Kraslická pošta začala razítkovat velikonoční zásilky, zájem klesá
Kraslice (Sokolovsko) 25. března (ČTK) - V Kraslicích na Sokolovsku začaly dnes pracovnice České pošty s razítkováním velikonočních pohlednic. Na příležitostném razítku je letos beránek s kraslicemi, motiv se každoročně mění. Tradice velikonočního razítkování se v příhraničním městě udržuje od devadesátých let. Zájem ale postupně klesá. Lidé mohou razítko získat do 28. března, řekla dnes ČTK vedoucí kraslické pošty Lenka Fridrichová.
Zájemci posílají své velikonoční pohlednice do Kraslic už od minulého týdne. 'Zatím nám přišlo něco kolem 16,5 kila zásilek. Je to o hodně míň než chodívalo dříve, protože to chodívaly velké prádelní koše, které byly každý den plné, a razítkovali jsme už 14 dní předtím. Teď jich máme okolo 4000 kusů a první várku odesíláme dneska,' řekla vedoucí. V minulosti orazítkovaly pracovnice každoročně až 20.000 velikonočních pohlednic.
Letošní motiv razítka vzešel z dílny Pavla Sivka. 'Dříve nám motivy navrhoval místní kronikář. Ze začátku bývávala razítka na dva roky, teď už je máme jenom na jeden rok. Zkracuje se také doba, kdy s ním razítkujeme. Teď už jsou to jen čtyři dny před Velikonocemi,' řekla Fridrichová. Na razítkování se podílejí tři pracovnice pošty. Jde podle nich o náročnou práci, ze které po chvilce bolí ruka.
Na pohlednici musí zájemci napsat adresu toho, komu chtějí přání adresovat, a nalepit poštovní známku. Nejčastěji posílají pohledy malované, některé jsou s náboženskými motivy. Dostat mohou i aktuální velikonoční známku. Přání pak vloží do ofrankované obálky, kterou musí poslat na adresu Velikonoční pošta, 358 01 Kraslice. Zaměstnanci pošty následně pohled orazítkují a odešlou adresátovi.
Pohlednice posílají zejména lidé z Kraslic a okolí včetně německého příhraničí, ale i z dalších krajů. Někteří zájemci chodí i osobně. Pohlednice pak putují téměř do celého světa. Kromě sousedních zemí, jako je Německo, Rakousko či Slovensko, dorazí také do USA, Austrálie nebo Japonska. Lidé je tam posílají svým příbuzným, psané jsou většinou česky. O speciální razítko mají každoročně zájem také sběratelé. Ti tradičně k zásilce přiloží i papír, jak a kam chtějí razítko umístit.
Loňským motivem bylo kuře s pomlázkou. Zaměstnanci pošty orazili příležitostným razítkem 40 kilogramů zásilek, což představuje více než 8000 kusů. Kromě Kraslic mohou zájemci získat také Silvestrovské razítko na Pražském hradě, Valentýnské razítko v Milostíně nebo razítko Ježíškovy pošty na Božím Daru. Příležitostných razítek chystá Česká pošta několik desítek ročně. Jejich výjimečnost spočívá v tom, že se používají pouze několik dní.
bah hj - sdílejte článek
Následuje: Analytici: Zlepšení důvěry v ekonomiku ukazuje, že hospodářství začíná ožívat
Praha 25. března (ČTK) - Březnové zlepšení důvěry v tuzemskou ekonomiku ukazuje, že české hospodářství začíná ožívat. Shodují se na tom analytici při hodnocení dnešních údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ). Vyzdvihují především optimismus spotřebitelů, který podle nich může podpořit spotřebu domácností. Ta by podle odborníků letos měla táhnout hrubý domácí produkt (HDP), sdělili ČTK. Analytička Komerční banky Jana Steckerová uvedla, že se důvěra v ekonomiku zlepšila ve všech sektorech s výjimkou stavebnictví. "Dnešní výsledek tak potvrzuje naše očekávání, že česká ekonomika by měla v nadcházejících kvartálech dále oživovat. To však bude pouze pozvolné, když za celý letošní rok očekáváme růst HDP o 0,8 procenta," uvedla. Hlavní ekonom Cyrrusu Vít Hradil upozornil na to, že důvěra spotřebitelů dosáhla 99,9 bodu, což je nejvyšší hodnota od října 2021. "Domácnosti tak evidentně již zřetelně vidí světlo na konci tunelu, přestávají se obávat dalších cenových šoků, hrozby nezaměstnanosti, poklesu reálných výdělků či dopadů vládního konsolidačního balíčku. Právě větší optimismus spotřebitelů je to, co česká ekonomika postrádala v uplynulých letech. Jejich slabá nákupní aktivita byla dosud hlavním důvodem, proč se návrat na předpandemické otáčky na rozdíl od celého zbytku EU stále nedařil," uvedl Hradil. Podle hlavního ekonoma České bankovní asociace Jakuba Seidlera se začíná obracet horší nálada domácností a firem z prvních dvou měsíců roku. "Domácnosti současnou situaci již nevnímají natolik negativně. A zejména předpokládají zlepšení své finanční situace, což by mohlo znamenat rychlejší oživení doposud utlumené spotřeby domácností. (pokračování...)
Praha 25. března (ČTK) - Březnové zlepšení důvěry v tuzemskou ekonomiku ukazuje, že české hospodářství začíná ožívat. Shodují se na tom analytici při hodnocení dnešních údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ). Vyzdvihují především optimismus spotřebitelů, který podle nich může podpořit spotřebu domácností. Ta by podle odborníků letos měla táhnout hrubý domácí produkt (HDP), sdělili ČTK. Analytička Komerční banky Jana Steckerová uvedla, že se důvěra v ekonomiku zlepšila ve všech sektorech s výjimkou stavebnictví. "Dnešní výsledek tak potvrzuje naše očekávání, že česká ekonomika by měla v nadcházejících kvartálech dále oživovat. To však bude pouze pozvolné, když za celý letošní rok očekáváme růst HDP o 0,8 procenta," uvedla. Hlavní ekonom Cyrrusu Vít Hradil upozornil na to, že důvěra spotřebitelů dosáhla 99,9 bodu, což je nejvyšší hodnota od října 2021. "Domácnosti tak evidentně již zřetelně vidí světlo na konci tunelu, přestávají se obávat dalších cenových šoků, hrozby nezaměstnanosti, poklesu reálných výdělků či dopadů vládního konsolidačního balíčku. Právě větší optimismus spotřebitelů je to, co česká ekonomika postrádala v uplynulých letech. Jejich slabá nákupní aktivita byla dosud hlavním důvodem, proč se návrat na předpandemické otáčky na rozdíl od celého zbytku EU stále nedařil," uvedl Hradil. Podle hlavního ekonoma České bankovní asociace Jakuba Seidlera se začíná obracet horší nálada domácností a firem z prvních dvou měsíců roku. "Domácnosti současnou situaci již nevnímají natolik negativně. A zejména předpokládají zlepšení své finanční situace, což by mohlo znamenat rychlejší oživení doposud utlumené spotřeby domácností. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Kraslická pošta začala razítkovat velikonoční zásilky, zájem klesá' je zařazena do kategorií Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Telekomunikace a IT (pit) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024032503145|509422. Vydána 25.03.2024 12:39:24. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Kraslická pošta začala razítkovat velikonoční zásilky, zájem klesá' je zařazena do kategorií Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Telekomunikace a IT (pit) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024032503145|509422. Vydána 25.03.2024 12:39:24. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.