Zlatovna Zlato Zprávy Krimi

Adidas chtěl v USA zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter

Herzogenaurach (Německo) 29. března 2023 (ČTK) - Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas chtěl ve Spojených státech zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter (Na životech černochů záleží), protože podle něj připomíná jeho vlastní logo se třemi pruhy. Firma ale dnes uvedla, že změnila názor a že už na zákazu netrvá, informovala agentura Reuters. Adidas náhlou změnu postoje nijak nevysvětlil. Adidas už podal příslušnou žádost o zablokování registrace k americkému úřadu pro ochranné známky. "Svůj nesouhlas s žádostí organizace Black Lives Matter Global Network Foundation Adidas co nejdříve stáhne," uvedl bez dalších podrobností mluvčí firmy. Německý podnik v dokumentech úřadu pro ochranné známky sdělil, že logo se třemi žlutými pruhy, jak je chce používat organizace Black Lives Matter Global Network Foundation, by mohla spotřebitele mást. Organizace chce logo používat na zboží, které Adidas rovněž prodává, jako například trička, čepice nebo tašky. Adidas v dokumentech pro americký úřad uvedl, že své logo používá už od roku 1952. Sdělil také úřadu, že tento design si získal "mezinárodní věhlas a obrovské uznání veřejnosti." Firma z bavorského města Herzogenaurach už kvůli své ochranné známce podala více než 90 žalob a od roku 2008 podepsala přes 200 dohod o urovnání sporů kolem loga s třemi paralelními pruhy. Uvádí se to v soudních dokumentech k žalobě, kterou Adidas podal na módní dům amerického návrháře Thoma Browneho. Porota v tomto sporu v lednu rozhodla, že vzor s proužky, jak jej navrhl Browne, práva na ochrannou známku Adidasu neporušuje. Organizace Black Lives Matter Global Network Foundation je podle Reuters nejvýznamnějším subjektem decentralizovaného hnutí Black Lives Matter, které vzniklo před deseti lety na protest proti policejnímu násilí na černoších. Organizace si v listopadu 2020 podala v USA žádost o federální ochrannou známku na žlutý design se třemi pruhy, který bude používat na různých produktech včetně oblečení, publikací, tašek, náramků a hrnků.
Klíčová slova - Německo - USA - textil - kůže - právo - menšiny - firmy - Adidas - Black Lives Matter -
Adidas v dokumentech určených americkému úřadu pro ochranné známky argumentoval tím, že lidé by si mohli produkty hnutí Black Lives Matter mylně spojovat s výrobky Adidasu. spr - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Adidas chtěl v USA zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter' je zařazena do kategorií Lehký průmysl (prm) - Textil, oděvy (tok) - Kriminalita a právo (zak) - Sociální problematika (sop) - Firmy (efm). ID zprávy: T2023032902392|505492. Vydána 29.03.2023 10:47:11. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Adidas chtěl v USA zabránit registraci ochranné známky Black Lives Matter


Explosia Pardubice vloni dosáhla rekordní zisk před zdaněním 198 milionů Kč
Do čela UBS se kvůli převzetí Credit Suisse vrátí bývalý ředitel Ermotti
Seniorka z Děčínska přišla podvodem o více než 1,5 milionu korun
Pavel zahájil návštěvu Moravskoslezského kraje, setkal se s hejtmanem i studenty
Turnovské muzeum dokončilo revitalizaci expozice věnované historii kamenářství

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.