CNBC: Káva se opět stává trendy, roste zájem o speciální kávu i její přípravu
Londýn 3. ledna (ČTK/CNBC) - Možná jste na sociálních sítích zaznamenali uvedení další influencerské značky kávy, všimli jste si, že vaši kolegové v práci si v kuchyňce připravují vlastní překapávanou kávu, místo aby používali kávovar, nebo jste dokonce viděli fronty před místní nezávislou kavárnou. Ať už je to jakkoli, je jasné, že se pití kávy stalo trendem a něčím víc než jen kofeinovým hitem, píše server zpravodajské televize CNBC.
Lockdown znamenal, že si lidé udělali čas na přípravu nápojů, které by si normálně koupili cestou, když někam šli...
"S tím, jak se nápoje a občerstvení staly nezbytností považovanou za trendy, stala se káva volbou cenově dostupného luxusu a vyjádřením životního stylu," uvedla vedoucí oddělení nápojů a potravin společnosti WGSN, která se zabývá předpověďmi vývoje spotřebitelských trendů, Claire Lancasterová. Dodala, že trendem je rostoucí preference kvality kávy, a to jak u způsobu přípravy, tak ve výběru kávy podle místa původu a podle různých typů a chutí.
Specializovaná pražírna kávy ve Skotsku, která nabízí on-line objednávky, The Bean Shop zaznamenala nárůst zákazníků. "Velmi se zvýšil počet lidí, kteří si připravují speciální kávu doma," řekla CNBC jedna z majitelek Lorna Bruceová. "Lidé rádi zkoušejí něco nového."
Společnost AeroPress, která vyrábí oblíbené kávovary, zaznamenala nárůst prodeje i dramatický růst zájmu maloobchodníků. V uplynulém roce získala dva velké maloobchodní partnery včetně Walmartu, uvedl marketingový ředitel David Cole. V Británii vzrostl prodej AeroPressu mezi prosincem 2022 a prosincem 2023 o 40 procent.
Kromě kávovaru AeroPress patří mezi další oblíbené způsoby příprava kávy pomocí překapávacích zařízení, ve french pressu, který je oblíbený zvláště ve Francii, nebo v moka konvičkách používaných hlavně v Itálii. Mnoho metod oblíbených dříve v určitých zemích se nyní rozšiřuje po celém světě.
Jak se káva stala z běžného, snadno dostupného kofeinového nápoje hlavním trendem? Jedním z důvodů je zřejmě pandemie nemoci covid-19 a s ní související omezení pohybu, tzv. lockdowny.
"Lockdown znamenal, že si lidé udělali čas na přípravu nápojů, které by si normálně koupili cestou, když někam šli," uvedla Bruceová. "Zákazníci nám říkají, že teď už nemohou pít kávu ze supermarketu a zvykli si na čerstvě upraženou chuť a vůni, kterou získáte, když se káva uvaří do několika týdnů od upražení," dodala.
Spotřebitelé si také zřejmě nyní více cení takových drobností, jako je pití kávy, řekla CNBC ředitelka značky Nespresso Melanie Birnbaumová. "Poslední rok znovu potvrdil hodnotu jednoduchých potěšení a drobného luxusu, jako je šálek kávy," uvedla a dodala, že spotřebitelé díky tomu vyhledávají kvalitnější produkty.
Zájem podle ní podporují také sociální média, jako TikTok, kde je sdílena řada nových receptů. To potvrzuje i Lancasterová z WGSN. "Generace Z a TikTok utvářejí kávovou kulturu," řekla.
Sociální média jsou podle Lancasterové také hnacím motorem některých trendů u kávy, protože různé značky získávají na oblibě, pokud mají nějaký "cool" prvek. A nové metody přípravy kávy jsou často sdíleny.
Dalším důležitým trendem jsou kávy s přidanou hodnotou určené pro posílení pohody a zdraví, upozornila Lancasterová. Tento trend "funkční kávy" už zaznamenaly i velké firmy, jako Nespresso, která přišla na trh se směsí obohacenou o ženšen nebo vitamin B12.
K dalším rostoucím trendům patří specifické kávové styly, které se rozšiřují ze svých tradičních trhů. Je to třeba vietnamská káva s kondenzovaným mlékem či indonéská cibetková káva Kopi Luwak.
irl mka - sdílejte článek
Následuje: Zámek v Kroměříži připravuje na letošek otevření expozice arcibiskupské gardy
Kroměříž 2. ledna (ČTK) - Zámek v Kroměříži, který je památkou UNESCO, připravuje na letošek otevření expozice arcibiskupské gardy. Zpřístupní i takzvanou Klenotnici ve věži zámku s renesančními artefakty. První návštěvníky by měl zámek v novém roce přivítat 22. března, řekl ČTK ředitel Správy Arcibiskupského zámku a zahrad v Kroměříži Jiří Uhlíř. Celá sezona se podle něj ponese ve znamení 400. výročí narození biskupa Karla II. z Lichtenštejna-Kastelkornu, který se v 17. století po třicetileté válce zasloužil o vybudování zámku v jeho dnešní podobě. Biskupská a později arcibiskupská garda měla v době svého vzniku chránit biskupa, zámek a město. Postupně však získala spíše reprezentativní funkci. Expozici, která jí bude věnována, uvidí lidé v Mlýnské bráně, která se zámkem sousedí. "Dřív tam byla trafostanice, ale ještě předtím to byl průchod nebo spojnice pro biskupy mezi zámkem a mezi gymnáziem, nebo lépe řečeno farností svatého Mořice. Takže návštěvníci mohou oficiálně navštívit jak tento zrestaurovaný prostor, tak i celou interaktivní expozici arcibiskupské gardy," uvedl Uhlíř. (pokračování...)
Kroměříž 2. ledna (ČTK) - Zámek v Kroměříži, který je památkou UNESCO, připravuje na letošek otevření expozice arcibiskupské gardy. Zpřístupní i takzvanou Klenotnici ve věži zámku s renesančními artefakty. První návštěvníky by měl zámek v novém roce přivítat 22. března, řekl ČTK ředitel Správy Arcibiskupského zámku a zahrad v Kroměříži Jiří Uhlíř. Celá sezona se podle něj ponese ve znamení 400. výročí narození biskupa Karla II. z Lichtenštejna-Kastelkornu, který se v 17. století po třicetileté válce zasloužil o vybudování zámku v jeho dnešní podobě. Biskupská a později arcibiskupská garda měla v době svého vzniku chránit biskupa, zámek a město. Postupně však získala spíše reprezentativní funkci. Expozici, která jí bude věnována, uvidí lidé v Mlýnské bráně, která se zámkem sousedí. "Dřív tam byla trafostanice, ale ještě předtím to byl průchod nebo spojnice pro biskupy mezi zámkem a mezi gymnáziem, nebo lépe řečeno farností svatého Mořice. Takže návštěvníci mohou oficiálně navštívit jak tento zrestaurovaný prostor, tak i celou interaktivní expozici arcibiskupské gardy," uvedl Uhlíř. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'CNBC: Káva se opět stává trendy, roste zájem o speciální kávu i její přípravu' je zařazena do kategorií Monitor (mnt) - Magazínový servis (mag) - Potravinářství (ptr) - Životní styl (spl). ID zprávy: T2024010202191|508420. Vydána 03.01.2024 4:04:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'CNBC: Káva se opět stává trendy, roste zájem o speciální kávu i její přípravu' je zařazena do kategorií Monitor (mnt) - Magazínový servis (mag) - Potravinářství (ptr) - Životní styl (spl). ID zprávy: T2024010202191|508420. Vydána 03.01.2024 4:04:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.