Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

CNBC: Za zkaženou dovolenou se vám omluvili - hezkým textem od umělé inteligence

 USA AI hotely práce trendy
Ilustrační fotografie. zdroj:istock.com
New York 12. května (ČTK/CNBC) - Reakce na rozzlobené zákazníky je podle Natashi jednou z nejtěžších částí její práce. Najít ta správná slova a vyjádřit patřičnou míru lítosti - zejména když to není vina hotelu, tedy třeba stížnost na déšť - je únavný a časově náročný proces. Nyní má ale tato ředitelka pětihvězdičkového resortu tajnou zbraň - generativní umělou inteligenci (AI). Napsal to server zpravodajské televize CNBC. Natasha, která požádala CNBC, aby nepoužívala její pravé jméno, protože chce ochránit jméno resortu, vloží stížnost do ChatGPT a požádá chatbota, aby napsal odpověď. Úkol, který by jí zabral klidně hodinu, je podle ní hotový 'za dvě sekundy'. Přes všechny své chyby ChatGPT při odpovědích na stížnosti zákazníků 'odvádí docela dobrou práci', říká Natasha. 'Jedna (odpověď) byla mnohem lepší než ta, kterou bych napsala já,' řekla. Dodává ale, že vše musí ještě zkontrolovat a přečíst, protože odpovědi AI mají tendenci být emotivní a někdy přehnané. Stále ale obsahují hlavní body omluvy, jako 'je nám líto, přáli bychom si, abychom mohli něco udělat, budeme se snažit to udělat lépe'. AI je také schopna se zabývat každou stížností, kterou klient zmíní. 'Je těžké psát tyto dopisy, musíte je projít řádek po řádku,' říká Natasha. 'Nebylo by spravedlivé, kdybyste dotyčnému neodpověděli na všechno. AI to dělá opravdu dobře,' dodává. Nejlepší ze všeho ale je, že AI se nebrání jako lidé. 'AI je zbavena všech emocí. Lidé by možná byli nasra.... Jí je to jedno,' říká. Odpovídat na negativní internetové recenze je podle Natashi ještě horší, protože ty jsou navíc veřejné. Výzkumy také ukazují, že společnosti, které nereagují na internetové recenze, a to i na ty pozitivní, mohou poškodit pověst své značky. Technologická firma SOCi při sestavování žebříčku amerických hotelových řetězců podle jejich reputace na internetu zjistila, že hlavním důvodem nízkých hodnocení byl tzv. ghosting, tedy nereagování na recenze klientů. Potřeba neustále sledovat a reagovat na internetovou zpětnou vazbu je částečně důvodem toho, proč výzkumná firma Skift ve své loňské zprávě odhadla, že generativní AI má pro 'management pověsti' v cestovních ruchu hodnotu 1,3 miliardy USD (30,2 miliardy Kč). Velké jazykové modely mohou nejen sledovat internetové stránky, na kterých se objevují recenze o cestování, od TripAdvisoru přes Yelp až po Reddit, ale mohou také pomoci firmám reagovat na recenze, hlavně ty negativní, uvádí zpráva nazvaná Vliv generativní AI na cestovní ruch. Podle zprávy už nějaký software pro sledování recenzí a zlepšení pověsti používá 45 procent hotelů. AI však využívají pro tyto účely i majitelé krátkodobých pronájmů, uvádí generální ředitel platformy pro správu krátkodobých pronájmů nemovitostí Jurny Luca Zambello. Ten očekává, že do pěti let bude AI využívat naprostá většina odvětví. Dodává, že odpovídat na recenze je časově náročně, což je jeden z důvodů, proč jeho firma tuto službu poskytuje. A většina uživatelů je z ní nadšená. Využívání AI k psaní kajícných odpovědí je ale v cestovním ruchu, který si zakládá na osobních službách, stále tabuizovaným tématem. Také konvenční moudrost říká, že omluva musí 'vycházet ze srdce'. Na dotaz, zda chce, aby se klienti dozvěděli, že k reakcím na negativní e-maily a recenze používá AI, Natasha odpověděla: 'Určitě ne. Chci, aby si lidé mysleli, že tam sedím a pilně pracuji na odpovědi na jejich dopis.' Jednou ze společností, která přiznává, že využívá AI k řešení stížností zákazníků, je platforma pro rezervaci zájezdů Voyagu. Ta ukládá minulou komunikaci se zákazníky, aby pomohla svým zaměstnancům, kteří poskytují rady a doporučení týkající se cestování. Zaměstnanci odpovídají zákazníkům sami, ale firemní systém umělé inteligence sleduje veškerou komunikaci, písemnou i ústní, a navrhuje zaměstnancům lepší způsob odpovědí, uvedla firma. Generální ředitel firmy Kustomer Brad Birnbaum uvedl, že technologie tohoto druhu se nepoužívá jen v ubytování a pohostinství, ale ve všech formách zákaznické podpory. Jeho firma využívá AI k tomu, aby pomohla zaměstnancům v zákaznickém servisu působit profesionálněji. 'Vezmeme text, který je opravdu hrubý, a přeměníme ho na text elegantní a empatický,' říká. Zákazníci podle něj o využívání AI pravděpodobně nevědí. 'A nemyslím si, že by je to zajímalo,' dodává. Podle něj zákazníci spíše uvítají, že díky systému dostanou lepší odpověď a rychleji. Kustomer poskytuje zákaznické služby na bázi AI.
Klíčová slova - USA - AI - hotely - práce - trendy -
Výkonná ředitelka japonské cestovní kanceláře Tokudaw Wanping Awová řekla, že by ji nenapadlo využít AI k reakcím na stížnosti zákazníků. Ale když se dozvěděla, že to jiné cestovní kanceláře dělají, rozhodla se vyzkoušet ChatGPT na reálném problému, se kterým se setkala. Napsala následující text: 'Naši hosté cestují na horu Fudži. Motor jejich autobusu začal kouřit. Jsou vyděšení a úzkostlivě se ptají, co se stane s jejich itinerářem. Co máme dělat?' Odpověď ChatGPT podle ní byla úžasná. 'ChatGPT navrhl přesně to, co jsme udělali,' uvedla, Chatbot poskytl plán o šesti krocích, který zahrnoval evakuaci a zajištění náhradní dopravy. 'Vlastně je to ještě lepší. ChatGPT poskytl dobré řešení - lepší, než jsem očekávala - a také skvělý omluvný dopis, který bych v tak stresující situaci nebyla schopna napsat,' dodala. irl spr - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'CNBC: Za zkaženou dovolenou se vám omluvili - hezkým textem od umělé inteligence' je zařazena do kategorií Monitor (mnt) - Věda a technika (vat) - Telekomunikace a IT (pit) - Cestovní ruch (tur) - Služby (slz) - Práce a odbory (odb) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024050603680|509984. Vydána 12.05.2024 4:30:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

CNBC: Za zkaženou dovolenou se vám omluvili - hezkým textem od umělé inteligence


Letošní Eurovizi vyhrálo Švýcarsko s písní The Code od zpěváka a rappera Nema
Nové gorilí mládě z pražské zoo je samička, dostala jméno Gaia
Kjódó: V tokijské Asakuse vznikla prohlídka míst, která nikdy neexistovala
Index: Podílové fondy v dubnu ztrácely, ale od začátku roku vesměs vydělávají
DPA: Doba trvanlivosti běží... kdy se vaše skladované pivo zkazí?

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.