Knihobot loni dosáhl tržeb ve výši 301 milionu korun, více než v předchozím roce
Praha 25. ledna (ČTK) - Knižní secondhand Knihobot v loňském roce dosáhl tržeb ve výši 301 milionu korun, což je o téměř 120 milionů korun více než v předchozím roce. Loni přijal Knihobot denně v průměru 10.000 knih a za rok jich prodal dva miliony. Expandoval do Rakouska a Německa a noví zákazníci mu přibyli i v Česku. Letos chce především upevnit pozici na zahraničních trzích. ČTK o tom za antikvariát Knihobot.cz informovala Zuzana Žižková.
Po prvním měsíci fungování můžeme říci, že knihkupectví byl dobrý krok. Máme na něj skvělé ohlasy. V policích s knihami zapátrají ti, co si jdou vyzvednout objednané knihy, zákazníci sem začínají ale chodit i cíleně. Denní prodeje přímo na místě se dostávají ke dvěma stovkám knih...
Postupně se podle ní Knihobotu daří budovat věrnost zákazníků. Zatímco na začátku loňského roku se jich do měsíce pro další objednávku vracela pětina, teď jde o 30 procent. "Máme radost, že se k nám zákazníci vracejí a potvrzují nám, že je naše služba baví a že jdeme správnou cestou. I když to byl těžký rok, dokázali jsme se poprvé dostat do zisku a přesáhnout 300 milionů v tržbách," uvedl zakladatel Knihobotu Dominik Gazdoš.
V Česku k rostoucím číslům pomohla Knihobotu také spolupráce se společností Rohlik.cz, díky které se podařilo od června, kdy služba začala fungovat, dostat do oběhu 100.000 knih. Svou oblibu si u lidí získala především svou jednoduchostí – knihy není nutné balit a stačí je při převzetí nákupu předat kurýrovi.
Knihobot vyšel vstříc i kupujícím, kteří dávají přednost tradiční formě nákupu. Před koncem loňského roku proměnil svou pobočku v pražských Holešovicích ve výběrové knihkupectví s knihami z druhé ruky. Dosud využíval pro prodej knih téměř výhradně e-shop. Nyní si čtenáři osobně mohou vybrat z tisíce knih přímo na prodejně. V budoucnu chce Knihobot knihkupectví využít jako prostor pro pořádaní literárních a komunitních akcí.
"Po prvním měsíci fungování můžeme říci, že knihkupectví byl dobrý krok. Máme na něj skvělé ohlasy. V policích s knihami zapátrají ti, co si jdou vyzvednout objednané knihy, zákazníci sem začínají ale chodit i cíleně. Denní prodeje přímo na místě se dostávají ke dvěma stovkám knih," řekla manažerka Barbora Votavová.
Loni na jaře vstoupil Knihobot jako Bookbot na rakouský trh a záhy pokračoval na německý. V obou zemích uspěl s oblíbenou službou knihotaxi, které je ve Vídní a Berlíně pohodlným způsobem, jak dostat přečtené knihy znovu do oběhu.
"Trh v Německu je pro nás rozdílný především v tom, že na něm působí Amazon a my musíme přesvědčit zákazníka, že jsme ta lepší varianta, po které by měl sáhnout. Lidé tu ale zase díky tomu jsou zvyklí knihy nehromadit," popsal první zkušenosti Gazdoš.
Knihobot vznikl v roce 2019 jako alternativa k prodejním serverům s použitými knihami i k tradičním knihkupectvím. Funguje po celé České republice, Slovensku, Rakousku a Německu. V roce 2022 byl Knihobot podle žebříčku společnosti Deloitte 15. nejrychleji rostoucí firmou ve střední Evropě, v ČR pátou.
jir ptd - sdílejte článek
Následuje: Stanjura: Vláda by do voleb neměla stanovovat termín zavedení eura
Praha 25. ledna (ČTK) - Vláda by do voleb neměla stanovovat termín pro vstup Česka do eurozóny, musí se zaměřit především na splnění kritérií pro přijetí společné evropské měny. Novinářům to dnes řekl ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS). Bez pevného termínu zavedení eura je podle něj také nevhodné vstupovat do systému směnných kurzů ERM II, protože by to v takovém případě znamenalo pro českou ekonomiku víc negativ než přínosů. Vláda v současnosti jedná o společném materiálu ministerstva financí a České národní banky (ČNB), který hodnotí připravenost země na vstup do eurozóny. Stanjura očekává, že by měl kabinet přijmout společné stanovisko k dokumentu do konce února. Část ministrů v souvislosti s projednáváním materiálu apelovala na to, aby vláda stanovila termín pro vstup do eurozóny nebo přinejmenším pro vstup do ERM II, ve kterém země musí být dva roky před zavedením eura. Podle Stanjury je nutné soustředit se především na plnění takzvaných maastrichtských kritérií pro zavedení eura. Loni Česko žádné z nich neplnilo, letos by mělo splnit přinejmenším kritérium veřejných financí, protože deficit by měl klesnout na 2,2 procenta hrubého domácího produktu (HDP). Ministr předpokládá, že by Česko mohlo splnit i inflační a úrokové kritérium. Pro vstup do eurozóny musí země splnit čtyři kritéria. Kritérium cenové stability stanovuje, že míra inflace v zemi nesmí překročit o víc než 1,5 procentního bodu průměrnou inflaci tří zemí eurozóny s nejnižším růstem cen. (pokračování...)
Praha 25. ledna (ČTK) - Vláda by do voleb neměla stanovovat termín pro vstup Česka do eurozóny, musí se zaměřit především na splnění kritérií pro přijetí společné evropské měny. Novinářům to dnes řekl ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS). Bez pevného termínu zavedení eura je podle něj také nevhodné vstupovat do systému směnných kurzů ERM II, protože by to v takovém případě znamenalo pro českou ekonomiku víc negativ než přínosů. Vláda v současnosti jedná o společném materiálu ministerstva financí a České národní banky (ČNB), který hodnotí připravenost země na vstup do eurozóny. Stanjura očekává, že by měl kabinet přijmout společné stanovisko k dokumentu do konce února. Část ministrů v souvislosti s projednáváním materiálu apelovala na to, aby vláda stanovila termín pro vstup do eurozóny nebo přinejmenším pro vstup do ERM II, ve kterém země musí být dva roky před zavedením eura. Podle Stanjury je nutné soustředit se především na plnění takzvaných maastrichtských kritérií pro zavedení eura. Loni Česko žádné z nich neplnilo, letos by mělo splnit přinejmenším kritérium veřejných financí, protože deficit by měl klesnout na 2,2 procenta hrubého domácího produktu (HDP). Ministr předpokládá, že by Česko mohlo splnit i inflační a úrokové kritérium. Pro vstup do eurozóny musí země splnit čtyři kritéria. Kritérium cenové stability stanovuje, že míra inflace v zemi nesmí překročit o víc než 1,5 procentního bodu průměrnou inflaci tří zemí eurozóny s nejnižším růstem cen. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Knihobot loni dosáhl tržeb ve výši 301 milionu korun, více než v předchozím roce' je zařazena do kategorií Kultura (kul) - Obchod (obo). ID zprávy: T2024012503538|508675. Vydána 25.01.2024 11:40:15. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Knihobot loni dosáhl tržeb ve výši 301 milionu korun, více než v předchozím roce' je zařazena do kategorií Kultura (kul) - Obchod (obo). ID zprávy: T2024012503538|508675. Vydána 25.01.2024 11:40:15. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.