Hlavními tématy krajských voleb v Plzeňském kraji je zdravotnictví a bezpečnost
Plzeň 18. srpna (ČTK) - K hlavním tématům krajských voleb v Plzeňském kraji patří zdravotnictví a bezpečnost, strany se zaměří i na sociální problematiku, dopravu a podporu venkova. Po lehčím a uvolněnějším prázdninovém tempu strany zintenzivní aktivitu. Plánují osobní setkávání s lidmi, mítinky na náměstích převážně nechystají. Budou vycházet volební noviny, stále větší pozornost věnují kandidáti sociálním sítím, neopouštějí ani klasické plakáty a billboardy. Náklady stran na kampaň se pohybují od statisíců po miliony korun, zjistila ČTK.
V kraji vládne koalice ANO, Piráti a STAN. Letos kandiduje 13 subjektů, o tři méně než při minulých volbách.
"Kampaň jsme dělali celé čtyři roky svou prací, před volbami se soustředíme na zvýraznění toho, co jsme dokázali," řekl hejtman a lídr pirátské kandidátky Rudolf Špoták. V září plánuje osobní setkávání s občany. "Budou i letáky a nějaké billboardy, doménou Pirátů bylo vždy on-line prostředí, takže i to hojně využíváme, nejen před volbami," řekl Špoták. V kampani zhruba za 1,5 milionu korun chce představit plány na vybudování urgentních příjmů v krajských nemocnicích, dokončení projektu nové nemocnice v Plané nebo na pomoc kraje malým obcím při zřizování bydlení, v čemž by mohl pomoci nový dotační titul kraje.
Lídr ANO, poslanec Kamal Farhan, má jako lékař nejblíže ke zdravotnictví. Kraj se podle něj musí víc snažit přilákat lékaře a zdravotnický personál do nemocnic, na pohotovosti i do ambulancí. Pomoci by tomu mohl i dotační titul pro studenty. "Základem je také vybudovat urgentní příjmy, zejména v Klatovech, postaví se nové výjezdové místo záchranné služby v Rokycanech," řekl. Už delší dobu se po kraji účastní různých akcí, před volbami aktivity zintenzivní a zaměří se na kontaktní kampaň. Chybět nebudou volební noviny, plakáty a billboardy, on-line aktivity či debaty v médiích. "V rámci celkového rozpočtu kampaně pro krajské volby bude podíl našeho kraje oscilovat okolo částky tři miliony Kč. Všechny transakce a položky najdou lidé na zveřejněném transparentním účtu,“ uvedl krajský manažer ANO Michal Marek.
Také STAN chce představit dosavadní úspěchy. "O prázdninách jsme měli odlehčenější kampaň - nabídli jsme 14 výletů na kole podle našich kandidátů. V ostré kampani v září budeme mít zhruba 30 billboardů, plakáty a volební noviny, plánujeme i nějakou akci pro veřejnost a hlavně kontaktní kampaň. Náklady budou přes dva miliony korun," řekl náměstek hejtmana a lídr STAN Pavel Čížek. "Naše plány počítají se zásadními silničními stavbami na východ od Plzně, zaměřit se chceme na opravy malých silnic v okrajových částech kraje. Budeme pokračovat v podpoře budování cyklostezek, chceme budovat urgentní příjmy nemocnic, podpořit lékařské pohotovosti, případně dotačním titulem lékaře na venkově," vyjmenoval Čížek.
ODS a TOP 09 vyšlou do kampaně pojízdnou kavárnu, s níž objedou 40 až 50 měst a obcí, řekl lídr Jan Šašek (ODS). "Chceme vnímat pohled lidí na náš kraj. Pod heslem 'máme na víc' se chceme zaměřit na strukturální problémy. Jako kraj se stáváme místem montoven a překladišť, je tu mnoho pracovníků, kteří nejsou patrioti, vytrácí se identita kraje. Zaměříme se na bezpečnost, dostupnost bydlení, zdravotnictví i školství," řekl. Billboardů je nyní po kraji 14, jejich počet vzroste ke 40, náklady na kampaň jsou kolem čtyř milionů, řekl Šašek.
SOCDEM vyvěsila billboardy s lídrem, lékařem a ředitelem plzeňské fakultní nemocnice Václavem Šimánkem, ještě před létem. "Naším hlavním tématem je zdravý a bezpečný kraj. Pokud lidé budou zdraví a budou se cítit v bezpečí, budou spokojení," řekl. Chce prosadit, aby kraj měl pro všechny obyvatele dostupnou síť pohotovostí - zubní, pro děti i dospělé, prosadit spolupráci zdravotnických zařízení, posílit následnou péči, podporu sociálních zařízení i hospiců. Kampaň zhruba za dva miliony se zaměří na sociální sítě, plakáty a prezentaci v tisku a v médiích. Velké výjezdy po kraji strana neplánuje.
SPD podle své volební jedničky Marie Pošarové už objela velkou část regionu. "Sbíráme podněty a názory. K našim hlavním tématům patří bezpečnost, zdravotnictví a doprava," uvedla. Kraj by měl například usilovat o zvýšení počtu studentů medicíny. Pokud bude dostatek lékařů, nebudou muset sloužit tolik přesčasů a budou ochotněji pracovat i na pohotovostech, řekla. Pro zvýšení bezpečnosti by měl kraj navrhnout také navýšení počtu policistů.
Lídr STAČILO! Jiří Valenta (KSČM) se chce primárně v kampani za 350.000 korun zaměřit na bezpečnost, zdravotnictví a sociální problematiku. "Je potřeba řešit nedostatek lékařů na pohotovostech i v některých ambulancích, chceme, aby se Sušická nemocnice stala součástí sítě krajských nemocnic, usilujeme o postavení minimálně jednoho velkého zařízení pro seniory," řekl. Kromě dvacítky billboardů, plakátů a reklam v médiích a na internetu bude jezdit po kraji. Na září naplánovali komunisté mítink na hlavním plzeňském náměstí.
Dalším lékařem v čele kandidátky je Jiří Klečka z uskupení Pro náš kraj, v němž je Pro Plzeň a KDU-ČSL s podporou Svobodných, agrárníků, starostů a sportovců. K prioritám řadí zdravotnictví a podporu venkova a sportu. "Naší strategií je cílit na obce, aby mohly realizovat své zájmy, posílit aktivní komunikaci obcí s krajem. Nabízet motivační programy pro odborné ambulance, podpořit obce v budování zázemí pro lékaře, chtěli bychom také dostat Sušickou nemocnice do krajské sítě," řekl Klečka. Volební kampaň asi za čtyři miliony korun nabídne kromě reklam, plakátů a billboardů rodinné dny s atrakcemi pro děti.
lap kš - sdílejte článek
Následuje: Kandidující uskupení v hradeckém kraji zacílí na voliče v ulicích i na sítích
Hradec Králové 18. srpna (ČTK) - Kampaň před krajskými volbami v Královéhradeckém kraji se nese v poklidu. Hlavními programovými tématy jsou bytová politika, doprava, zdravotnictví a sociální oblast. Ve finále kampaně kandidující uskupení osloví voliče v ulicích i na sociálních sítích, vyplynulo z ankety ČTK. Volby do zastupitelstev krajů se budou konat 20. a 21. září společně s volbami do třetiny Senátu. Policie v kraji ke 14. srpnu neeviduje žádné narušení předvolební kampaně například v podobě ničení billboardů, plakátů či výtržností na předvolebních akcích. V krajských volbách v kraji kandiduje 13 politických subjektů. Z toho je osm koalic, tři politické strany a dvě politická hnutí. V minulých volbách v roce 2020 v kraji usilovalo o zvolení do zastupitelstva 12 subjektů, v zastupitelstvu usedlo sedm z nich. Lídrem koalice Silní lídři pro kraj složené z ODS, KDU-ČSL a Východočechů je současný hejtman Martin Červíček (ODS). V programu bude koalice klást důraz na rozvoj silniční sítě, zdravotnictví a sociální oblast. Předpokládaný objem finančních prostředků vynaložených za koalici na kampaň je asi šest milionů korun. Doposud bylo vynaložena zhruba polovina, sdělil ČTK mluvčí koalice Silní lídři pro kraj Patrik Šiml. V závěru kampaně chce koalice také vysvětlovat voličům, že mezi krajskými a parlamentními volbami je z hlediska dopadu na každodenní život lidí rozdíl, což si podle hejtmana Červíčka mnozí neuvědomují. "Tyto dvě úrovně je ale důležité oddělovat. Krajské volby, respektive jejich výsledek, mnohem více ovlivňuje každodenní život občanů než 'velká' politika na celostátní úrovni. Krajská politika má možnost rychleji reagovat na vzniklé problémy, potřeby i s ohledem na konkrétní regionální specifika," řekl ČTK Červíček. Koalici hnutí STAN, strany TOP 09, Hradeckého demokratického klubu (HDK) a strany LES vede do voleb náměstek hejtmana pro ekonomiku Rudolf Cogan (STAN). V programu bude Čtyřkoalice klást důraz na rozvoj silniční sítě, chce více investovat do školství, cestování mladých lidí podpoří zavedením bezplatného vstupného pro studenty z EU do vědeckých a kulturních institucí a regionálnímu rozvoji chce pomoci novým využitím brownfieldů a vznikem inovačního centra. (pokračování...)
Hradec Králové 18. srpna (ČTK) - Kampaň před krajskými volbami v Královéhradeckém kraji se nese v poklidu. Hlavními programovými tématy jsou bytová politika, doprava, zdravotnictví a sociální oblast. Ve finále kampaně kandidující uskupení osloví voliče v ulicích i na sociálních sítích, vyplynulo z ankety ČTK. Volby do zastupitelstev krajů se budou konat 20. a 21. září společně s volbami do třetiny Senátu. Policie v kraji ke 14. srpnu neeviduje žádné narušení předvolební kampaně například v podobě ničení billboardů, plakátů či výtržností na předvolebních akcích. V krajských volbách v kraji kandiduje 13 politických subjektů. Z toho je osm koalic, tři politické strany a dvě politická hnutí. V minulých volbách v roce 2020 v kraji usilovalo o zvolení do zastupitelstva 12 subjektů, v zastupitelstvu usedlo sedm z nich. Lídrem koalice Silní lídři pro kraj složené z ODS, KDU-ČSL a Východočechů je současný hejtman Martin Červíček (ODS). V programu bude koalice klást důraz na rozvoj silniční sítě, zdravotnictví a sociální oblast. Předpokládaný objem finančních prostředků vynaložených za koalici na kampaň je asi šest milionů korun. Doposud bylo vynaložena zhruba polovina, sdělil ČTK mluvčí koalice Silní lídři pro kraj Patrik Šiml. V závěru kampaně chce koalice také vysvětlovat voličům, že mezi krajskými a parlamentními volbami je z hlediska dopadu na každodenní život lidí rozdíl, což si podle hejtmana Červíčka mnozí neuvědomují. "Tyto dvě úrovně je ale důležité oddělovat. Krajské volby, respektive jejich výsledek, mnohem více ovlivňuje každodenní život občanů než 'velká' politika na celostátní úrovni. Krajská politika má možnost rychleji reagovat na vzniklé problémy, potřeby i s ohledem na konkrétní regionální specifika," řekl ČTK Červíček. Koalici hnutí STAN, strany TOP 09, Hradeckého demokratického klubu (HDK) a strany LES vede do voleb náměstek hejtmana pro ekonomiku Rudolf Cogan (STAN). V programu bude Čtyřkoalice klást důraz na rozvoj silniční sítě, chce více investovat do školství, cestování mladých lidí podpoří zavedením bezplatného vstupného pro studenty z EU do vědeckých a kulturních institucí a regionálnímu rozvoji chce pomoci novým využitím brownfieldů a vznikem inovačního centra. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Hlavními tématy krajských voleb v Plzeňském kraji je zdravotnictví a bezpečnost' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081502169|511162. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Hlavními tématy krajských voleb v Plzeňském kraji je zdravotnictví a bezpečnost' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081502169|511162. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.