Izrael zlikvidoval nástupce Hasana Nasralláha v čele Hizballáhu, uvedl Netanjahu
Tel Aviv 8. října (ČTK) - Izrael zlikvidoval nástupce Hasana Nasralláha, řekl podle agentury Reuters izraelský premiér Benjamin Netanjahu, aniž by jmenovitě uvedl Hášima Safíjuddína. Ten byl považován za pravděpodobného následovníka bývalého vůdce hnutí Hizballáh Nasralláha, který zahynul v září při izraelském útoku. Již dnes dříve izraelský ministr obrany Joav Galant uvedl, že Safíjuddín byl patrně zlikvidován.
"Snížili jsme schopnosti Hizballáhu, zlikvidovali jsme tisíce teroristů, včetně Nasralláha a jeho nástupce a nástupce jeho nástupce," řekl Netanjahu v anglickém jazyce ve videu určeném libanonské veřejnosti. Dále obvinil Írán a Hizballáh, že zničily Libanon a proměnily jej v "místo války a chaosu".
Netanjahu také uvedl, že obyvatelé Libanonu mají příležitost svou zemi zachránit před vleklou válkou, zkázou a utrpením, "které vidíme v Gaze". "Osvoboďte svou zemi od Hizballáhu, aby mohla opět vzkvétat. Aby budoucí generace libanonských a izraelských dětí neznali ani válku, ani krveprolití, aby konečně mohli žít společně v míru," zakončil proslov výzvou.
"Hizballáh je organizace bez hlavy. Nasralláh byl zlikvidován, jeho nástupce byl pravděpodobně také zlikvidován," řekl předtím Galant důstojníkům ve videu, které sdílela izraelská armáda. "Není tu nikdo, kdo by rozhodoval. Nikdo, kdo by jednal," dodal.
Safíjuddín je šéfem výkonné rady Hizballáhu, jehož vojenské křídlo považuje Evropská unie za teroristickou organizaci. Izraelský letecký úder na bejrútské předměstí Dahíja v noci na pátek podle informací agentur cílil právě na Safíjuddína. V sobotu libanonské bezpečnostní zdroje řekly agentuře Reuters, že vedení Hizballáhu se nedaří spojit se Safíjuddínem.
Po zabití vůdce Hizballáhu generálního tajemníka Hasana Nasralláha vedl Safíjuddín podle agentury Reuters hnutí spolu s Naímem Kásimem, který je zástupcem generálního tajemníka hnutí Hizballáh. Nasralláh byl zabit při izraelském úderu v Bejrútu 27. září.
Kásim dnes v televizním projevu řekl, že hnutí zvolí nového generálního tajemníka a poté to oznámí. Volbu, ve které volí sedmičlenná rada, se podle Kásima prozatím nepodařilo uspořádat. Očekávalo se, že novým generálním tajemníkem bude zvolen právě Safíjuddín.
Izrael minulý týden zahájil pozemní vojenské operace v jižním Libanonu jako další fázi dlouhodobého konfliktu s Hizballáhem. Libanonské hnutí a izraelská armáda se ostřelovaly přes hranici prakticky každý den od loňského října, kdy Izrael zahájil v Pásmu Gazy válku proti palestinskému teroristickému hnutí Hamás v odvetě za jeho útok v jižním Izraeli.
zdm nim - sdílejte článek
Následuje: Krize autoprůmyslu: Vondra kritizuje Green Deal, Farský chce levné elektromobily
Štrasburk/Brusel 8. října (zpravodajky ČTK) - Automobilový průmysl v Evropské unii je v krizi, shodli se v dnešní debatě v Evropském parlamentu europoslanci napříč všemi stranami a politickými skupinami. Řešení toho, jak obnovit konkurenceschopnost evropských výrobců, ale vidí odlišně. Podle českého europoslance Alexandra Vondry (ODS) z frakce Evropských konzervativců a reformistů (ECR) je nutné okamžitě revidovat Green Deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, a zrušit zákaz spalovacích motorů, který EU naplánovala na rok 2035. Jan Farský (STAN) z frakce Evropské lidové strany (EPP) naopak řešení vidí ve větší dostupnosti levných evropských elektromobilů. Evropský automobilový průmysl prochází krizí vyvolanou přechodem na nízkouhlíkové technologie, zhoršením dodavatelských řetězců, zvýšenou konkurencí z Asie a rovněž poklesem poptávky po elektrických modelech. "To, čeho jsme nyní svědky, není transformace automobilového průmyslu v Evropě, ale jeho řízená likvidace. Likvidace pod hlavičkou Green Dealu a pod taktovkou Evropské komise," uvedl během rozpravy Vondra. Výrobci automobilů podle něj před drahými energiemi a "šílenými regulacemi" odcházejí do Ameriky, Číny a Indie. "Miliony zaměstnanců jsou a budou na dlažbě. Cla tady nepomohou, jen všechno dál zdraží," dodal. Europoslanci se vyjadřovali i k takzvaným flotilovým emisím. V roce 2025 by se pro automobilky v EU měla snížit jejich povolená hranice. Současná hodnota emisí 116 g/km, platná od roku 2020, se sníží na 93,6 g/km. A i když se automobilky snaží postupně průměrné emise všech prodaných vozů snižovat, pro některé bude nemožné limity splnit, což povede k obrovským pokutám. Ty se budou vypočítávat na základě 95 eur za každý gram nad limitem u každého prodaného vozu. Když něco nefunguje, je potřeba to podle Vondry změnit. Proto je nyní nutné revidovat Green Deal a rychle odložit pokuty, které "mají nabíhat příští rok a jsou pro autoprůmysl likvidační". "Občané chtějí dostupná čistá auta, to je jednoduchá politická realita, na kterou mnozí od politiků po výrobce zapomínají," řekl europoslanec Farský. Evropa by se podle něj měla zaměřit na inovace. "Naše ekonomika zůstala pozadu, když firmy přenášely produkci do Číny, převedly tam svoje know-how a čínští výrobci jsou teď před námi, předběhli Evropu," dodal. Změna pravidel, která měla platit od příštího roku, ale podle něj není řešením. "Naše společnost závisí na tom, abychom respektovali pravidla, nepotřebujeme je ohýbat. Potřebujeme dostupné evropské elektromobily, bez nich bude Evropa zaplavená levnými čínskými importy," dodal. Jeho německý kolega ze stejné frakce Dennis Radtke uvedl, že problematiku cenové dostupnosti elektromobility zmiňoval již v minulosti a zdůrazňoval, že je potřeba mít levná elektroauta, jinak "budeme nahrávat populistům a extremistům". "To se teď stává realitou," dodal Radtke. Europoslanci zmiňovali nejrůznější problémy, kterým automobilový průmysl čelí a které mohou vést i k zavírání některých továren. (pokračování...)
Štrasburk/Brusel 8. října (zpravodajky ČTK) - Automobilový průmysl v Evropské unii je v krizi, shodli se v dnešní debatě v Evropském parlamentu europoslanci napříč všemi stranami a politickými skupinami. Řešení toho, jak obnovit konkurenceschopnost evropských výrobců, ale vidí odlišně. Podle českého europoslance Alexandra Vondry (ODS) z frakce Evropských konzervativců a reformistů (ECR) je nutné okamžitě revidovat Green Deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, a zrušit zákaz spalovacích motorů, který EU naplánovala na rok 2035. Jan Farský (STAN) z frakce Evropské lidové strany (EPP) naopak řešení vidí ve větší dostupnosti levných evropských elektromobilů. Evropský automobilový průmysl prochází krizí vyvolanou přechodem na nízkouhlíkové technologie, zhoršením dodavatelských řetězců, zvýšenou konkurencí z Asie a rovněž poklesem poptávky po elektrických modelech. "To, čeho jsme nyní svědky, není transformace automobilového průmyslu v Evropě, ale jeho řízená likvidace. Likvidace pod hlavičkou Green Dealu a pod taktovkou Evropské komise," uvedl během rozpravy Vondra. Výrobci automobilů podle něj před drahými energiemi a "šílenými regulacemi" odcházejí do Ameriky, Číny a Indie. "Miliony zaměstnanců jsou a budou na dlažbě. Cla tady nepomohou, jen všechno dál zdraží," dodal. Europoslanci se vyjadřovali i k takzvaným flotilovým emisím. V roce 2025 by se pro automobilky v EU měla snížit jejich povolená hranice. Současná hodnota emisí 116 g/km, platná od roku 2020, se sníží na 93,6 g/km. A i když se automobilky snaží postupně průměrné emise všech prodaných vozů snižovat, pro některé bude nemožné limity splnit, což povede k obrovským pokutám. Ty se budou vypočítávat na základě 95 eur za každý gram nad limitem u každého prodaného vozu. Když něco nefunguje, je potřeba to podle Vondry změnit. Proto je nyní nutné revidovat Green Deal a rychle odložit pokuty, které "mají nabíhat příští rok a jsou pro autoprůmysl likvidační". "Občané chtějí dostupná čistá auta, to je jednoduchá politická realita, na kterou mnozí od politiků po výrobce zapomínají," řekl europoslanec Farský. Evropa by se podle něj měla zaměřit na inovace. "Naše ekonomika zůstala pozadu, když firmy přenášely produkci do Číny, převedly tam svoje know-how a čínští výrobci jsou teď před námi, předběhli Evropu," dodal. Změna pravidel, která měla platit od příštího roku, ale podle něj není řešením. "Naše společnost závisí na tom, abychom respektovali pravidla, nepotřebujeme je ohýbat. Potřebujeme dostupné evropské elektromobily, bez nich bude Evropa zaplavená levnými čínskými importy," dodal. Jeho německý kolega ze stejné frakce Dennis Radtke uvedl, že problematiku cenové dostupnosti elektromobility zmiňoval již v minulosti a zdůrazňoval, že je potřeba mít levná elektroauta, jinak "budeme nahrávat populistům a extremistům". "To se teď stává realitou," dodal Radtke. Europoslanci zmiňovali nejrůznější problémy, kterým automobilový průmysl čelí a které mohou vést i k zavírání některých továren. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Izrael zlikvidoval nástupce Hasana Nasralláha v čele Hizballáhu, uvedl Netanjahu' je zařazena do kategorií Politika (pol). ID zprávy: T2024100806986|511730. Vydána 08.10.2024 19:26:18. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Izrael zlikvidoval nástupce Hasana Nasralláha v čele Hizballáhu, uvedl Netanjahu' je zařazena do kategorií Politika (pol). ID zprávy: T2024100806986|511730. Vydána 08.10.2024 19:26:18. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.