Analýza: Na český trh loni vstoupilo 47 značek, o sedm více než v roce 2023
Praha 7. ledna (ČTK) - Na český trh loni vstoupilo 47 značek, o sedm více než v roce 2023. Nejčastěji zastoupenou kategorií byla stejně jako v předcházejících letech gastronomie a potraviny. Vyplývá to z analýzy realitní společnosti Cushman Wakefield, kterou má ČTK k dispozici. Za dobu 11 let, po kterou firma trh sleduje, začalo loni v Česku působit nejvíce značek.
Obchodníků se zaměřením na gastronomii či potraviny loni do Česka vstoupilo 12. Šlo například o slovenský řetězec s rychlým občerstvením Amerikanos, maďarský The Box Donut, gruzínské restaurace SKA a Dergi nebo ukrajinskou síť kaváren Lviv Croissants. Z Ukrajiny ale začaly v Česku působit také bar Nalyvky zi Lvova a restaurace Nai.
"Zatímco dříve převážná část značek nově vstupujících na český trh přicházela ze západních zemí, nyní vidíme jasný trend, kdy nově vstupující značky jsou z velké části z východu, a to zejména z Ukrajiny, Polska, Slovenska či Turecka," uvedl vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu Jan Kotrbáček.
Kategorii nábytek a domácnost zastoupilo osm firem, mezi nimi italský výrobce spotřebičů Smeg, španělské značky nábytku Alexandra a Kave Home, slovenský prodejce Lavish či Rolf Benz z Německa a Vossen z Rakouska.
V Česku začalo působit také šest obchodníků s oblečením, například polská sportovní móda S’portofino a španělský outlet ChicDeal. Společnost Cushman Wakefield nicméně upozornila na to, že už je tuzemský trh s oblečením značně nasycený. Dalších šest prodejců včetně parfumerií Dior nebo Le Labo mělo zaměření na zdraví a krásu, pět na volný čas, čtyři na elektroniku (čínský DJI, japonský Ploom, americký MIA Dynamics a španělský Kamalion) a jeden na šperky - švýcarské hodinky Tudor. Shodně dva prodejci zastoupili kategorie doplňky a smíšené zboží, italský Safebag pak do Česka vstoupil s bezpečnostními obálkami.
Podle posledních údajů Českého statistického úřadu maloobchodní tržby loni v říjnu meziročně stouply 11. měsíc za sebou. Obchodníci utržili o 5,5 procenta více po zářijovém revidovaném růstu o 4,8 procenta. Dařilo se zejména e-shopům, od počátku roku se jim tržby zvyšovaly dvouciferným tempem.
mib snm - sdílejte článek
Následuje: ČNB loni nakoupila 20,5 tuny zlata, v rezervách ho má 51,2 tuny
Praha 7. ledna (ČTK) - Česká národní banka (ČNB) za loňský rok nakoupila 20,5 tuny zlata. Ke konci prosince se jeho objem v rezervách centrální banky zvýšil na 1,645 milionu troyských uncí, což odpovídá 51,2 tuny. Vyplývá to z údajů o struktuře devizových rezerv, které dnes centrální banka zveřejnila. Guvernér ČNB Aleš Michl v neděli na CNN Prima News řekl, že chce do konce svého mandátu v červnu 2028 zvýšit objem zlata v rezervách na sto tun. Centrální banka začala ve větší míře nakupovat zlato v roce 2022. Ke konci roku 2022 ho měla v rezervách 385.000 troyských uncí, tedy zhruba 12 tun. V roce 2023 nakoupila 18,7 tuny zlata, loni objem nakoupeného kovu ještě zvýšila. Zlato ČNB v uplynulém roce nakupovala rovnoměrným tempem zhruba pěti tun za čtvrtletí. Hodnota zlata v rezervách ČNB dosáhla ke konci prosince 4,3 miliardy dolarů (103,66 miliardy korun). Zlato tak představovalo 2,9 procenta hodnoty veškerých devizových rezerv centrální banky. Michl oznámil svůj záměr zvýšit objem zlatých rezerv ČNB na 100 tun krátce po svém nástupu do pozice guvernéra v roce 2022. V neděli upřesnil, že tohoto cíle chce dosáhnout do roku 2028. Zlato by potom podle guvernéra představovalo zhruba pět procent celkových devizových rezerv ČNB. (pokračování...)
Praha 7. ledna (ČTK) - Česká národní banka (ČNB) za loňský rok nakoupila 20,5 tuny zlata. Ke konci prosince se jeho objem v rezervách centrální banky zvýšil na 1,645 milionu troyských uncí, což odpovídá 51,2 tuny. Vyplývá to z údajů o struktuře devizových rezerv, které dnes centrální banka zveřejnila. Guvernér ČNB Aleš Michl v neděli na CNN Prima News řekl, že chce do konce svého mandátu v červnu 2028 zvýšit objem zlata v rezervách na sto tun. Centrální banka začala ve větší míře nakupovat zlato v roce 2022. Ke konci roku 2022 ho měla v rezervách 385.000 troyských uncí, tedy zhruba 12 tun. V roce 2023 nakoupila 18,7 tuny zlata, loni objem nakoupeného kovu ještě zvýšila. Zlato ČNB v uplynulém roce nakupovala rovnoměrným tempem zhruba pěti tun za čtvrtletí. Hodnota zlata v rezervách ČNB dosáhla ke konci prosince 4,3 miliardy dolarů (103,66 miliardy korun). Zlato tak představovalo 2,9 procenta hodnoty veškerých devizových rezerv centrální banky. Michl oznámil svůj záměr zvýšit objem zlatých rezerv ČNB na 100 tun krátce po svém nástupu do pozice guvernéra v roce 2022. V neděli upřesnil, že tohoto cíle chce dosáhnout do roku 2028. Zlato by potom podle guvernéra představovalo zhruba pět procent celkových devizových rezerv ČNB. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Analýza: Na český trh loni vstoupilo 47 značek, o sedm více než v roce 2023' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Magazínový servis (mag) - Firmy (efm). ID zprávy: T2025010702570|512813. Vydána 07.01.2025 12:15:29. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Analýza: Na český trh loni vstoupilo 47 značek, o sedm více než v roce 2023' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Magazínový servis (mag) - Firmy (efm). ID zprávy: T2025010702570|512813. Vydána 07.01.2025 12:15:29. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.