Čeští hokejisté oslavili zlato s fanoušky, ve čtvrtek je přijme prezident
Praha 27. května (ČTK) - Tisíce lidí dnes oslavily s českým národním hokejovým týmem v Praze zisk titulu mistrů světa. Mnozí fanoušci měli hokejové dresy a české vlajky nebo si na tváře namalovali české národní barvy. Ve čtvrtek hokejovou reprezentaci přijme na Pražském hradě prezident Petr Pavel. Prezident navštívil několik utkání českého týmu a hráčům k titulu osobně gratuloval hned po nedělním finále. Mistrovství světa v hokeji, které se uplynulé dva týdny konalo v Praze a Ostravě, přineslo podle sázkových kanceláří rekordní objem sázek 2,9 miliardy korun a závěrečný duel se Švýcarskem byl nejsledovanějším pořadem tuzemských televizí za téměř dva roky. Šampionát také zvedl tržby restaurací a hotelů.
Hokejisté se dnes odpoledne s fanoušky na pražském Staroměstském náměstí zdravili i s pohárem nejprve na střeše autobusu, kterým přijeli. Fanoušci je přivítali nadšeným křikem a skandováním 'kdo neskáče, není Čech'. Po několika minutách reprezentanti vyslyšeli volání 'pojďte sem' a vydali se na pódium.
Prezident Pavel přijme hokejisty ve čtvrtek na Pražském hradě, oznámila dnes na síti X prezidentská kancelář. Prezident už po finále přímo v šatně hokejistům poděkoval a ocenil i organizaci šampionátu. Tým podle něj přinesl 'nové Nagano'.
V souvislosti se šampionátem sázkové kanceláře na sázkách přijaly přes 2,9 miliardy korun, což o téměř miliardu překonalo loňský rekord. Nejvíce peněz, přes 192 milionů, lidé prosázeli na finálový zápas. 'Finále hokeje překonalo rekord v náběrech na jeden zápas finále fotbalového mistrovství světa 2022 Argentiny s Francii, kde byly sázky také přes 100 milionů korun,' řekl bookmaker Tipsportu Pavol Boško.
Fortuna evidovala i jedny z největších výherních sázek, které byly podle mluvčího Petra Šraina za milion korun v kurzu 1,17:1 a v kurzu 1,68:1 na vítězství ČR. Podle oslovených kanceláří ale nakonec zůstali v plusu bookmakeři, ačkoli sázkařům nahrávaly výsledky domácího týmu.
I sledovanost mistrovství byla mimořádná. Z pohledu všech televizí v Česku bylo nedělní finále ČR - Švýcarsko nejsledovanějším pořadem od 25. prosince 2022, kdy ČT vysílala pohádku Krakonošovo tajemství. Zápas si nenechalo ujít 76 procent lidí, kteří měli v tu dobu zapnutou televizi. Aspoň na chvíli si ho pustilo 4,81 milionu diváků. Na kanále ČT Sport a na internetovém iVysílání sledovalo finále 3,74 milionu diváků starších čtyř let. Martin Klimeš z tiskového oddělení České televize ČTK řekl, že pro ČT Sport to byl nejsledovanější přenos a pro ČT druhý divácky nejúspěšnější po finále olympijských her v Naganu ČR-Rusko v roce 1998, které vidělo 4,16 milionu diváků.
Operátor O2 podle ředitele firmy pro fixní produkty a inovace Tomáše Křešťáka zaznamenal oproti loňskému šampionátu nárůst provozu v síti o 40 procent. 'Pokud bychom srovnávali s mistrovstvím světa v ledním hokeji v roce 2022, pak mluvíme o nárůstu provozu dokonce o rovných 100 procent,' uvedl.
Restauracím během šampionátu stouply tržby o 25 až 30 procent. ČTK to řekl prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek. Příznivý vliv mělo mistrovství i na hotely, které byly v pořádající Praze a Ostravě průměrně z 90 procent plné. Podle oslovených analytiků se akce projevila lokálně v tržbách obchodníků, ale na českou ekonomiku jako celek podle nich šampionát dopad neměl. Větší vliv by mohlo mít podle expertů vítězství českého mužstva, které by mohlo zlepšit spotřebitelskou náladu, a tím i přispět k rychlejšímu růstu ekonomiky.
O desítky až stovky procent se podle obchodníků oslovených ČTK zvedla poptávka po hokejových dresech, českých vlajkách nebo i televizích a výčepních zařízeních. Například zájem o dresy hokejové reprezentace stoupl na on-line srovnávači Heureka.cz za posledních 30 dní zhruba pětinásobně. Vyšší tržby měli také prodejci potravin. V nákupních košících se častěji objevovalo pivo, nealkoholické nápoje či slané pochutiny.
Podle marketingových expertů, které oslovila ČTK, vybojovaný titul pozitivně zaznamenají zejména hráči, kterým se promítne do marketingové hodnoty. U těch, kteří na šampionátu zazářili a před ním nebyli příliš známí, například u brankáře Lukáše Dostála, reklamní hodnota stoupla podle odborníků až několikanásobně.
Vydělat na akci zkoušeli i podvodníci, kteří prodejem několika set falešných vstupenek podle policie způsobili škodu téměř 2,6 milionu korun. Jinak bylo mistrovství z pohledu policistů klidné. Policisté ocenili celkově poklidnou atmosféru bez výrazných narušení veřejného pořádku. Za 'jedinou kaňku na celkovém obraze' označila policie právě prodej falešných lístků, kterých zajistila 730.
red ktp ver rot - sdílejte článek
Následuje: AP: Írán od února navýšil své zásoby obohaceného uranu o 20 kilogramů
Vídeň 27. května (ČTK) - Írán opět navýšil své zásoby obohaceného uranu, napsala dnes agentura AP s odvoláním na neveřejnou zprávu Mezinárodní agentury pro atomovou energii (MAAE), do níž měla možnost nahlédnout. Od publikace poslední zprávy v únoru Írán své zásoby uranu obohaceného na 60 procent navýšil o 20,6 kilogramu na celkových 142,1 kilogramu, uvedla AP. Írán tvrdí, že jeho jaderný program má výhradně mírové využití. Uran obohacený na 60 procent je ale jen krůček od 90 procent potřebných k výrobě jaderné bomby, píše AP. Celkové íránské zásoby obohaceného uranu činí 6201,3 kilogramu, což představuje nárůst o 675,8 kilogramu od poslední zprávy MAAE. Ve své aktuální zprávě MAAE také poznamenala, že Teherán nepřehodnotil rozhodnutí ze září 2023, kdy zakázal působení v zemi několika inspektorům pověřeným MAAE. (pokračování...)
Vídeň 27. května (ČTK) - Írán opět navýšil své zásoby obohaceného uranu, napsala dnes agentura AP s odvoláním na neveřejnou zprávu Mezinárodní agentury pro atomovou energii (MAAE), do níž měla možnost nahlédnout. Od publikace poslední zprávy v únoru Írán své zásoby uranu obohaceného na 60 procent navýšil o 20,6 kilogramu na celkových 142,1 kilogramu, uvedla AP. Írán tvrdí, že jeho jaderný program má výhradně mírové využití. Uran obohacený na 60 procent je ale jen krůček od 90 procent potřebných k výrobě jaderné bomby, píše AP. Celkové íránské zásoby obohaceného uranu činí 6201,3 kilogramu, což představuje nárůst o 675,8 kilogramu od poslední zprávy MAAE. Ve své aktuální zprávě MAAE také poznamenala, že Teherán nepřehodnotil rozhodnutí ze září 2023, kdy zakázal působení v zemi několika inspektorům pověřeným MAAE. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Čeští hokejisté oslavili zlato s fanoušky, ve čtvrtek je přijme prezident' je zařazena do kategorií Média a reklama (med) - Kriminalita a právo (zak) - Sport (spo) - Hokej (hok) - Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024052706099|510167. Vydána 27.05.2024 18:59:40. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Čeští hokejisté oslavili zlato s fanoušky, ve čtvrtek je přijme prezident' je zařazena do kategorií Média a reklama (med) - Kriminalita a právo (zak) - Sport (spo) - Hokej (hok) - Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024052706099|510167. Vydána 27.05.2024 18:59:40. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.