Průzkum: Zboží, které viděli na sociálních sítích, si koupí zhruba 28 pct Čechů
Praha 22. srpna (ČTK) - Zboží, které viděli na sociálních sítích, si pořídí zhruba 28 procent Čechů. Nejvyužívanější je v tomto ohledu facebook, následuje instagram a youtube. Rovnou z platformy k nákupu přejde 40 procent Čechů, vyplývá z průzkumu společnosti Klarna. Na e-shopu podle něj minimálně jednou týdně nakoupí 27 procent dotázaných.
Na inspiraci nebo nový produkt na facebooku narazí 64 procent respondentů, v případě sociálních sítí instragram a youtube je to shodně 32 procent. Tiktok k nákupu využívá 14 procent dotázaných, pinterest pak skončil s podílem devíti procent a snapchat se čtyřmi procenty, vyplývá z průzkumu.
Preference se liší také podle věku, například facebook vede hlavně mezi generací X, tedy těmi, kteří se narodili v letech 1966 až 1979. Příslušníci generace Z, do které spadají lidé s datem narození mezi roky 1995 a 2003, podle průzkumu zboží nakupují především z instagramu, roste ale i jejich obliba tiktoku.
Na internetu si alespoň jednou týdně nový produkt objedná 27 procent Čechů. Nejčastěji nakupují na počítači, takovou odpověď uvedlo 59 procent z nich, pro mobilní telefon se naopak vyslovilo 35 procent dotázaných. Za jednu z největších výhod nákupu on-line 81 procent Čechů vidí nižší ceny než v kamenných prodejnách, shodně 87 procent jich pak zvolilo jednodušší možnost porovnání cen a úsporu času. Že je na internetu širší výběr produktů, si podle průzkumu myslí 83 procent respondentů.
Na měsíční bázi si Češi na internetu pořizují zejména oblečení a boty, takovou odpověď zvolilo 37 procent z nich. Následovala kosmetika s podílem 28 procent nebo elektronika, pro kterou se vyslovilo 27 procent dotázaných, zjistil průzkum. Potraviny si měsíčně přes e-shop objednává 19 procent Čechů.
Průzkumu se v letošním druhém čtvrtletí zúčastnili také respondenti z dalších 17 zemí, kromě Spojených států například z Austrálie, Velké Británie nebo Řecka. Celkově společnost Klarna pracovala s odpověďmi od 19.293 lidí, za každý stát se zúčastnilo více než 1000 dotázaných.
Společnost Klarna působí v retailovém bankovnictví. Má více než 150 milionů aktivních uživatelů po celém světě a zprostředkovává dva miliony transakcí denně. Jejími partnery jsou HM, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group nebo Nike. Klarna působí na 45 trzích a zaměstnává více než 5000 pracovníků.
mib snm
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Telekomunikace a IT (pit) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2023082203661|506903. Vydána 22.08.2023 15:09:42. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Telekomunikace a IT (pit) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2023082203661|506903. Vydána 22.08.2023 15:09:42. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.