Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

Zájem o znalost etikety podle odborníka zvláště u mladých lidí výrazně roste

Brno 19. srpna 2023 (ČTK) - Odborník na etiketu Daniel Šmíd vnímá v české společnosti větší prostor pro to, aby lidé dbali na svůj vzhled. Především starším lidem podle něj chybí úcta k sobě samému, což se pak projevuje třeba v oblékání. Mladá generace s tím naopak problém nemá, zvláště u ní výrazně roste zájem o znalost etikety, řekl dnes Šmíd ČTK při konání veletrhů Styl a Kabo v Brně. Šmíd se věnuje etiketě oblékání, chování i kultivovanému projevu. "Starší generace se dostává mimo naši pozornost. Vyrůstala v době, kdy zdvořilost, individualismus a lidské hodnoty v nás sice byly, ale potlačované. Zvláště u mladých lidí ale zájem o znalost etikety velice roste. Rozumí, že pokud se chtějí prosadit, musí umět hovořit, pokud chtějí něčeho dosáhnout, musí ostatní respektovat, a to souvisí s etiketou," řekl. Etiketa podle něj odráží názor většinové společnosti a v čase se vyvíjí. "Získáváme názory a reakce ze společnosti. Říkáme, co rezonuje kladně a co negativně. Dnes drtivá většina společnosti vnímá, že pokud se ke mně někdo chová zdvořile, je mi to příjemnější než nezdvořilé chování," uvedl. Vnímá zároveň, že třeba ženy mohou některá gesta mužů hodnotit jinak než v minulosti. "Před deseti dvaceti lety jsme se nepozastavovali nad veřejnými pochvalami a komentáři vzhledu, protože jsme neměli mladou generaci. Lidé neměli schopnost otevřeně říct: pane vedoucí, tohle mi neříkejte. Naučili jsme se to teprve po roce 2000. Dnes rozlišujeme mezi pochvalou a narážkou," dodal. Šmíd radí také firmám, jak by jejich zástupci měli vystupovat, aby inspirovali své zaměstnance a dobře působili na zákazníky. Zaměření firem, kde přednáší, je různorodé. Jsou mezi nimi výrobci džemů, nábytku i restaurace. Co se týká oblékání, spatřuje mezi lidmi nevyužitý potenciál. "Když muž nebo žena mohou vypadat dobře, tak proč na sebe nedbají? Obecně vnímám u starší generace nízkou úctu k sobě samému. Lidé si myslí, že oblékání je nedůležité, nikdo jim s ohledem na to kde a kdy vyrůstali neřekl, že oděv je způsob komunikace. Jako bychom se báli hezky obléct, vyniknout. Zapomněli jsme na to, že oděvem můžeme říkat své hodnoty," míní. Mladé generaci ale podle něj tohle nechybí, takže věří, že se to do budoucna zlepší. "Dostupnost informací, vůle i schopnost vyniknout je mnohem větší než před 30 lety," dodal.
Klíčová slova - ČR - móda - styl - Veletrhy Brno - Styl - Kabo -
klv snm - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Zájem o znalost etikety podle odborníka zvláště u mladých lidí výrazně roste' je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Životní styl (spl) - Firmy (efm). ID zprávy: T2023081902660|506878. Vydána 19.08.2023 13:34:08. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Zájem o znalost etikety podle odborníka zvláště u mladých lidí výrazně roste


Po krátké nemoci zemřel spoluzakladatel skupiny Elán, hudebník Vašo Patejdl
Podvodníci odvolávající se na NÚKIB vylákali z lidí stovky tisíc
Čínská armáda zahájila vojenské manévry v okolí Tchaj-wanu
Klasiku, nové hry i speciální projekty připravují pražské divadelní scény
Kondiční cvičení v mládí snižuje riziko rakoviny ve vyšším věku, tvrdí studie

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
Mám rád ZLATOVNA .CZ
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.