V Německu mohou vánoční přání poslat s novou známkou, která mluví a zpívá
Berlín 10. listopadu (zpravodaj ČTK Jaromír Mrhal) - Vánoční přání mohou lidé v Německu letos posílat se známkou, která zpívá a vypráví příběhy. Podle ředitelky poštovních služeb skupiny DHL Nikoly Hagleitnerové jde o první hrající vánoční známku v Německu. Písně a mluvené slovo zazní po přiložení speciální tužky. Pošta natiskla 40 milionů kusů známky s vánočním motivem a podle Hagleitnerové předpokládá, že se všechny za šest týdnů zbývajících do Vánoc prodají.
Doufám, že naší inovativní a interaktivní známkou nadchneme pro psaní dopisů i tu nejmladší generaci...
Německá pošta představuje novou známku s vánočními motivy každý rok. Na té letošní v hodnotě 85 centů je scéna, na které dvě děti pečou vánoční cukroví a třetí píše dopis. V křesle sedí dědeček, který předčítá z vánoční knížky.
Unikátní je přitom známka tím, že se díky inovativní technologii po přiložení speciální interaktivní tužky tiptoi začnou přehrávat zvuky, například píseň "Ve vánoční pekárně". V Německu je tato skladba hamburského písničkáře Rolfa Zuckowského, který se proslavil písněmi pro děti, velmi oblíbená. Na jiném místě po přiložení tužky známka vysvětlí původ Vánoc a některých s nimi spojených tradic. Po kontaktu s místem, na kterém sedí v křesle dědeček nápadně podobný Zuckowskému, zazní vánoční vyprávění.
"Není to elektronické, není v tom čip, je to založené na infračervené technologii," vysvětlil tento týden při představení vánoční známky v berlínském Muzeu komunikace Clemens Maier, šéf firmy Ravensburger. Známý výrobce puzzle, deskových her a dětských knížek na vzniku známky s Německou poštou spolupracoval. Tužka tiptoi se prodává s řadou interaktivních knížek a her firmy Ravensburger, a je tak podle Maiera v mnoha německých domácnostech.
Aby si mohli zvukové záznamy ze známky zájemci přehrát, musejí si na tužku zdarma stáhnout z internetu odpovídající audiosoubory, které se přehrají po kliknutí na různá místa na známce. Pokud děti či dospělí doma tužku tiptoi nemají, mohou si písně a vyprávění přehrát i na internetu.
"Doufám, že naší inovativní a interaktivní známkou nadchneme pro psaní dopisů i tu nejmladší generaci," řekla šéfka poštovních služeb DHL Hagleitnerová. Podle ní pošta připravila 40 milionů kusů vánoční známky. "Mohlo by se zdát, že je to hodně. Ale naštěstí před Vánocemi ještě mnoho lidí v Německu stále píše vánoční přání a vánoční dopisy," řekla. "Takže těch čtyřicet milionů pravděpodobně vystačí tak tak do Vánoc," dodala.
Hrající vánoční známka není první inovací, kterou Německá pošta v posledních letech představila. Loni vydala svou první kryptoznámku, která je kombinací fyzické poštovní známky a sběratelského digitálního tokenu NFT (non-fungible token, nezastupitelný token). Motivem prvního kusu série s historickými stavbami byla berlínská Braniborská brána ztvárněná umělou inteligencí (AI). Od té doby se na přepážkách pošt objevila už i kryptoznámka s katedrálou v Kolíně nad Rýnem a bavorským zámkem Neuschwanstein.
Jaromír Mrhal kpc - sdílejte článek
Následuje: Na Papui je neuvěřitelné úplně všechno, řekli ke svému filmu herci Liška a Révai
Brno 10. listopadu (ČTK) - Na Papui-Nové Guinei je neuvěřitelné úplně všechno - lidé, příroda, města, vesnice i komunikace, říkali herci a cestovatelé Pavel Liška a Jan Révai divákům, kteří si přišli poslechnout na veletrhu Caravaning Brno jejich vyprávění o zemi, kam se vydali na motorkách. Jeli tam natočit další cestopisný film. Divák podle nich vidí to, co viděli oni, protože kameraman natáčí první okamžiky. Záběry dopředu nepřipravovali. O zemi, která leží na rovníku severně od Austrálie, se podle nich traduje spousta mýtů a obvykle se o ní mluví ve dvou extrémních rovinách. "Buď je líčená tak, že je krásně barevná se spoustou etnik a krásnými maskami, nebo je líčená tak, že je nebezpečná. Oboje je pravda," řekli herci, ale dodali, že tyto názory jsou "vyhnané do extrému". Film bude mít v kinech premiéru příští týden 14. listopadu. Jmenuje se Vandráci na ostrově lidojedů a názvem volně navazuje na šest let starý film Vandráci. V něm představili své putování Střední Amerikou. Jejich první film byl plný humoru a smíchu. "I v tomto filmu je humor, ale někdy na něj nebyl úplně čas. Často žasneme a divíme se," shodli se. Dopředu neměli připravený žádný scénář a stejně jako poprvé spoléhali na to, že země napíše příběh sama. I proto, že jde o jedno z posledních míst, kde je nedotčená divočina, velká část lidí žije v tradičních vesnicích jako v minulosti a civilizace sem doputovala až ve 20. století. "Cestu, kterou jsme v Evropě urazili za tisíce let, oni stihli za 100 let," poznamenali Liška s Révaiem. K cestě za Papuánci je inspiroval cestovatel Miloslav Stingl, s nímž se dříve seznámili. Jelikož se sám chtěl do této země podívat, měli herci s sebou loutku se Stinglovou podobou a hráli i loutkové divadlo. (pokračování...)
Brno 10. listopadu (ČTK) - Na Papui-Nové Guinei je neuvěřitelné úplně všechno - lidé, příroda, města, vesnice i komunikace, říkali herci a cestovatelé Pavel Liška a Jan Révai divákům, kteří si přišli poslechnout na veletrhu Caravaning Brno jejich vyprávění o zemi, kam se vydali na motorkách. Jeli tam natočit další cestopisný film. Divák podle nich vidí to, co viděli oni, protože kameraman natáčí první okamžiky. Záběry dopředu nepřipravovali. O zemi, která leží na rovníku severně od Austrálie, se podle nich traduje spousta mýtů a obvykle se o ní mluví ve dvou extrémních rovinách. "Buď je líčená tak, že je krásně barevná se spoustou etnik a krásnými maskami, nebo je líčená tak, že je nebezpečná. Oboje je pravda," řekli herci, ale dodali, že tyto názory jsou "vyhnané do extrému". Film bude mít v kinech premiéru příští týden 14. listopadu. Jmenuje se Vandráci na ostrově lidojedů a názvem volně navazuje na šest let starý film Vandráci. V něm představili své putování Střední Amerikou. Jejich první film byl plný humoru a smíchu. "I v tomto filmu je humor, ale někdy na něj nebyl úplně čas. Často žasneme a divíme se," shodli se. Dopředu neměli připravený žádný scénář a stejně jako poprvé spoléhali na to, že země napíše příběh sama. I proto, že jde o jedno z posledních míst, kde je nedotčená divočina, velká část lidí žije v tradičních vesnicích jako v minulosti a civilizace sem doputovala až ve 20. století. "Cestu, kterou jsme v Evropě urazili za tisíce let, oni stihli za 100 let," poznamenali Liška s Révaiem. K cestě za Papuánci je inspiroval cestovatel Miloslav Stingl, s nímž se dříve seznámili. Jelikož se sám chtěl do této země podívat, měli herci s sebou loutku se Stinglovou podobou a hráli i loutkové divadlo. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V Německu mohou vánoční přání poslat s novou známkou, která mluví a zpívá' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Kultura (kul) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024110504038|512105. Vydána 10.11.2024 12:14:24. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V Německu mohou vánoční přání poslat s novou známkou, která mluví a zpívá' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Kultura (kul) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024110504038|512105. Vydána 10.11.2024 12:14:24. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.