Upozornění: Provozní doba během vánočních svátků a na přelomu roku. Máme omezený provoz. Více na otevírací doba.
Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

CNN: Lidé z generace Z mají těžkou hlavu kvůli tomu, aby nevypadali starší

Washington 25. prosince 2023 (ČTK/CNN) - Influencerka Emma Brooksová si kvůli stárnutí nedělala starosti do okamžiku, kdy oslavila dvacáté narozeniny. Říká, že začala panikařit, protože vypadala jinak než před dvěma lety, a ptala se, jak asi bude vypadat za pět let. Ačkoliv nejstarším zástupcům generace Z je jen okolo 26 let, mají těžkou hlavu kvůli tomu, aby nevypadali starší, napsal web americké televize CNN. Trendem je prevence spíše než korekce, poptávka je po kosmetických produktech, které předcházejí stárnutí, obsahují filtry proti slunečnímu záření. Podle americké společnosti Circana, která se zabývá výzkumem trhu, 70 procent zástupců generace Z používá pleťová séra proti stárnutí. Newyorské studio Peachy, které nabízí ošetření botoxem, říká, že lidé z generace Z, tedy narození od konce 90. let do roku 2010, jsou nejrychleji rostoucí skupinou zákazníků. Výmluvným příkladem tohoto trendu se letos stalo video na tiktoku věnované tomu, "co dělat ve 14 letech k zastavení procesu stárnutí". "Tato generace přebírá rutinu péče o pleť, která je typická pro někoho staršího," říká Larissa Jensenová, poradkyně pro trh s kosmetickými výrobky ve společnosti Circana. Když současní dvacátníci přicházejí za dermatoložkou a majitelkou značky kosmetiky Lorettou Ciraldovou, obracejí se na ni nejdříve s problémy, jako je akné, většina rozhovorů ale skončí u stárnutí. Vlivem instagramu, tiktoku a samozřejmě zoomu lidé pohledem na vlastní obličej tráví více času než kdy dříve. Na internetu sdílejí tipy pro péči o pleť s cílem předejít stárnutí. Týkají se používání retinoidů, vitaminu C, používání filtrů proti slunečnímu záření, a dokonce i lepení pásek (tejpů) na obličej a podstoupení "baby botoxu". Cílem je v první řadě zabránit vzniku vrásek. Poptávka po produktech proti stárnutí ze strany lidí z generace Z znamená pro firmy příležitost získat zákazníky, které dříve nebraly v potaz, říká Rich Gersten, spoluzakladatel firmy True Beauty Ventures zaměřené na prodej kosmetických a wellness produktů. Nyní jim jde o účinnost, rychlé výsledky a cenu, ale stále není jasné, jak se jejich preference vyvinou s přibývajícími roky. "Na jednu stranu jim jde o pozitivní přístup k tělu, autenticitu, věrohodnost, ale na druhou stranu se velmi zaměřují na prevenci stárnutí. Při zveřejňování fotek používají aplikace pro jejich úpravu a kladou důraz na dokonalost," říká Cristina Nuňezová z True Beauty Ventures o generaci Z. "Na jedné straně je pozitivita, na druhé strach," dodává. Generace Z toho o péči o pleť, procesu stárnutí a vlivu životního prostředí ví mnohem více než kterékoliv předchozí pokolení, říká Larissa Jensenová z Circany. Šestadvacetiletý Dylan Heberle péči o pleť považuje za součást péče o zdraví. Krém s ochranným faktorem používá zejména kvůli prevenci rakoviny kůže, něčím navíc je to, že zároveň předchází vzniku vrásek. Používání kosmetických přípravků na noc považuje za stejný zvyk jako třeba cvičení. Generace Z chce zpomalit proces stárnutí, spíše než aby napravovala problém později, říká pařížská dermatoložka Diala Haykalová. To, jak tato skupina popularizovala procedury zaměřené na prevenci, podle ní představuje nejvýznamnější změnu v kosmetické dermatologii za posledních 20 let. Plastický chirurg Paul Nassif, který se proslavil díky pořadu o zpackaných plastických operacích na kanálu E!, se setkává se stále větším počtem mladých lidí, kteří si nechávají dělat profesionální peelingy, chodí na kosmetiku, případně si nechají udělat drobný zákrok s použitím laseru. Na konzultace nepřinášejí fotografie celebrit, ale sebe samých upravených v příslušném programu.
Klíčová slova - USA - trendy - společnost - trh -
Otevřenost, s jakou se generace Z chová na sociálních sítích, pomohla k růstu poptávky po kosmetických procedurách, říká spoluzakladatelka studia Peachy Carolyn Treasureová. Když si tito lidé nechávají dávat botoxové injekce, ošetření často filmují a sdílejí na sociálních sítích nebo sestaví příspěvek tvořený fotografiemi, na nichž jsou vidět efekty zákroků. Na rozmach pokročilé kosmetické péče pro mladé lidi má vliv také osvěta, kdy se odborníci i naprostí laici na sociálních sítích dělí o své tipy. To, že je dostupných více informací, nemusí vždy znamenat, že jsou přesné. Mnoho mladých lidí pak za kožní lékařkou Ciraldovou přichází s problémy, o nichž si myslí, že souvisejí se stárnutím, ale ve skutečnosti jsou způsobené předčasným používáním drastických chemických přípravků. Podrobnější výzkumy ohledně efektů "předmlazovacích" kúr ještě nejsou k dispozici. Přemíra informací může v lidech z generace, která se ve světě teprve rozkoukává, vzbuzovat zmatek a úzkost. "Jsme mladí na to, abychom si dělali takové starosti kvůli stárnutí," říká influencerka Emma Brooksová. hab jrm - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'CNN: Lidé z generace Z mají těžkou hlavu kvůli tomu, aby nevypadali starší' je zařazena do kategorií Monitor (mnt) - Magazínový servis (mag) - Sociální problematika (sop) - Obchod (obo). ID zprávy: T2023121208249|508325. Vydána 25.12.2023 4:12:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

CNN: Lidé z generace Z mají těžkou hlavu kvůli tomu, aby nevypadali starší


Ukrajina letos oslaví Vánoce 25. prosince, změnu udělala kvůli ruské invazi
AP: bez vánočního stromu, výzdoby a turistů se Betlém letos podobá městu duchů
Štědrý den poznamenaly povodně i výpadky proudu způsobené větrem a sněhem
Japonské i australské slovo roku odráží obavy z rostoucích životních nákladů
Plzeňský kostelík U Ježíška dostal novou sošku velblouda do historického betléma

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.