Newyorský pár z jezera v Queensu vylovil trezor se 100.000 dolary
New York 3. června (ČTK) - Newyorský pár, který se baví hledáním předmětů pod vodou pomocí silných magnetů, z jezera v Queensu vylovil trezor obsahující zhruba 100.000 dolarů (bezmála 2,3 milionu korun) ve stodolarových bankovkách. Informovala o tom televizní stanice NY1, které dvojice poskytla rozhovor.
James Kane a Barbie Agostiniová do jezera v parku Flushing Meadows v Queensu v pátek vhodili provaz s magnetem a vylovili trezor. Po jeho otevření k velkému překvapení zjistili, že je plný stodolarových bankovek v odhadované celkové hodnotě 100.000 dolarů. Pár se koníčku, jemuž přezdívá "lov pokladů pro chudé", začal věnovat během pandemie covidu-19. Mezi jejich další nálezy patří střelné zbraně z 19. století, granáty z období druhé světové války či dokonce motocykl. Zároveň se nejedná o první trezor, který vylovili, ale nikdy v něm nebyla takto vysoká částka.
Po pátečním nálezu pár kontaktoval policii. Ta jim následně sdělila, že si peníze mohou nechat, jelikož neshledala spojitost se zločinem, řekl pár v rozhovoru se stanicí NY1. Agostiniová v této souvislosti doplnila, že trezor "byl evidentně kradený", ale policie neměla jak zjistit, komu patřil, jelikož neobsahoval žádné doklady, aby mohla kontaktovat původního majitele.
"V minulosti jsme našli spoustu trezorů," uvedl Kane. "Pak jsem viděl, kolik tam je, a řekl si, že to není možný," dodal. "Vytáhli jsme to a byly tam zatracený štosy stodolarovek," dodal s tím, že peníze byly promáčené a do značné míry zničené.
ngl jrm - sdílejte článek
Následuje: Evropský parlament se před volbami zaměřil hlavně na boj s dezinformacemi
Brusel 3. června (zpravodajka ČTK) - Zprávy, že nový Evropský parlament (EP) zakáže tradiční auta nebo že europoslanci nařídí celoevropskou mobilizaci a vyšlou lidi do války na Ukrajině - i takové dezinformace by se mohly podle místopředsedkyně Evropské komise (EK) Věry Jourové objevit v posledních dnech či hodinách před červnovými volbami do EP. Nepravdivé, záměrně zmanipulované informace šířené s úmyslem oklamat čtenáře či diváky, existují už tisíce let, nyní ale mají jejich autoři díky umělé inteligenci (AI) mnohem více možností, jak je šířit. Fotografie či videa vytvořené pomocí AI jsou podle expertů pro netrénované oko často k nerozeznání od skutečných snímků. Boj s dezinformacemi je proto jedním z hlavních témat, na která se představitelé EU před volbami zaměřují. Pomoc s poskytováním ověřených a spolehlivých informací slíbily i velké platformy, jako je například Google nebo sociální sítě spadající pod společnost Meta Platforms. Podle průzkumu Eurobarometru z loňského března více než třetina občanů EU (38 procent) soudí, že dezinformace a jejich šíření jsou teď největší hrozbou pro demokracii. Právě v souvislosti s touto hrozbou přijal Evropský parlament v uplynulém volebním období několik klíčových norem, jejichž cílem je zvýšit odolnost vůči dezinformacím a zahraničním zásahům v EU. Patří mezi ně unijní nařízení o digitálních službách (DSA), nařízení o digitálních trzích (DMA), nová pravidla transparentnosti politické reklamy, nařízení o umělé inteligenci a nařízení o svobodě médií. Na zajištění toho, aby byly nadcházející evropské volby svobodné a spravedlivé spolupracují vnitrostátní orgány s institucemi EU. Společně se snaží bránit volby před různými hrozbami, jako jsou manipulace s informacemi, kybernetické útoky, úniky dat i hybridní hrozby. Evropský parlament spolupracuje i s velkými platformami. Například společnost Google slíbila, že bude v době voleb a před nimi věnovat zvýšenou pozornost poskytování ověřených a spolehlivých informací. Zaměří se také na transparentnost politické reklamy. Společnost Meta Platforms pak aktivuje operační středisko, které bude před volbami do EP identifikovat hrozby a zavádět opatření na jejich zmírnění v souladu s Evropským kodexem zásad boje proti dezinformacím a právě i nařízením o digitálních službách DSA. Dezinformace je obsah, který je záměrně manipulován a šířen s úmyslem podvést nebo klamat příjemce za účelem dosažení určitých strategických, politických nebo hospodářských cílů. Záměrem může být například oslabení důvěry v demokratické instituce, procesy nebo právě i volby, či snaha výsledky voleb ovlivnit. (pokračování...)
Brusel 3. června (zpravodajka ČTK) - Zprávy, že nový Evropský parlament (EP) zakáže tradiční auta nebo že europoslanci nařídí celoevropskou mobilizaci a vyšlou lidi do války na Ukrajině - i takové dezinformace by se mohly podle místopředsedkyně Evropské komise (EK) Věry Jourové objevit v posledních dnech či hodinách před červnovými volbami do EP. Nepravdivé, záměrně zmanipulované informace šířené s úmyslem oklamat čtenáře či diváky, existují už tisíce let, nyní ale mají jejich autoři díky umělé inteligenci (AI) mnohem více možností, jak je šířit. Fotografie či videa vytvořené pomocí AI jsou podle expertů pro netrénované oko často k nerozeznání od skutečných snímků. Boj s dezinformacemi je proto jedním z hlavních témat, na která se představitelé EU před volbami zaměřují. Pomoc s poskytováním ověřených a spolehlivých informací slíbily i velké platformy, jako je například Google nebo sociální sítě spadající pod společnost Meta Platforms. Podle průzkumu Eurobarometru z loňského března více než třetina občanů EU (38 procent) soudí, že dezinformace a jejich šíření jsou teď největší hrozbou pro demokracii. Právě v souvislosti s touto hrozbou přijal Evropský parlament v uplynulém volebním období několik klíčových norem, jejichž cílem je zvýšit odolnost vůči dezinformacím a zahraničním zásahům v EU. Patří mezi ně unijní nařízení o digitálních službách (DSA), nařízení o digitálních trzích (DMA), nová pravidla transparentnosti politické reklamy, nařízení o umělé inteligenci a nařízení o svobodě médií. Na zajištění toho, aby byly nadcházející evropské volby svobodné a spravedlivé spolupracují vnitrostátní orgány s institucemi EU. Společně se snaží bránit volby před různými hrozbami, jako jsou manipulace s informacemi, kybernetické útoky, úniky dat i hybridní hrozby. Evropský parlament spolupracuje i s velkými platformami. Například společnost Google slíbila, že bude v době voleb a před nimi věnovat zvýšenou pozornost poskytování ověřených a spolehlivých informací. Zaměří se také na transparentnost politické reklamy. Společnost Meta Platforms pak aktivuje operační středisko, které bude před volbami do EP identifikovat hrozby a zavádět opatření na jejich zmírnění v souladu s Evropským kodexem zásad boje proti dezinformacím a právě i nařízením o digitálních službách DSA. Dezinformace je obsah, který je záměrně manipulován a šířen s úmyslem podvést nebo klamat příjemce za účelem dosažení určitých strategických, politických nebo hospodářských cílů. Záměrem může být například oslabení důvěry v demokratické instituce, procesy nebo právě i volby, či snaha výsledky voleb ovlivnit. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Newyorský pár z jezera v Queensu vylovil trezor se 100.000 dolary' je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Životní styl (spl). ID zprávy: T2024060302170|510223. Vydána 03.06.2024 9:59:25. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Newyorský pár z jezera v Queensu vylovil trezor se 100.000 dolary' je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Životní styl (spl). ID zprávy: T2024060302170|510223. Vydána 03.06.2024 9:59:25. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.