Heslo těžba
SLOVNÍK
NAJÍT
textil
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "textil". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo textil je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Slovácké muzeum vystavuje modrotiskovou tvorbu výtvarnice Evy Horákové
Uherské Hradiště 28. listopadu (ČTK) - Slovácké muzeum v Uherském Hradišti ode dneška vystavuje modrotiskovou tvorbu výtvarnice Evy Horákové. Ve svých dílech se mnohdy inspiruje pohádkami, přírodou a dětským světem. Náměty čerpá také z tradic a lidového umění, často vychází z tradiční výšivky nebo krajky, sdělila ČTK mluvčí muzea Zuzana Hoffmannová. Modrotisk je starou technikou barvení plátna, která byla v roce 2018 zapsána na seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Autorská výstava držitelky čestného uznání Vladimíra Boučka za významný přínos v oblasti výtvarných dovedností nese název Putování za modrým světlem. "Hlavním motivem výstavy je putování rodiny, tedy rodičů s dětmi, jednotlivými ročními obdobími a zažívající nejrůznější společné zážitky. Právě rodina, symbolizující pospolitost a vzájemnou lidskou soudržnost tolik potřebnou nejen v době adventu a Vánoc, je středobodem výstavy," řekla etnografka Slováckého muzea Gabriela Směřičková. K dětem má Horáková blízko, a to i díky svému pedagogickému působení na uherskohradišťské základní škole, kde již téměř 30 let učí výtvarnou výchovu. Kromě toho spolupracovala se Základní uměleckou školou v Uherském Hradišti, kde byla lektorkou výtvarných kurzů. Ve Slováckém muzeu předváděla svou práci při dílničkách pro děti. "Od roku 2004 dlouhodobě spolupracuje s firmou Arimo ve Strážnici, pro kterou navrhuje kalendáře, přáníčka a polštáře," uvedla Hoffmannová. Modrotiskové práce Horákové byly součástí mnoha výstav. "Díky tomu, že spolupracuje s dalšími výtvarnicemi, které tvoří z modrotisku, vznikají jejich spojením zajímavé výstavy komponující odlišné modrotiskové styly. Od roku 1991 vystavovala nejen v České republice, ale i v zahraničí," uvedla mluvčí. Kromě techniky modrotisku Horáková také maluje na hedvábí nebo kreslí exlibris, tedy knižní značky. Výstava ve Slováckém muzeu svými postavičkami, zvířátky nebo motivy andílků, hvězdiček a sněhových vloček navozuje atmosféru blížících se Vánoc. Modro-bílá modrotisková plátna se zimní tematikou doplňují barevné tisky s motivy hudebních nástrojů, zvířat, stromů nebo květin. "Autorka do výstavy vetkla něhu, hravost a radost, které se z jejich malebných obrázků na diváka přenáší. Díla Evy Horákové jsou odrazem její skromnosti, opravdovosti, a především tvůrčího ducha vypovídajícího o jejím výjimečném lidském i uměleckém cítění," doplnila Směřičková. Výstava potrvá do 2. března příštího roku. Muzeum k ní připravuje i několik doprovodných akcí. chv drBloomberg: Proč je pro platformy s použitým oblečením v USA těžké vykázat zisk?
New York 28. října (ČTK/Bloomberg) - Přeplněné šatníky Američanů volají po úlevě. Jejich police jsou přeplněné, tyče prohnuté. A situace pod postelemi není o mnoho lepší. Pokud mají něčeho lidé v USA hodně, pak je to oblečení, které jim už nesedí, boty, které nikdy nebyly pohodlné, a zdarma rozdávané čepice a trička, o které nestáli nebo o ně nežádali. Jak zvládnout tento přebytek oblečení, je již dlouho nezodpovězenou otázkou, a to jak pro lidi, kteří se snaží uvolnit si místo ve skříni, tak pro ty, kteří se obávají, že všechny tyto přebytky nakonec skončí v odpadu, napsala agentura Bloomberg. Podle většiny odhadů si průměrný Američan pořizuje každý týden nejméně jeden kus nějakého oblečení. A většina těchto oděvů byla vyrobena s předpokladem, že si je jejich majitel oblékne pouze několikrát a pak skončí v přeplněné skříni. V posledních několika letech však u spotřeby oblečení svitla naděje: američtí zákazníci, zejména pod 40 let, projevují rostoucí zájem o staré oblečení. Nové je sice nyní levnější a hojnější než kdykoliv předtím, ale většinou je také nudná a opakuje se. Navíc několik let postpandemického útlumu módního průmyslu přispělo k rozšíření názoru oblíbeného u teenagerů v každé generaci: vintage oblečení je lepší než kupovat si něco, co vám některá značka (nebo v poslední době algoritmus) říká, abyste nosili. V loňském roce rostl americký trh s obnošeným oblečením sedmkrát rychleji než trh s novým oblečením a analýza firmy GlobalData a platformy pro další prodej ThredUp z roku 2023 předpokládá, že do roku 2028 trh poroste o 11 procent ročně. Přeprodej sice tvoří jen zlomek celkového prodeje oblečení v USA, ale s hodnotou 43 miliard USD (997,7 miliardy Kč) je nyní již příliš velký na to, aby ho šlo ignorovat. Obchodní příležitost je zřejmá a start-upy se na ní snaží vydělat více než deset let. Existuje spousta lidí, kteří by s nadšením prodávali poklady ze svého šatníku, kdyby to bylo dostatečně snadné, a spousta lidí, kteří mají zájem je koupit. Spojte tyto dvě skupiny na platformě zaměřené na módu, která nepůsobí jako garážový výprodej a nabízí mnohem širší výběr než jakýkoli vintage či second-hand obchod, a vy – jako prostředník – můžete inkasovat procento z každé transakce. A navíc můžete své podnikání prezentovat jako udržitelnou alternativu k přebytkům značek typu Shein a Temu. Přesně o to se pokouší řada start-upů - RealReal a Vestiaire Collective pro luxusní zboží, Poshmark a ThredUp pro lidi, kteří hledají zboží určené pro masový trh, StockX a Grailed pro nadšence módních trendů a značek, zejména v oblasti streetwearu, Depop pro hypermoderní vintage dívky. Všechny tyto platformy na určité úrovni úspěšně rozšířily trh s použitým zbožím. Zájem spotřebitelů o oblečení z druhé ruky vzrostl natolik, že se do jeho prodeje pouští i tradiční značky - Eileen Fisher, Levi’s, Lululemon, Madewell a Patagonia patří k těm, které začaly na internetu prodávat již nošené oblečení. Walmart nedávno oznámil, že bude na svých internetových stránkách nabízet zboží od StockX. Většině těchto podniků se ale nedaří dosahovat stálého zisku, někdy dokonce vůbec žádného, a to i po deseti i více letech podnikání. Každé tržiště pro prodej použitého zboží funguje trochu jinak, obecně ale existují dva obchodní modely - společnosti, které drží zásoby, a ty, které je nechávají prodejcům, dokud je neprodají. Držení zásob, jak to dělají RealReal nebo ThredUp, by teoreticky mělo být lepší pro kupujícího i prodávajícího, uvádí partner zaměřený na zákaznickou strategii a marketingové praktiky firmy Bain Co. Aaron Cheris. Mimo jiné to znamená, že zboží bude s větší pravděpodobností přesně vyfotografováno a rychle odesláno, což je výhodné pro obě strany. Výměnou za toto pohodlí se prodejci musí spokojit s menším podílem z každé transakce. Platformy si nechají větší podíl, aby kompenzovaly náklady na nákup zboží a jeho přepravu do skladu, kde ho mohou zkontrolovat, roztřídit, vyčistit, vyfotografovat a zařadit na seznam. A pak jsou tu náklady a starosti s vyřizováním vráceného zboží. Vyhnout se skladovým zásobám je tak z hlediska nákladů obvykle výhodnější, říká Cheris. Na platformách využívajících tento model prodejci výměnou za větší podíl z prodejní ceny dělají veškerou práci s fotografováním, balením a přepravou sami. To je zhruba model společnosti eBay, který dokázal být téměř stabilním podnikem a cena jeho akcií letos vzrostla o téměř 50 procent a přináší zisky v řádu miliard USD ročně. Jenže na eBay se prodávají prakticky veškeré typy zboží, spousta věcí s vyšší pořizovací cenou a lepší marží než použité oblečení. Pak je tu problém s takzvanou rychlou módou. Tlak na snižování ceny od prodejců trendové módy s nízkou kvalitou přetváří chápání amerických zákazníků o tom, co je přiměřená cena za kus oblečení. Jak tyto ceny klesají, je stále obtížnější udržet marže v obchodě s použitým oblečením. A také hrozí, že na mnoha platformách s obnošeným oblečením bude nakonec v nabídce převážně rychlá móda, o které si nikdo nemyslí, že vůbec za něco stojí. irl nim
Muzeum připravilo ve vsetínském zámku výstavu Inspirace modrotiskem
Vsetín 4. září (ČTK) - Muzeum regionu Valašsko připravilo ve vsetínském zámku výstavu Inspirace modrotiskem. Vernisáž bude v neděli 8. září. V sobotu 21. září se uskuteční první z doprovodných programů nazvaný Modromalování, sdělil dnes ČTK mluvčí muzea Jiří Koňařík. Gočárova galerie představuje snímky Jiřího Tomana a také textilní design
Pardubice 26. června (ČTK) - Gočárova galerie v Pardubicích dnes v Domě U Jonáše otevřela dvě výstavy, jedna prezentuje fotografie Jiřího Tomana, který reportážně dokumentoval město, a druhá se věnuje textilnímu designu. Na výrobu pantléků je potřeba hlavně čas a dobré oči, míní Marie Vojtková
Hruška (Prostějovsko) 25. dubna (ČTK) - Zhruba stovka svatebních čepců hanáckých nevěst, takzvaných pantléků, osázených tisícovkou perliček, řadou zrcadýlek i květin již prošla rukama devětašedesátileté Marie Vojtkové z Hrušky na Prostějovsku. USA chtějí zablokovat spojení luxusních firem Tapestry a Capri
New York 23. dubna (ČTK) - Americká Federální obchodní komise (FTC) podala žalobu na zablokování spojení amerických výrobců luxusního zboží Tapestry a Capri Holding v hodnotě 8,5 miliardy USD (202 miliard Kč). Reuters: Čínské módní e-shopy mění pravidla letecké nákladní dopravy
Šanghaj 21. února (ČTK/Reuters) - Rychlý růst čínských internetových obchodů s levnou módou, jako je Shein a Temu, hýbe globálním odvětvím letecké nákladní dopravy. Tyto obchody se totiž snaží získat stále více prostoru pro leteckou přepravu svého zboží, aby přilákaly spotřebitele na rychlé dodání. Společnost Kering koupila budovu v New Yorku za téměř miliardu dolarů
Paříž/New York 23. ledna (ČTK) - Francouzská luxusní skupina Kering za 963 milionů dolarů (téměř 22 miliard Kč) koupila na prestižní newyorské Páté Avenue budovu o rozloze 10.700 metrů čtverečních. S odvoláním na oznámení společnosti o tom informovala agentura AFP. Politico: Francie se snaží zachránit kolabující běžné oděvní značky
Paříž 27. prosince (ČTK/Politico) - Když byla Justine ještě náctiletá, nejčastěji nosila oblečení, co jí koupila matka v obchodech oblíbených francouzských značek jako jsou Camaieu nebo La Halle. Tato móda střední cenové kategorie dominovala na začátku tisíciletí francouzskému módnímu trhu, píše list Politico. Zemřel dlouholetý ředitel Moravské gobelínové manufaktury Jan Timotej Strýček
Valašské Meziříčí (Vsetínsko) 24. října (ČTK) - V 73 letech zemřel v sobotu dlouholetý ředitel a výtvarník Moravské gobelínové manufaktury ve Valašském Meziříčí na Vsetínsku Jan Timotej Strýček. ČTK to dnes sdělil mluvčí Muzea regionu Valašsko Jiří Koňařík. Reuters: Nezvykle teplé počasí brzdí prodej zimního oblečení, dříve se zlevňuje
New York/Stockholm 30. září (ČTK/Reuters) - Na podzim nezvykle teplé počasí brzdí prodej zimního oblečení od Spojených států po Evropu. Prodejci ze strachu, že jim teplé svetry a kabáty zbudou na skladě, předčasně zlevňují ještě před obdobím svátečních nákupů. Reuters: Firmy s rychlou módou se připravují na zásah EU proti plýtvání
Barcelona 10. září (ČTK/Reuters) - Ve skladu na předměstí Barcelony stojí u dopravníkových pásů ženy a ručně třídí trička, džíny a šaty z velkých balíků použitého oblečení. Třídicí centrum provozované charitativní organizací Moda Re, která se zabývá opětovným využitím a recyklací oděvů, plánuje do roka zdvojnásobit objem oděvů, které je schopné zpracovat, na 40.000 tun ročně, řekl agentuře Reuters ředitel Moda Re Albert Alberich. Pražský hrad je nalezištěm dobového oblečení, výzkum popsal látky ze středověku
Praha 19. července (ČTK) - Nejstarší dochovaný kus liturgického oděvu, unikátní čínské a další asijské tkaniny nebo třeba obleček pro kojence jsou součástí archeologické sbírky textilií, které pocházejí z nálezů na Pražském hradě. Bývalí zaměstnanci textilky Karnola opravují požárem poškozené stroje
Krnov (Bruntálsko) 2. května (ČTK) - Tři bývalí zaměstnanci textilky Karnola v Krnově na Bruntálsku začali opravovat historické tkalcovské stroje poškozené požárem. Je jich osm a práce na nich mají trvat do konce roku. Adidas chtěl v USA zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter
Herzogenaurach (Německo) 29. března (ČTK) - Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas chtěl ve Spojených státech zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter (Na životech černochů záleží), protože podle něj připomíná jeho vlastní logo se třemi pruhy. Hartenberg z Babišových svěřenských fondů koupil táborskou textilku, drží 70 pct
Tábor 27. března (ČTK) - Investiční fond Hartenberg Holding koupil táborskou textilní firmu Unuodesign, jež vyrábí dětské oblečení a prodává látky. Fond získal majetkový podíl 70 procent. Firmu koupil přes společnost Enterstore. WSJ: Rostoucí účty za energie ničí oděvní průmysl v Evropě
Milán (Itálie) 13. října (ČTK/WSJ) - Energetická krize, kvůli které už zavřely ocelárny a hliníkárny po celé Evropě, se nyní přenáší do dalšího odvětví na kontinentě, a sice do oděvního průmyslu. Tisíce malých továren a dílen, které zásobují značky jako Gucci a HM, sledují, jak se jejich obchodní modely rozpadají kvůli prudkému růstu cen zemního plynu a elektřiny po invazi na Ukrajinu a rozhodnutí Ruska omezit dodávky plynu do EU. Miliardář Chouinard se vzdává své firmy ve prospěch ochrany životního prostředí
Ventura (USA) 15. září (ČTK) - Americký miliardář Yvon Chouinard se rozhodl převést svou maloobchodní společnost Patagonia na organizace, které budou využívat její zisky k ochraně životního prostředí. Majetek výrobce šicích strojů AMF Reece chce koupit firma Cars Technology
Prostějov 8. září (ČTK) - Majetek zkrachovalé společnosti AMF Reece CR, která v Prostějově vyráběla speciální šicí stroje pro průmyslové použití a od poloviny loňského prosince je v konkurzu, chce koupit firma Cars Technology z Ondratic na Prostějovsku. Krajkářské slavnosti ve Vamberku nabídnou výstavy, módní přehlídky i divadlo
Hradec Králové 22. června (ČTK) - Ve Vamberku na Rychnovsku v pátek začnou třídenní Mezinárodní krajkářské slavnosti. Návštěvníky čeká nabitý program včetně módních přehlídek Krajkářské školy Vamberk, informovali dnes ČTK pořadatelé.
Vsetín 4. září (ČTK) - Muzeum regionu Valašsko připravilo ve vsetínském zámku výstavu Inspirace modrotiskem. Vernisáž bude v neděli 8. září. V sobotu 21. září se uskuteční první z doprovodných programů nazvaný Modromalování, sdělil dnes ČTK mluvčí muzea Jiří Koňařík. Gočárova galerie představuje snímky Jiřího Tomana a také textilní design
Pardubice 26. června (ČTK) - Gočárova galerie v Pardubicích dnes v Domě U Jonáše otevřela dvě výstavy, jedna prezentuje fotografie Jiřího Tomana, který reportážně dokumentoval město, a druhá se věnuje textilnímu designu. Na výrobu pantléků je potřeba hlavně čas a dobré oči, míní Marie Vojtková
Hruška (Prostějovsko) 25. dubna (ČTK) - Zhruba stovka svatebních čepců hanáckých nevěst, takzvaných pantléků, osázených tisícovkou perliček, řadou zrcadýlek i květin již prošla rukama devětašedesátileté Marie Vojtkové z Hrušky na Prostějovsku. USA chtějí zablokovat spojení luxusních firem Tapestry a Capri
New York 23. dubna (ČTK) - Americká Federální obchodní komise (FTC) podala žalobu na zablokování spojení amerických výrobců luxusního zboží Tapestry a Capri Holding v hodnotě 8,5 miliardy USD (202 miliard Kč). Reuters: Čínské módní e-shopy mění pravidla letecké nákladní dopravy
Šanghaj 21. února (ČTK/Reuters) - Rychlý růst čínských internetových obchodů s levnou módou, jako je Shein a Temu, hýbe globálním odvětvím letecké nákladní dopravy. Tyto obchody se totiž snaží získat stále více prostoru pro leteckou přepravu svého zboží, aby přilákaly spotřebitele na rychlé dodání. Společnost Kering koupila budovu v New Yorku za téměř miliardu dolarů
Paříž/New York 23. ledna (ČTK) - Francouzská luxusní skupina Kering za 963 milionů dolarů (téměř 22 miliard Kč) koupila na prestižní newyorské Páté Avenue budovu o rozloze 10.700 metrů čtverečních. S odvoláním na oznámení společnosti o tom informovala agentura AFP. Politico: Francie se snaží zachránit kolabující běžné oděvní značky
Paříž 27. prosince (ČTK/Politico) - Když byla Justine ještě náctiletá, nejčastěji nosila oblečení, co jí koupila matka v obchodech oblíbených francouzských značek jako jsou Camaieu nebo La Halle. Tato móda střední cenové kategorie dominovala na začátku tisíciletí francouzskému módnímu trhu, píše list Politico. Zemřel dlouholetý ředitel Moravské gobelínové manufaktury Jan Timotej Strýček
Valašské Meziříčí (Vsetínsko) 24. října (ČTK) - V 73 letech zemřel v sobotu dlouholetý ředitel a výtvarník Moravské gobelínové manufaktury ve Valašském Meziříčí na Vsetínsku Jan Timotej Strýček. ČTK to dnes sdělil mluvčí Muzea regionu Valašsko Jiří Koňařík. Reuters: Nezvykle teplé počasí brzdí prodej zimního oblečení, dříve se zlevňuje
New York/Stockholm 30. září (ČTK/Reuters) - Na podzim nezvykle teplé počasí brzdí prodej zimního oblečení od Spojených států po Evropu. Prodejci ze strachu, že jim teplé svetry a kabáty zbudou na skladě, předčasně zlevňují ještě před obdobím svátečních nákupů. Reuters: Firmy s rychlou módou se připravují na zásah EU proti plýtvání
Barcelona 10. září (ČTK/Reuters) - Ve skladu na předměstí Barcelony stojí u dopravníkových pásů ženy a ručně třídí trička, džíny a šaty z velkých balíků použitého oblečení. Třídicí centrum provozované charitativní organizací Moda Re, která se zabývá opětovným využitím a recyklací oděvů, plánuje do roka zdvojnásobit objem oděvů, které je schopné zpracovat, na 40.000 tun ročně, řekl agentuře Reuters ředitel Moda Re Albert Alberich. Pražský hrad je nalezištěm dobového oblečení, výzkum popsal látky ze středověku
Praha 19. července (ČTK) - Nejstarší dochovaný kus liturgického oděvu, unikátní čínské a další asijské tkaniny nebo třeba obleček pro kojence jsou součástí archeologické sbírky textilií, které pocházejí z nálezů na Pražském hradě. Bývalí zaměstnanci textilky Karnola opravují požárem poškozené stroje
Krnov (Bruntálsko) 2. května (ČTK) - Tři bývalí zaměstnanci textilky Karnola v Krnově na Bruntálsku začali opravovat historické tkalcovské stroje poškozené požárem. Je jich osm a práce na nich mají trvat do konce roku. Adidas chtěl v USA zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter
Herzogenaurach (Německo) 29. března (ČTK) - Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas chtěl ve Spojených státech zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter (Na životech černochů záleží), protože podle něj připomíná jeho vlastní logo se třemi pruhy. Hartenberg z Babišových svěřenských fondů koupil táborskou textilku, drží 70 pct
Tábor 27. března (ČTK) - Investiční fond Hartenberg Holding koupil táborskou textilní firmu Unuodesign, jež vyrábí dětské oblečení a prodává látky. Fond získal majetkový podíl 70 procent. Firmu koupil přes společnost Enterstore. WSJ: Rostoucí účty za energie ničí oděvní průmysl v Evropě
Milán (Itálie) 13. října (ČTK/WSJ) - Energetická krize, kvůli které už zavřely ocelárny a hliníkárny po celé Evropě, se nyní přenáší do dalšího odvětví na kontinentě, a sice do oděvního průmyslu. Tisíce malých továren a dílen, které zásobují značky jako Gucci a HM, sledují, jak se jejich obchodní modely rozpadají kvůli prudkému růstu cen zemního plynu a elektřiny po invazi na Ukrajinu a rozhodnutí Ruska omezit dodávky plynu do EU. Miliardář Chouinard se vzdává své firmy ve prospěch ochrany životního prostředí
Ventura (USA) 15. září (ČTK) - Americký miliardář Yvon Chouinard se rozhodl převést svou maloobchodní společnost Patagonia na organizace, které budou využívat její zisky k ochraně životního prostředí. Majetek výrobce šicích strojů AMF Reece chce koupit firma Cars Technology
Prostějov 8. září (ČTK) - Majetek zkrachovalé společnosti AMF Reece CR, která v Prostějově vyráběla speciální šicí stroje pro průmyslové použití a od poloviny loňského prosince je v konkurzu, chce koupit firma Cars Technology z Ondratic na Prostějovsku. Krajkářské slavnosti ve Vamberku nabídnou výstavy, módní přehlídky i divadlo
Hradec Králové 22. června (ČTK) - Ve Vamberku na Rychnovsku v pátek začnou třídenní Mezinárodní krajkářské slavnosti. Návštěvníky čeká nabitý program včetně módních přehlídek Krajkářské školy Vamberk, informovali dnes ČTK pořadatelé.
Le Monde: Arabský svět zažívá boom prodeje luxusního spodního prádla
Rijád 20. února (ČTK) - Prodej luxusního spodního prádla zažívá na arabském Blízkém východě nevídaný rozmach. Průměrné částky utracené za prádlo v Saúdské Arábii jsou podle odhadů dvakrát vyšší než ve Francii, napsal list Le Monde. Arabské súky na Blízkém východě již dlouho nabízely pulty plné dámského spodního prádla, jehož křiklavé barvy ještě umocňovaly vyzývavé střihy. Zákaznice v těchto obchodech byly často zahalené, obvykle přicházely ve skupinkách a neváhaly si říct o konkrétní zboží prodavači, kterým byl v tomto typu obchodů vždy muž. Jen málo mužů se odvažovalo překročit práh těchto butiků a nejčastěji tak činili se záminkou, že chtějí zpestřit svou svatební noc. Tento důvod jmenují mužští zákazníci podniků s prádlem nejčastěji i dnes. V centrech arabských metropolí a v obchodních domech v Perském zálivu se teď však objevilo mnoho specializovaných obchodů, segment zažívá opravdový boom a Blízký východ východ je jeho největším trhem na světě. Na předměstí Káhiry, která je s 20 miliony obyvatel největším městem arabského světa, je nyní mnoho obchodů s luxusním spodním prádlem. Většinou mají dvě patra, ve výloze je vystavené odvážné prádlo a v prodejně stojí manažer mužského pohlaví. V horním patře pak zákaznice, od dospívajících dívek po šedesátnice, v klidu a v soukromí za pomoci prodavaček, zkoušejí a vybírají prádlo. Vedle tradičních modelů se objevují i rozpustilé kreace s věčně se vracejícími náměty jako zdravotní sestra nebo sexy služka. Naopak novinkou je ochucené spodní prádlo, které voní po čokoládě, jahodách nebo medu. "Ženy se závoji, které jim skrývají celou tvář, jsou často ty, které si kupují ty nejodvážnější kousky," poznamenává jedna z prodavaček. Úspěch těchto butiků přesvědčil velké mezinárodní značky, aby si v Káhiře otevřely obchod. První byl v roce 2013 Victoria's Secret, po něm následovaly Etam, La Vie en rose nebo Women Secret. Nejvíce milovníků i prodejců spodního prádla, alespoň podle tržeb, je v Saúdské Arábii. Tamní trh se již v roce 2017 odhadoval na jednu miliardu dolarů (21,4 miliard korun). "Saúdské ženy kupují dvakrát více spodního prádla než Francouzky, přičemž výrazně upřednostňují luxusní spodní prádlo a evropské luxusní značky," říká jedna z majitelek obchodu. Je to už deset let, co wahhábistické království nařídilo, že v obchodech se spodním prádlem, kde do té doby pracovali výhradně muži, mohou pracovat pouze ženy. Námitky duchovních, že v tom případě budou ženy prodával prádlo mužům, neuspěly. Specializované obchody od té doby zažívají nevídaný rozmach, mimo velká městská centra se nadále daří zejména prodeji přes internet. Nejmovitější klientky si nechávají prádlo předvést doma, jediná prezentace je vyjde i na více než tisíc dolarů. Pandemie tento způsob nákupu jen umocnila. V Dubaji se přirozeně rozvinula nabídka spodního prádla, přičemž hlavní značky sídlí v obchodních centrech nebo ve specializovaných buticích v luxusních čtvrtích. Skutečnost, že emirát je oblíbenou destinací pro sexuální turistiku, tento trend jen posílil. Kanadskou společnost La Senza nejprve koupil kuvajtský fond, později se ale stala součástí majetku skupiny z emirátů a v ulicích Dubaje má desítku butiků. Dobře zavedené obchody už má v Dubaji i francouzská značka Chantelle, anglická Agent Provocateur, italské La Perla a Intimissimi a mnohé další. Influencerka Kim Kardashianová se dokonce zaměřila na oblast Perského zálivu, kde prudce roste zájem o její značku Skims. Její prádlo se doručuje až do domu v Dubaji do dvou hodin, v Rijádu do tří. Arabské návrhářky přispěly k rozvoji trhu s luxusním spodním prádlem vlastní inspirací. Egypťanka Nada Adelová založila v Káhiře svou značku Garden City a její motto zní učinit klientku "sexy a sebevědomou". Americké podnikatelky, Christina Ganimová s pákistánskými a Nicola Isabelová s italskými kořeny, založily v Ramalláhu značku Kenz, což je v arabštině poklad. Jejich výrobky se prodávají přes internet. Navzdory obtížím spojeným s jakýmkoliv podnikáním ze Západního břehu Jordánu, který je stále převážně okupován Izraelem, si společnost Kenz rychle vydobyla své místo na Blízkém východě. Ganimová se snaží najít střední cestu mezi extrémy, za které považuje "bláznivé kreace a nudné bavlněné modely" a podle Isabelové může "online nákup arabským ženám přinést příjemný zážitek z nakupování" Sára Abdalkarímová založila v Kuvajtu firmu Madame Bijoux, která původně prodávala jen spodní prádlo, později se její nabídka rozrostla na celou paletu dámského oblečení. Je jí líto, že v arabském světě stále přetrvávají předsudky o spodním prádle. "Nejde o sex, ale o to, co chceme nosit", říká podnikatelka. Nada Adelová v Egyptě nedávno podnítila veřejnou debatu o znásilnění manželem. Obvinila svého bývalého manžela, známého herce, že ji znásilnil. Ukazuje se, že současné nadšení pro luxusní spodní prádlo v arabském světě není jen záležitostí módy či marketingu, ale také společenským fenoménem, píše Le Monde. lsa ank
S akciemi luxusní skupiny Zegna se začne v pondělí obchodovat v USA
New York 18. prosince (ČTK) - Italská luxusní skupina Ermenegildo Zegna dokončila fúzi s americkou společností zaměřenou na akvizice, tzv. SPAC, a v pondělí se s jejími akciemi začne obchodovat na akciové burze v New Yorku. Výstava ve vsetínském zámku představí díla Ivany Langrové, tvoří z ovčí vlny
Vsetín 25. listopadu (ČTK) - Muzeum regionu Valašsko představí ve vsetínském zámku tvorbu výtvarnice Ivany Langrové. Jejím výsostným tvůrčím materiálem se stala ovčí vlna, sdělil dnes ČTK mluvčí muzea Jiří Koňařík. Internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy USD aplikaci Depop
New York 2. června (ČTK) - Americký internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy USD (34 miliard Kč) aplikaci pro nákup a prodej nošeného oblečení Depop, která je oblíbená zvláště mezi mladými. Akvizicí chce přilákat více mladších zákazníků, uvedla Etsy v dnešním prohlášení.
New York 18. prosince (ČTK) - Italská luxusní skupina Ermenegildo Zegna dokončila fúzi s americkou společností zaměřenou na akvizice, tzv. SPAC, a v pondělí se s jejími akciemi začne obchodovat na akciové burze v New Yorku. Výstava ve vsetínském zámku představí díla Ivany Langrové, tvoří z ovčí vlny
Vsetín 25. listopadu (ČTK) - Muzeum regionu Valašsko představí ve vsetínském zámku tvorbu výtvarnice Ivany Langrové. Jejím výsostným tvůrčím materiálem se stala ovčí vlna, sdělil dnes ČTK mluvčí muzea Jiří Koňařík. Internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy USD aplikaci Depop
New York 2. června (ČTK) - Americký internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy USD (34 miliard Kč) aplikaci pro nákup a prodej nošeného oblečení Depop, která je oblíbená zvláště mezi mladými. Akvizicí chce přilákat více mladších zákazníků, uvedla Etsy v dnešním prohlášení.
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.