Průzkum: S překážkami na trhu EU se setkává 29,8 procenta českých firem
Praha 25. ledna (ČTK) - S překážkami v obchodování na jednotném trhu Evropské unie (EU) se setkává 29,8 procenta českých firem. Vadí jim vysoká administrativní zátěž, dlouhá řízení, jazyková bariéra nebo nesjednocené regulace napříč trhy. Vyplývá to z lednového průzkumu Hospodářské komory (HK) mezi 387 tuzemskými firmami, který dnes zástupci představili na odborném semináři v Praze. Do jednotného trhu EU je podle průzkumu zapojeno 63,3 procenta společností.
"Trh Evropské unie nefunguje jako celek, ale jako 27 samostatných trhů, které sice propojují různá pravidla a dohody, ale uplatňují se na nich i vlastní národní byrokracie a omezování svobodného podnikání. Mnohdy země Evropské unie vedou i svou protekcionistickou politiku. Firmám tak rostou náklady, aby vyhověly všem požadavkům," uvedl prezident Evropské asociace obchodních a průmyslových komor Eurochambres Vladimír Dlouhý. Další firmy podle něj od exportu výrobků a služeb do Evropy vysoké výdaje zejména na administrativu úplně odrazují. "Pokud špičky Evropské unie tyto bariéry odstraní, bude to pro naší zemi, pro prosperitu našeho hospodářství, velmi dobrá zpráva," řekl.
K překážkám, se kterými se české firmy na evropském trhu setkávají, patří podle Hospodářské komory také nejednotnost DPH, diskriminace kryptoměn některými bankami v členských státech, potíže se zřizováním bankovních účtů v zahraničí nebo problematické uznávání odborných kvalifikací. Za další bariéry podnikatelé označili i striktní pravidla v dopravě, v průmyslu či potravinářství nebo nevyvážený systém státní podpory, který vede k nerovné soutěži mezi firmami. Do EU podle komory směřuje až 81 procent českého exportu.
Omezit obchodování na trhu EU plánuje podle průzkumu 1,8 procenta českých firem. Naopak vstoupit na něj chce 8,8 procenta. Do trhu EU není zapojeno 26,1 procenta společností a také se k tomu nechystají, informovala Hospodářská komora. Na evropském trhu podle ní funguje 87,1 procenta velkých firem a 76,3 procenta středních podniků. Z malých firem je to 66 procent a mikro firem 49,7 procenta. Své produkty a služby na evropském trhu on-line nabízí 35,4 procenta z oslovených společností.
mib ptd - sdílejte článek
Následuje: Knihobot loni dosáhl tržeb ve výši 301 milionu korun, více než v předchozím roce
Praha 25. ledna (ČTK) - Knižní secondhand Knihobot v loňském roce dosáhl tržeb ve výši 301 milionu korun, což je o téměř 120 milionů korun více než v předchozím roce. Loni přijal Knihobot denně v průměru 10.000 knih a za rok jich prodal dva miliony. Expandoval do Rakouska a Německa a noví zákazníci mu přibyli i v Česku. Letos chce především upevnit pozici na zahraničních trzích. ČTK o tom za antikvariát Knihobot.cz informovala Zuzana Žižková. Postupně se podle ní Knihobotu daří budovat věrnost zákazníků. Zatímco na začátku loňského roku se jich do měsíce pro další objednávku vracela pětina, teď jde o 30 procent. "Máme radost, že se k nám zákazníci vracejí a potvrzují nám, že je naše služba baví a že jdeme správnou cestou. I když to byl těžký rok, dokázali jsme se poprvé dostat do zisku a přesáhnout 300 milionů v tržbách," uvedl zakladatel Knihobotu Dominik Gazdoš. V Česku k rostoucím číslům pomohla Knihobotu také spolupráce se společností Rohlik.cz, díky které se podařilo od června, kdy služba začala fungovat, dostat do oběhu 100.000 knih. Svou oblibu si u lidí získala především svou jednoduchostí – knihy není nutné balit a stačí je při převzetí nákupu předat kurýrovi. Knihobot vyšel vstříc i kupujícím, kteří dávají přednost tradiční formě nákupu. Před koncem loňského roku proměnil svou pobočku v pražských Holešovicích ve výběrové knihkupectví s knihami z druhé ruky. (pokračování...)
Praha 25. ledna (ČTK) - Knižní secondhand Knihobot v loňském roce dosáhl tržeb ve výši 301 milionu korun, což je o téměř 120 milionů korun více než v předchozím roce. Loni přijal Knihobot denně v průměru 10.000 knih a za rok jich prodal dva miliony. Expandoval do Rakouska a Německa a noví zákazníci mu přibyli i v Česku. Letos chce především upevnit pozici na zahraničních trzích. ČTK o tom za antikvariát Knihobot.cz informovala Zuzana Žižková. Postupně se podle ní Knihobotu daří budovat věrnost zákazníků. Zatímco na začátku loňského roku se jich do měsíce pro další objednávku vracela pětina, teď jde o 30 procent. "Máme radost, že se k nám zákazníci vracejí a potvrzují nám, že je naše služba baví a že jdeme správnou cestou. I když to byl těžký rok, dokázali jsme se poprvé dostat do zisku a přesáhnout 300 milionů v tržbách," uvedl zakladatel Knihobotu Dominik Gazdoš. V Česku k rostoucím číslům pomohla Knihobotu také spolupráce se společností Rohlik.cz, díky které se podařilo od června, kdy služba začala fungovat, dostat do oběhu 100.000 knih. Svou oblibu si u lidí získala především svou jednoduchostí – knihy není nutné balit a stačí je při převzetí nákupu předat kurýrovi. Knihobot vyšel vstříc i kupujícím, kteří dávají přednost tradiční formě nákupu. Před koncem loňského roku proměnil svou pobočku v pražských Holešovicích ve výběrové knihkupectví s knihami z druhé ruky. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum: S překážkami na trhu EU se setkává 29,8 procenta českých firem' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Makroekonomika (mak) - Doprava (dpr) - Evropská unie - zprávy (eur). ID zprávy: T2024012503475|508676. Vydána 25.01.2024 11:51:24. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum: S překážkami na trhu EU se setkává 29,8 procenta českých firem' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Makroekonomika (mak) - Doprava (dpr) - Evropská unie - zprávy (eur). ID zprávy: T2024012503475|508676. Vydána 25.01.2024 11:51:24. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.