Slaví se svátek zamilovaných, obchodníci čekají poptávku po květinách a čokoládě
Praha 14. února (ČTK) – Až několikanásobně vyšší tržby za květiny a čokoládu očekávají dnes obchodníci u příležitosti svátku zamilovaných. Ve srovnání s běžnými dny podle nich lidé na svatého Valentýna častěji kupují také po alkoholu, zejména víně. Akce Suchej únor, která vyzývá k abstinenci po celý měsíc, lidi od nákupu spíše neodrazuje. Vyplývá to z informací obchodů s potravinami a rozvážkových služeb, které oslovila ČTK.
Až sedminásobný nárůst prodeje květin dnes očekává řetězec Albert. 'I letos rozšiřujeme nabídku o různé valentýnské kytice a hrnkové květiny ve valentýnském balení,' řekl ČTK mluvčí Jiří Mareček. Do obchodů podle něj zákazníci v tento den přicházejí také pro papírová přání, plyšové hračky nebo vonné svíčky.
Obliba svátku zamilovaných podle mluvčí řetězce Tesco Ivy Pavlouskové v Česku každoročně roste. I pro tento den ale platí, že zákazníci vyhledávají zejména zboží ve slevě, uvedla. 'Do akční nabídky jsme zařadili například dámské noční a spodní prádlo,' řekla. Týden před svatým Valentýnem podle ní proti běžným dnům několikanásobně vzrostl prodej čokolád, pralinek a bonboniér.
Naopak podle mluvčího on-line supermarketu Košík.cz Františka Brože zákazníci při přípravě valentýnské večeře nebo drobného občerstvení častěji vybírají dražší produkty. Doplnil, že kvůli vyšší ceně kakaa letos čokoláda meziročně zdražila o osm procent. 'Nejedná se ale o tak zásadní růst, jako to bylo u jiných potravin v posledních dvou letech, a prodeje to nijak neovlivňuje,' uvedl.
Za víno, čokoládu a květiny letos zákazníci podle Brože zaplatí kolem 800 korun. 'V případě, že balíček ještě doplní o oblíbené dárkové kosmetické sady, jejichž prodeje na Valentýna standardně rostou o 400 procent, se cena pohybuje mírně nad 1100 korunami,' řekl.
Kurýrní služba Wolt dnes počítá s asi desetinovým nárůstem poptávky. Zájem podle ředitele maloobchodního prodeje Františka Cmunta bude především o květiny. 'Vedle květin zákazníci objednávají i čokoládu, drobné dárky, ale i produkty pro intimní chvíle,' doplnil. Z alkoholu na Valentýna vedou šumivá vína. 'Suchý únor tolik necítíme,' řekl Cmunt.
Ve srovnání s Mezinárodním dnem žen je nárůst poptávky po květinách na Valentýna vyšší, řekla ČTK mluvčí on-line supermarketu Rohlík.cz Denisa Morgensteinová. 'Skladba valentýnského nákupu je mnohem různorodější,' uvedla. Doplnila, že stejně jako loni Rohlík nejspíš prodá více tulipánů než růží. Den svatého Valentýna pak řetězec Globus promítl také do nabídky svých dezertů. 'Hlavní roli hrají šlehačka, maliny a jahody, které budou v nabídce v podobě dortů, řezů i ovocných pohárů,' uvedla mluvčí Aneta Turnovská. Oblibě se podle ní na svátek zamilovaných těší zejména linecká a medová srdce.
'Zákazníci si svátek zamilovaných tradičně pojí také s růžovou barvou, proto jsou mimo jiné oblíbené produkty, kterým dominuje růžová barva,' řekl ČTK mluvčí řetězce Penny Market Tomáš Kubík. V té souvislosti se podle něj na Valentýna prodává například růžové víno.
mib ptd - sdílejte článek
Následuje: V americkém Lovelandu každý rok razítkují desetitisíce valentýnských pohlednic
Loveland (USA) 14. února (ČTK) - V americkém městě Loveland před svátkem svatého Valentýna každoročně orazítkují desítky tisíc pohlednic a přání, které sem posílají lidé z celého světa kvůli speciálnímu "zamilovanému" razítku. Informovala o tom dnes agentura AP. Tradice opětovného zasílání orazítkovaných pohlednic adresátům trvá již téměř 80 let a je největší svého druhu na světě, tvrdí Mindy McCloughanová, generální ředitelka Lovelandské obchodní komory. V době svého největšího rozmachu zpracovali dobrovolníci více než 300.000 poštovních zásilek ročně. Toto číslo kleslo na 100.000 až 125.000, protože lidé začali posílat valentýnská přání také přes e-mail a sociální sítě. Dobrovolníci oblečení ve valentýnských kostýmech se před svátkem zamilovaných scházejí, aby opatřili tisíce obálek speciálním razítkem a přáním. "Láska je naše poselství - Srdce je naše značka. Šťastného Valentýna z města Loveland," stojí na letošní valentýnské kartičce. (pokračování...)
Loveland (USA) 14. února (ČTK) - V americkém městě Loveland před svátkem svatého Valentýna každoročně orazítkují desítky tisíc pohlednic a přání, které sem posílají lidé z celého světa kvůli speciálnímu "zamilovanému" razítku. Informovala o tom dnes agentura AP. Tradice opětovného zasílání orazítkovaných pohlednic adresátům trvá již téměř 80 let a je největší svého druhu na světě, tvrdí Mindy McCloughanová, generální ředitelka Lovelandské obchodní komory. V době svého největšího rozmachu zpracovali dobrovolníci více než 300.000 poštovních zásilek ročně. Toto číslo kleslo na 100.000 až 125.000, protože lidé začali posílat valentýnská přání také přes e-mail a sociální sítě. Dobrovolníci oblečení ve valentýnských kostýmech se před svátkem zamilovaných scházejí, aby opatřili tisíce obálek speciálním razítkem a přáním. "Láska je naše poselství - Srdce je naše značka. Šťastného Valentýna z města Loveland," stojí na letošní valentýnské kartičce. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Slaví se svátek zamilovaných, obchodníci čekají poptávku po květinách a čokoládě' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024021206114|508921. Vydána 14.02.2024 8:51:56. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Slaví se svátek zamilovaných, obchodníci čekají poptávku po květinách a čokoládě' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024021206114|508921. Vydána 14.02.2024 8:51:56. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.