. Už několik let je stálicí dřevěný louskáček – ať už jako svícen, nebo ozdoba na stromeček," řekl ČTK obchodní ředitel Bonami Martin Ostradecký. Větší zájem o materiály, které jsou šetrnější k přírodě, eviduje také řetězec Asko-Nábytek. Oblibě se podle marketingové ředitelky Andrey Štěpánové těší například papírové řetězy. "Česká veřejnost začíná více preferovat domácí a rukodělné výrobky," řekla ČTK spolumajitelka tuzemské sklárny Koulier Kateřina Šrámková. Nakupovat vánoční ozdoby podle ní lidé začali už v září, největší poptávka je po přírodních motivech. "Stále vládne klasika - červená, zelená, bílá, zlatá, stříbrná. Kupodivu se ale více začaly prodávat modré ozdoby, více než v předchozích letech," doplnila. V listopadu prodejce Datart evidoval 30procentní nárůst poptávky po vánočním osvětlení a dekoracích, uvedla mluvčí Petra Psotková. (pokračování...)
Praha 22. prosince (ČTK) - Češi čím dál více upřednostňují vánoční dekorace ze dřeva, skla či papíru před plastovými výrobky. Větší zájem je také o chytré osvětlení, které lze ovládat přes mobilní telefon. Vyplývá to z odpovědí obchodníků na dotazy ČTK. Někteří evidují vyšší zájem o dekorace než loni, například na on-line srovnávači Heureka.cz nárůst u vánočních ozdob a osvětlení činí zhruba desetinu. Věrni Češi podle obchodníků zůstávají barevným kombinacím. Letošním Vánocům opět dominují zlatá, červená, zelená a stříbrná. "Z udržitelných materiálů jednoznačně vede dřevo před papírem. Už několik let je stálicí dřevěný louskáček – ať už jako svícen, nebo ozdoba na stromeček," řekl ČTK obchodní ředitel Bonami Martin Ostradecký. Větší zájem o materiály, které jsou šetrnější k přírodě, eviduje také řetězec Asko-Nábytek. Oblibě se podle marketingové ředitelky Andrey Štěpánové těší například papírové řetězy. "Česká veřejnost začíná více preferovat domácí a rukodělné výrobky," řekla ČTK spolumajitelka tuzemské sklárny Koulier Kateřina Šrámková. Nakupovat vánoční ozdoby podle ní lidé začali už v září, největší poptávka je po přírodních motivech. "Stále vládne klasika - červená, zelená, bílá, zlatá, stříbrná. Kupodivu se ale více začaly prodávat modré ozdoby, více než v předchozích letech," doplnila. V listopadu prodejce Datart evidoval 30procentní nárůst poptávky po vánočním osvětlení a dekoracích, uvedla mluvčí Petra Psotková. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Média: Japonsko vyzve Google, aby v zemi zastavil monopolní praktiky' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Obchod (obo) - Kriminalita a právo (zak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024122201718|512605. Vydána 22.12.2024 11:25:18. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Média: Japonsko vyzve Google, aby v zemi zastavil monopolní praktiky' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Obchod (obo) - Kriminalita a právo (zak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024122201718|512605. Vydána 22.12.2024 11:25:18. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.