Expozice Škvoreckého ve Spolkovém domě v Náchodě se rozrostla o další exponáty
Náchod 6. srpna (ČTK) - Nedávno otevřená expozice věnovaná náchodskému rodákovi a spisovateli Josefu Škvoreckému ve Spolkovém domě v Náchodě se rozšířila o nové exponáty. Mezi darovanými předměty jsou třeba ocenění, která Škvorecký za svého života obdržel. ČTK o tom dnes informovala mluvčí radnice Nina Adlof. Nový Spolkový dům, který vznikl v Hurdálkově ulici v centru dvacetitisícového města, byl oficiálně otevřen 1. května. Součástí objektu jsou stálé expozice věnované Škvoreckému (1924 až 2012) a dalšímu slavnému rodákovi, architektovi Janu Letzelovi (1880 až 1925).
Pracovna byla společně upravena tak, aby co nejvěrněji zachycovala autentické uspořádání prostoru, ve kterém spisovatel tvořil...
"Město Náchod převzalo v pondělí významná ocenění a artefakty, které byly darovány Společností Josefa Škvoreckého (SJŠ). Mezi darovanými předměty jsou konkrétně Řád bílého lva, Řád Kanady, Neustadt Prize a Státní cena za literaturu. Tyto cenné artefakty jsou nyní součástí stálé expozice," uvedla Adlof.
Dalším přírůstkem do expozice je karikatura Josefa Škvoreckého od výtvarníka Adolfa Hoffmeistera z roku 1968, kterou město zakoupilo za 30.000 korun. Součástí rozšíření expozice je také doplnění kopie pracovny Josefa Škvoreckého o další knihy, které mají přiblížit atmosféru jeho původní knihovny a pracovny v Torontu. "Pracovna byla společně upravena tak, aby co nejvěrněji zachycovala autentické uspořádání prostoru, ve kterém spisovatel tvořil," uvedla Adlof. Nově doplněná expozice ve Spolkovém domě je otevřena od 8:00 do 17:00.
Škvorecký zemřel v lednu 2012 ve věku 87 let v Torontu, v roce 2014 mu v Náchodě odhalili pamětní desku a také lavičku na Masarykově náměstí. Spisovatele rovněž připomíná květnový festival studentské tvořivosti Náchodská Prima sezona. Své rodné město zachytil v několika svých knihách. V Náchodě si letos 27. září připomenou vzpomínkovou akcí nedožité sté narozeniny spisovatele.
Spolkový dům vyšel na 75 milionu korun, z toho demolice původního objektu na 3,2 milionu a samotná stavba na 63,5 milionu korun. V přízemí jsou veřejnosti přístupné expozice a sál pro pořádání kulturních akcí, v patře jsou místnosti a zázemí pro místní spolky včetně malířského ateliéru.
ku kš - sdílejte článek
Následuje: Průzkum Deloitte: Firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu
Praha 6. srpna (ČTK) - České firmy využívají nástroje umělé inteligence (AI) v zákaznické podpoře, v marketingových odděleních nebo k zefektivnění vnitřních procesů. Firmy jsou zároveň přesvědčeny, že AI nenahradí jejich zaměstnance, spíš pomůže k urychlení rutinních úkolů a k získání času na práci s větší přidanou hodnotou. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Deloitte mezi českými podniky, jehož výsledky má ČTK k dispozici. "Firmy se shodují na tom, že jim využití AI pomáhá ve zvýšení produktivity. Další na AI oceňují dostupnost a stejné podmínky jejího využívání pro malé a střední podniky i velké korporace," uvedla Kateřina Novotná z Deloitte k výsledkům průzkumu, který se uskutečnil v programu Czech Best Managed Companies. Program vede Deloitte a pomáhá v něm rozvíjet dobře řízené, privátně vlastněné společnosti. V zákaznickém servisu firmy využívají AI k třídění dotazů zákazníků, přepojení na příslušného pracovníka nebo v některých případech i ke kompletnímu vyřízení dotazu. (pokračování...)
Praha 6. srpna (ČTK) - České firmy využívají nástroje umělé inteligence (AI) v zákaznické podpoře, v marketingových odděleních nebo k zefektivnění vnitřních procesů. Firmy jsou zároveň přesvědčeny, že AI nenahradí jejich zaměstnance, spíš pomůže k urychlení rutinních úkolů a k získání času na práci s větší přidanou hodnotou. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Deloitte mezi českými podniky, jehož výsledky má ČTK k dispozici. "Firmy se shodují na tom, že jim využití AI pomáhá ve zvýšení produktivity. Další na AI oceňují dostupnost a stejné podmínky jejího využívání pro malé a střední podniky i velké korporace," uvedla Kateřina Novotná z Deloitte k výsledkům průzkumu, který se uskutečnil v programu Czech Best Managed Companies. Program vede Deloitte a pomáhá v něm rozvíjet dobře řízené, privátně vlastněné společnosti. V zákaznickém servisu firmy využívají AI k třídění dotazů zákazníků, přepojení na příslušného pracovníka nebo v některých případech i ke kompletnímu vyřízení dotazu. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Expozice Škvoreckého ve Spolkovém domě v Náchodě se rozrostla o další exponáty' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Kultura (kul). ID zprávy: T2024080605492|510989. Vydána 06.08.2024 14:30:52. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Expozice Škvoreckého ve Spolkovém domě v Náchodě se rozrostla o další exponáty' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Kultura (kul). ID zprávy: T2024080605492|510989. Vydána 06.08.2024 14:30:52. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.