Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

Průzkum: Za módu loni kvůli rostoucí inflaci méně utrácelo 37 procent Čechů

Praha 31. ledna (ČTK) - Útratu za oblečení a obuv v minulém roce kvůli rostoucí inflaci omezilo 37 procent českých spotřebitelů. Naopak 56 procent se nenechalo zdražením ovlivnit. Vyplývá to z aktuálního průzkumu módního vyhledávače Glami.cz, kterého se letos v lednu zúčastnilo 2360 respondentů. Přibližně polovina Čechů loni šetřila tak, že nakupovala méně oblečení a obuvi, 26 procent dotázaných utrácelo jen ve výprodejích. Výsledky průzkumu dnes Glami.cz poskytlo ČTK. Více než pětina z oslovených si v minulém roce stanovila přesnou částku, kterou za oblečení a obuv utratili. Pro 56 procent z nich tento rozpočet měsíčně činil méně než 2000 korun, 28 procent si ho stanovilo mezi 2000 a 5000 korun. Pozornost k levnějším značkám a obchodům v důsledku rostoucí inflace obrátilo 18 procent respondentů, desetina také šetřila nakupováním v secondhandech. Čtyři procenta Čechů si své staré oblečení nebo obuv opravila a nosila je dál, zjistil průzkum. Loni se proti roku 2020 zvýšil podíl Čechů, kteří upřednostňovali nákup oblečení a obuvi on-line, a to z 54 procent na 69 procent. Naopak těch, kteří převážně vyhledávali kamenné prodejny, ubylo. V minulém roce jich bylo pět procent, zatímco před čtyřmi lety 18 procent. Nakupování přes internet a v kamenných obchodech podle průzkumu kombinuje 17 procent respondentů. Z těch dotázaných, kteří dávají přednost nákupu on-line, 43 procent výhodu e-shopů spatřuje v ušetřeném čase. Takřka stejný podíl si myslí, že je na internetu širší výběr značek a 33 procent e-shopy preferuje kvůli prostoru na to si nákup rozmyslet. Internetové recenze jsou důvodem pro 26 procent dotázaných a porovnávání nabídek pro 29 procent, vyplývá z průzkumu. Vyhnout se přeplněným obchodům nákupem on-line podle něj chce 29 procent Čechů. Tempo růstu spotřebitelských cen v prosinci podle dat Českého statistického úřadu zpomalilo na 6,9 procenta z listopadových 7,3 procenta. Za celý loňský rok činila průměrná míra inflace 10,7 procenta. Bylo to o 4,4 procentního bodu méně než v roce 2022, kdy ovšem byla druhá nejvyšší inflace od vzniku samostatné ČR.
Klíčová slova - ČR - trh - móda - inflace - průzkum -
Glami je původem česká firma, v roce 2013 ji založili podnikatelé Tomáš Hodboď a Michal Jirák. Na 13 trzích Glami nabízí 38.000 značek od přibližně 4600 e-shopů. Firma o sobě uvádí, že měsíčně vyhledávač navštíví 47 milionů lidí. Kromě Česka a Polska Glami působí také v Maďarsku, Bulharsku, Chorvatsku, Estonsku, Lotyšsku, Litvě, Slovinsku, Rumunsku, Slovensku, Řecku a Itálii. mib ptd - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum: Za módu loni kvůli rostoucí inflaci méně utrácelo 37 procent Čechů' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Makroekonomika (mak). ID zprávy: T2024013104490|508750. Vydána 31.01.2024 15:14:55. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Průzkum: Za módu loni kvůli rostoucí inflaci méně utrácelo 37 procent Čechů


Poptávka po zlatě loni stoupla o tři procenta na rekordních 4899 tun
Ruská centrální banka přestane zveřejňovat informace o měnové politice
Z Kuby odešlo za poslední dva roky přes půl milionu lidí, nejvíce od revoluce
Souhrnný zisk slovenských bank se loni zvýšil o 45 procent na 1,2 miliardy eur
Raiffeisenbank loni klesl čistý zisk o 27,1 procenta na 5,5 miliardy Kč

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
Mám rád ZLATOVNA .CZ
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.