NYT: X může do konce roku přijít o příjmy z reklamy ve výši až 75 milionů dolarů
New York 25. listopadu 2023 (ČTK) - Sociální síť X může kvůli protižidovskému příspěvku, který zde sdílel její majitel Elon Musk, do konce roku přijít o příjmy z reklamy ve výši až 75 milionů dolarů (1,7 miliardy korun), napsal s odvoláním na interní dokumenty deník The New York Times (NYT).
Svůj marketing na platformě X, kterou Musk koupil loni ještě pod jménem twitter, pozastavily firmy jako Apple, Disney, Warner Bros Discovery či Lionsgate a další. Některé další společnosti navíc o stejném kroku uvažují.
Podle tvrzení X by firma mohla přijít o 11 milionů dolarů (245 milionů Kč) z reklamy, NYT ale tvrdí, že může jít o mnohonásobně více. X čísla zveřejněná listem označila za buď zastaralá nebo za 'interní cvičení k vyhodnocení celkového rizika'.
Celkově letos podle NYT výdaje za reklamu ze strany amerických firem na platformě klesly o téměř 60 procent.
Nejnovější pobouření vyvolala minulý týden Muskova reakce na příspěvek, podle kterého Židé podporují 'nenávist vůči bělochům'. 'Říkáš přesně pravdu,' napsal k postu podnikatel.
Tento zastánce 'absolutní svobody slova', jak se sám označuje, pak začátkem tohoto týdne zažaloval organizaci Media Matters, která se zabývá sledováním médií, kvůli tomu, že podle něj platformu X pomluvila, když zveřejnila zprávu, že reklamy významných značek se na síti objevily vedle příspěvků propagujících Adolfa Hitlera a nacistickou stranu.
mtw - sdílejte článek
Následuje: AP: Američané přišli na chuť rybičkám v konzervě, objevili i něco víc než tuňáka
Los Angeles 25. listopadu (ČTK/AP) - Sardinky naložené v citronové šťávě, makrela v kari omáčce, grilované olihně v inkoustu. Tyto pochoutky, které jsou už dlouho oblíbené v Evropě, se nyní dostávají i na menu gastronomických podniků ve Spojených státech. Americké firmy vyrábějící konzervy s rybami a plody moře rozšiřují nabídku nad rámec tradičního tuňáka určeného do sendvičů. Jde o trend, který se zrodil během covidových lockdownů, kdy Američané chtěli něco nového, píše agentura AP. Od té doby tento segment trhu roste i díky influencerům, kteří na sociálních sítích vychvalují přínos těchto potravin bohatých na bílkoviny a prodávaných v barevných konzervách. Na tiktokovém účtu Tinned-Fishionado Kris Wilson sdílí recepty na rychlá jídla s využitím například rýže, sójové omáčky, avokáda, vajíčka na hniličku a konzervy uzených slávek od jedné dánské firmy. Rybičky v konzervě se ve Spojených státech nyní pravidelně objevují na menu vinných barů od San Franciska po Houston a New York, kde si hosté na obsahu pochutnávají přímo z konzervy. Dokonce existují kluby milovníků ryb v konzervě, které napodobují vinné kluby a svým členům každý měsíc posílají různé druhy rybiček a plodů moře v různých druzích koření, olejů a omáček. Videa týkající se ryb z plechovky, ať už jde o jejich chuť nebo všelijaké praktické rady, mají na tiktoku desítky milionů zhlédnutí. Zatímco v roce 2018 se ve Spojených státech prodaly rybí konzervy za 2,3 miliardy dolarů (51,6 miliardy korun), letos je to podle firmy Circana zabývající se výzkumem trhu už 2,7 miliardy dolarů. Becca Millsteinová v roce 2020 v Los Angeles založila obchod s rybičkami v konzervě. Tento podnikatelský nápad dostala díky tomu, co jedla během pandemických uzávěr. "Když jsme byli všichni doma v karanténě a připravovali jsme vlastnoručně všechna jídla, zabralo to dost času," říká Millsteinová. "U mě to dopadlo tak, že jsem jedla spoustu ryb z konzervy, ale zároveň jsem zjistila, že nabídka v obchodech s potravinami není nijak skvělá," dodává tato žena, která v minulosti studovala ve Španělsku a pobývala i v Portugalsku. Jde o země, kde ryby z konzerv jsou běžnou součástí jídelníčku, takže věděla, jak dobré věci se v nich mohou skrývat. "Jedla jsem ty samé rybičky z konzervy, jako moje babička Rose jídávala ve 30. letech v Brooklynu," říká Millsteinová. "Přišlo mi to opravdu vtipné," dodala. (pokračování...)
Los Angeles 25. listopadu (ČTK/AP) - Sardinky naložené v citronové šťávě, makrela v kari omáčce, grilované olihně v inkoustu. Tyto pochoutky, které jsou už dlouho oblíbené v Evropě, se nyní dostávají i na menu gastronomických podniků ve Spojených státech. Americké firmy vyrábějící konzervy s rybami a plody moře rozšiřují nabídku nad rámec tradičního tuňáka určeného do sendvičů. Jde o trend, který se zrodil během covidových lockdownů, kdy Američané chtěli něco nového, píše agentura AP. Od té doby tento segment trhu roste i díky influencerům, kteří na sociálních sítích vychvalují přínos těchto potravin bohatých na bílkoviny a prodávaných v barevných konzervách. Na tiktokovém účtu Tinned-Fishionado Kris Wilson sdílí recepty na rychlá jídla s využitím například rýže, sójové omáčky, avokáda, vajíčka na hniličku a konzervy uzených slávek od jedné dánské firmy. Rybičky v konzervě se ve Spojených státech nyní pravidelně objevují na menu vinných barů od San Franciska po Houston a New York, kde si hosté na obsahu pochutnávají přímo z konzervy. Dokonce existují kluby milovníků ryb v konzervě, které napodobují vinné kluby a svým členům každý měsíc posílají různé druhy rybiček a plodů moře v různých druzích koření, olejů a omáček. Videa týkající se ryb z plechovky, ať už jde o jejich chuť nebo všelijaké praktické rady, mají na tiktoku desítky milionů zhlédnutí. Zatímco v roce 2018 se ve Spojených státech prodaly rybí konzervy za 2,3 miliardy dolarů (51,6 miliardy korun), letos je to podle firmy Circana zabývající se výzkumem trhu už 2,7 miliardy dolarů. Becca Millsteinová v roce 2020 v Los Angeles založila obchod s rybičkami v konzervě. Tento podnikatelský nápad dostala díky tomu, co jedla během pandemických uzávěr. "Když jsme byli všichni doma v karanténě a připravovali jsme vlastnoručně všechna jídla, zabralo to dost času," říká Millsteinová. "U mě to dopadlo tak, že jsem jedla spoustu ryb z konzervy, ale zároveň jsem zjistila, že nabídka v obchodech s potravinami není nijak skvělá," dodává tato žena, která v minulosti studovala ve Španělsku a pobývala i v Portugalsku. Jde o země, kde ryby z konzerv jsou běžnou součástí jídelníčku, takže věděla, jak dobré věci se v nich mohou skrývat. "Jedla jsem ty samé rybičky z konzervy, jako moje babička Rose jídávala ve 30. letech v Brooklynu," říká Millsteinová. "Přišlo mi to opravdu vtipné," dodala. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'NYT: X může do konce roku přijít o příjmy z reklamy ve výši až 75 milionů dolarů' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Média a reklama (med) - Náboženství (nab) - Firmy (efm). ID zprávy: T2023112500697|508004. Vydána 25.11.2023 5:11:46. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'NYT: X může do konce roku přijít o příjmy z reklamy ve výši až 75 milionů dolarů' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Média a reklama (med) - Náboženství (nab) - Firmy (efm). ID zprávy: T2023112500697|508004. Vydána 25.11.2023 5:11:46. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.