Do opravovaného Liebiegova paláce v Liberci se vrátí 20 historických lustrů
Liberec 13. dubna 2022 (ČTK) - Do opravovaného městského Liebiegova paláce v Liberci se letos navrátí 20 historických křišťálových lustrů, jejichž cena je odhadována na 1,25 milionu korun. Ve sbírce je měla Oblastní galerie Liberec, která do roku 2014 v paláci sídlila. Radnice lustry nejprve získá do takzvané výpůjčky. Novináře dnes o tom informovala náměstkyně primátora Radka Loučková Kotasová (ANO).
"Následně budeme usilovat to, aby se lustry staly majetkem města," dodala. Podle ní počítají s tím, že historické lustry budou zdobit nejen prostory paláce, ale plnit i svoji primární funkci, tedy svítit. Potřebují ale nejprve renovaci, kterou provede společnost Preciosa Lustry z Kamenického Šenova. "Dala nám nabídku, že za nižší cenu, než by byla cena obvyklá, nám je zrepasuje, zrenovuje, sestaví a také instaluje," uvedla Loučková Kotasová. Město za odbornou renovaci zaplatí zhruba 655.000 korun, což je podle náměstkyně zhruba o 300.000 korun méně, než je cena obvyklá. Firma za to chce, aby asi u pěti nejvýznamnějších lustrů bylo uvedeno, že je renovovali její pracovníci.
Všech 20 lustrů má více než metr na výšku. Nejmenší z nich je šestiramenný o průměru 80 centimetrů a výšce 110 centimetrů a největší 18ramenný s průměrem 110 centimetrů a dvoumetrovou výškou.
Kompletní rekonstrukce památkově chráněného paláce, který si nechal v letech 1870 až 1872 postavit jako rodinné sídlo továrník Johann Liebieg mladší, začala v září 2020 a hotová by měla být letos do října. Přestavba na komunitní centrum si vyžádá více než čtvrt miliardy korun. Po skončení rekonstrukce se palác stane místem setkávání lidí, od dětí až po seniory a různých sociálních skupin. Uvnitř paláce bude velký sál, výtvarný ateliér s dílnou, výstavní prostory, počítačové a víceúčelové místnosti, dva tělocvičné sály a bude tam i kavárna či zahradnický klub s keramickou pecí a znovuobnoveným skleníkem.
knt kš
- sdílejte článek
Následuje: Výrobci kosmetiky v EU kvůli válce na Ukrajině čelí krizi v zásobování
Paříž/Milán 13. dubna (ČTK) - Evropští výrobci parfémů a kosmetiky se potýkají s nedostatkem papíru, skla a některých důležitých olejů a alkoholů. Může za to ruská invaze na Ukrajinu, která způsobila další narušení dodavatelských řetězců kosmetických výrobků a zvýšila ceny, upozornila agentura Reuters. Podobně jako potravinářský průmysl se i celosvětový kosmetický průmysl, jehož hodnota je 500 miliard USD (11,3 bilionu Kč), potýká s následky války, protože výrobci používají k výrobě parfémů alkohol získávaný z obilí a biořepy a k výrobě kosmetiky olej ze slunečnicových semen. To jsou vše důležité plodiny pocházející z Ukrajiny. Současně válka vyvolala energetickou krizi, což prudce zvýšilo ceny skla a papíru. Čínská koronavirová omezení pak znemožnila firmám získávat obaly pro vůně za 100 dolarů a rtěnky za 30 dolarů. "Jsme v režimu krizového řízení pokud se týká tématu zásobování," uvedl generální ředitel francouzského kosmetického svazu FEBEA Emmanuel Guichard. Konzultační společnost Bain Company spočítala, že vyšší ceny obalů, energií a surovin zvýšily výrobní náklady v kosmetickém průmyslu v průměru o 25 až 30 procent. To představuje problém pro masové výrobce kosmetiky, i když poptávka po výrobcích pro osobní péči zůstává silná, uvedla analytička firmy Federica Levatová. Italský výrobce parfémů ICR očekává, že tržby v letošním roce překonají úroveň z doby před pandemií covidu-19. Rodinný výrobce parfémů Bulgari a Salvatore Ferragamo ale bojuje s ročním nárůstem nákladů na alkohol o 30 procent a nákladů na sklo a papír o deset procent, uvedla viceprezidentka firmy Ambra Martoneová. Společnost McKinsey odhadla, že celosvětové tržby z prodeje kosmetických výrobků letos překročí úroveň z roku 2019, kdy činily 538 miliard USD. Loni stouply na 518 miliard USD ze 458 miliard v roce 2020. Velké společnosti s vyššími ziskovými maržemi mají větší finanční sílu a flexibilitu, aby se s růstem nákladů vyrovnaly. Například luxusní divize firmy L'Oréal, která prodává make-upy a parfémy značek Giorgio Armani a Valentino, má provozní marži 22,8 procenta. Výrazně hůře jsou na tom malé a středně velké společnosti v Evropě. (pokračování...)
Paříž/Milán 13. dubna (ČTK) - Evropští výrobci parfémů a kosmetiky se potýkají s nedostatkem papíru, skla a některých důležitých olejů a alkoholů. Může za to ruská invaze na Ukrajinu, která způsobila další narušení dodavatelských řetězců kosmetických výrobků a zvýšila ceny, upozornila agentura Reuters. Podobně jako potravinářský průmysl se i celosvětový kosmetický průmysl, jehož hodnota je 500 miliard USD (11,3 bilionu Kč), potýká s následky války, protože výrobci používají k výrobě parfémů alkohol získávaný z obilí a biořepy a k výrobě kosmetiky olej ze slunečnicových semen. To jsou vše důležité plodiny pocházející z Ukrajiny. Současně válka vyvolala energetickou krizi, což prudce zvýšilo ceny skla a papíru. Čínská koronavirová omezení pak znemožnila firmám získávat obaly pro vůně za 100 dolarů a rtěnky za 30 dolarů. "Jsme v režimu krizového řízení pokud se týká tématu zásobování," uvedl generální ředitel francouzského kosmetického svazu FEBEA Emmanuel Guichard. Konzultační společnost Bain Company spočítala, že vyšší ceny obalů, energií a surovin zvýšily výrobní náklady v kosmetickém průmyslu v průměru o 25 až 30 procent. To představuje problém pro masové výrobce kosmetiky, i když poptávka po výrobcích pro osobní péči zůstává silná, uvedla analytička firmy Federica Levatová. Italský výrobce parfémů ICR očekává, že tržby v letošním roce překonají úroveň z doby před pandemií covidu-19. Rodinný výrobce parfémů Bulgari a Salvatore Ferragamo ale bojuje s ročním nárůstem nákladů na alkohol o 30 procent a nákladů na sklo a papír o deset procent, uvedla viceprezidentka firmy Ambra Martoneová. Společnost McKinsey odhadla, že celosvětové tržby z prodeje kosmetických výrobků letos překročí úroveň z roku 2019, kdy činily 538 miliard USD. Loni stouply na 518 miliard USD ze 458 miliard v roce 2020. Velké společnosti s vyššími ziskovými maržemi mají větší finanční sílu a flexibilitu, aby se s růstem nákladů vyrovnaly. Například luxusní divize firmy L'Oréal, která prodává make-upy a parfémy značek Giorgio Armani a Valentino, má provozní marži 22,8 procenta. Výrazně hůře jsou na tom malé a středně velké společnosti v Evropě. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Do opravovaného Liebiegova paláce v Liberci se vrátí 20 historických lustrů' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Kultura (kul) - Firmy (efm). ID zprávy: T2022041305601|502634. Vydána 13.04.2022 15:10:11. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Do opravovaného Liebiegova paláce v Liberci se vrátí 20 historických lustrů' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Kultura (kul) - Firmy (efm). ID zprávy: T2022041305601|502634. Vydána 13.04.2022 15:10:11. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.