Vilu Stiassni na víkend vyzdobily kytice vytvořené v soutěži Brněnská růže
Brno 9. listopadu (ČTK) - Brněnskou vilu Stiassni na víkend vyzdobily kytice od špičkových floristů i studentů floristiky. V 27. ročníku soutěže Brněnská růže bylo letos úkolem 36 soutěžících vytvořit během pátku tři díla. Letos se téma neslo "v duchu přírody" a floristé vytvářeli dárkovou kytici vázanou, náhrdelník vytvořený výhradně z přírodních materiálů a věnec na zahradní slavnost. Podle organizátora Slávka Rabušice jde vesměs o velmi kvalitní díla, ať už od studentů, kteří soutěžili v juniorské kategorii, nebo od špičkových floristů, kteří jsou v kategorii seniorské. Rabušic to řekl ČTK.
Soutěž organizuje ve spolupráci se Střední zahradnickou školou Rajhrad, která vychovává mimo jiné nové floristy, a brněnskou společností Vonekl. Dnes a v neděli lidé mohou díla uspořádaná ve výstavu obdivovat. "Od špičkových floristů vidíme skvělá díla, ale i začátečníci nás často mile překvapí. A když u nich vidíme naivitu či rozpačitost, tak je hrozně podporujeme. Chceme, aby sem jezdili a aby jim nevadilo, že neuspějí. Aby se poučili, vyvíjeli se, poznali nové trendy a potkali se s novými kamarády," řekl Rabušic.
Vítězem juniorské kategorie se stal Vojtěch Tužina ze Střední odborné školy Jarov v Praze, který měl nejlepší kytici a věnec a třetí nejlepší náhrdelník. V seniorské kategorii zvítězila Zuzana Bukvičková, které vzdělává studenty na SOŠ a SOU Horky nad Jizerou. Bukvičková měla podle komise nejlepší vázanou kytici a náhrdelník. Komisařů bylo deset. Komisaři jsou podle Rabušice jak jeho kamarády, tak skvělými floristy a především pro mladší a začínající účastníky jsou při tvorbě i partnery. "Mohou při soutěži se studenty komunikovat, posouvat je. Nabádají je i poučují," řekl Rabušic. Při tvorbě se hodnotí jak kvalita technického zpracování, tak estetika. "Ta je na druhém místě, ale studentům vždycky říkám, že musí být stejně dobrá jako technické zpracování. Je škoda, když si někdo krásné dílo pokazí tím, že 'zmastí' řemeslo," poznamenal Rabušic. Pro ty, kteří v soutěži uspějí, je to podle něj velmi dobrá reklama.
Vila Stiassni se stala místem soutěže letos počtvrté a podle Rabušice se ke květinám skvěle hodí. V minulých letech soutěž obvykle putovala po Brně po různých místech. "Bavilo mě hledat prostory. Začali jsme v Křížové chodbě Nové radnice a postupně jsme vystřídali řadu dalších míst. Ale do vily kytky sedly a už mám vymyšlený další ročník a těším se na něj," dodal Rabušic.
mei hj - sdílejte článek
Následuje: WSJ: Trumpovo vítězství potvrdilo propad vlivu tradičních médií
Washington 9. listopadu (ČTK/The Wall Street Journal) - Před dvěma týdny strávil americký exprezident Donald Trump tři hodiny s moderátorem Joem Roganem. Epizoda jeho diskusního pořadu nasbírala na youtube přes 45 milionů zhlédnutí a více než 25 milionů poslechů na dalších platformách. Byl to další důkaz toho, že ve Spojených státech se zrodila nová mediální scéna, napsal deník The Wall Street Journal (WSJ). Vliv tradičních strážců politického diskurzu, tedy deníků a televizních stanic, klesá, zatímco Američané čerpají informace z většího množství zdrojů. Procento lidí, kteří v určitém měsíci poslouchali podcasty, se za poslední dekádu více než ztrojnásobilo. Více než polovina uživatelů tiktoku podle agentury Pew Research Center uvádí, že sociální síť je pro ně pravidelně zdrojem zpravodajství. Síť X pod vedením miliardáře Elona Muska uživatelům servíruje politický obsah, především nakloněný pravici. Televizní zpravodajství ve významných momentech nadále Američany přitahuje. Mladší diváci jej ale opouštějí a během volební noci se objevily i známky širšího oslabení. Tři největší stanice dohromady zažily ve srovnání s rokem 2020 pokles o 32 procent na výsledných 21 milionů diváků. "Naše informační krajina se tříští na víc a víc kousků," řekla bývalá šéfredaktorka časopisu Time Nancy Gibbsová, která nyní vede ústav Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy při Harvardově univerzitě. "Takže různí voliči sledovali různé kampaně, s odlišnými poselstvími, významy a energií," dodala. Uvolněné internetové diskusní pořady moderované komiky, youtubery a jinými celebritami se snaží diváka nejen informovat, ale i pobavit. Soutěží o pozornost s tradičními mediálními organizacemi, které mají jiné poslání a jsou vázány redakčními standardy. Trump letos vystoupil asi ve dvacítce podcastů, včetně pořadu komika Theo Vona nebo jednoho z podcastů sportovního a kulturního portálu Barstool Sports. Rozhovor s Roganem, který pak těsně před volbami Trumpovu kandidaturu podpořil, byl vyvrcholením strategie navržené s cílem oslovit mladé muže. Exprezidenta nakonec podpořilo 56 procent hlasujících mužů ve věku 18 až 29 let, uvádí rozsáhlý průzkum agentury AP. Na podcasty se zaměřila také viceprezidentka Kamala Harrisová, která zavítala například do pořadu Brené Brownové populárního mezi staršími ženami. Také se objevila v pořadu o sexu a vztazích s názvem Call Her Daddy, kde její vystoupení napříč různými platformami přitáhlo přes osm milionů diváků. Fotografka na volné noze Shawna Del Valleová žijící ve státě Georgia řekla, že poslouchá podcasty, aby dostávala různé názory, a že se vyhýbá zpravodajským televizím. "Lidé si ráno pouští opravdové rozhovory, spíš než strukturované a neautentické informační prostředky," řekla 55letá žena. (pokračování...)
Washington 9. listopadu (ČTK/The Wall Street Journal) - Před dvěma týdny strávil americký exprezident Donald Trump tři hodiny s moderátorem Joem Roganem. Epizoda jeho diskusního pořadu nasbírala na youtube přes 45 milionů zhlédnutí a více než 25 milionů poslechů na dalších platformách. Byl to další důkaz toho, že ve Spojených státech se zrodila nová mediální scéna, napsal deník The Wall Street Journal (WSJ). Vliv tradičních strážců politického diskurzu, tedy deníků a televizních stanic, klesá, zatímco Američané čerpají informace z většího množství zdrojů. Procento lidí, kteří v určitém měsíci poslouchali podcasty, se za poslední dekádu více než ztrojnásobilo. Více než polovina uživatelů tiktoku podle agentury Pew Research Center uvádí, že sociální síť je pro ně pravidelně zdrojem zpravodajství. Síť X pod vedením miliardáře Elona Muska uživatelům servíruje politický obsah, především nakloněný pravici. Televizní zpravodajství ve významných momentech nadále Američany přitahuje. Mladší diváci jej ale opouštějí a během volební noci se objevily i známky širšího oslabení. Tři největší stanice dohromady zažily ve srovnání s rokem 2020 pokles o 32 procent na výsledných 21 milionů diváků. "Naše informační krajina se tříští na víc a víc kousků," řekla bývalá šéfredaktorka časopisu Time Nancy Gibbsová, která nyní vede ústav Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy při Harvardově univerzitě. "Takže různí voliči sledovali různé kampaně, s odlišnými poselstvími, významy a energií," dodala. Uvolněné internetové diskusní pořady moderované komiky, youtubery a jinými celebritami se snaží diváka nejen informovat, ale i pobavit. Soutěží o pozornost s tradičními mediálními organizacemi, které mají jiné poslání a jsou vázány redakčními standardy. Trump letos vystoupil asi ve dvacítce podcastů, včetně pořadu komika Theo Vona nebo jednoho z podcastů sportovního a kulturního portálu Barstool Sports. Rozhovor s Roganem, který pak těsně před volbami Trumpovu kandidaturu podpořil, byl vyvrcholením strategie navržené s cílem oslovit mladé muže. Exprezidenta nakonec podpořilo 56 procent hlasujících mužů ve věku 18 až 29 let, uvádí rozsáhlý průzkum agentury AP. Na podcasty se zaměřila také viceprezidentka Kamala Harrisová, která zavítala například do pořadu Brené Brownové populárního mezi staršími ženami. Také se objevila v pořadu o sexu a vztazích s názvem Call Her Daddy, kde její vystoupení napříč různými platformami přitáhlo přes osm milionů diváků. Fotografka na volné noze Shawna Del Valleová žijící ve státě Georgia řekla, že poslouchá podcasty, aby dostávala různé názory, a že se vyhýbá zpravodajským televizím. "Lidé si ráno pouští opravdové rozhovory, spíš než strukturované a neautentické informační prostředky," řekla 55letá žena. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Vilu Stiassni na víkend vyzdobily kytice vytvořené v soutěži Brněnská růže' je zařazena do kategorií Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Kultura (kul). ID zprávy: T2024110902927|512102. Vydána 09.11.2024 17:22:53. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Vilu Stiassni na víkend vyzdobily kytice vytvořené v soutěži Brněnská růže' je zařazena do kategorií Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Kultura (kul). ID zprávy: T2024110902927|512102. Vydána 09.11.2024 17:22:53. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.