Průzkum: Zboží, které viděli na sociálních sítích, si koupí zhruba 28 pct Čechů
Praha 22. srpna 2023 (ČTK) - Zboží, které viděli na sociálních sítích, si pořídí zhruba 28 procent Čechů. Nejvyužívanější je v tomto ohledu facebook, následuje instagram a youtube. Rovnou z platformy k nákupu přejde 40 procent Čechů, vyplývá z průzkumu společnosti Klarna. Na e-shopu podle něj minimálně jednou týdně nakoupí 27 procent dotázaných.
Na inspiraci nebo nový produkt na facebooku narazí 64 procent respondentů, v případě sociálních sítí instragram a youtube je to shodně 32 procent. Tiktok k nákupu využívá 14 procent dotázaných, pinterest pak skončil s podílem devíti procent a snapchat se čtyřmi procenty, vyplývá z průzkumu.
Preference se liší také podle věku, například facebook vede hlavně mezi generací X, tedy těmi, kteří se narodili v letech 1966 až 1979. Příslušníci generace Z, do které spadají lidé s datem narození mezi roky 1995 a 2003, podle průzkumu zboží nakupují především z instagramu, roste ale i jejich obliba tiktoku.
Na internetu si alespoň jednou týdně nový produkt objedná 27 procent Čechů. Nejčastěji nakupují na počítači, takovou odpověď uvedlo 59 procent z nich, pro mobilní telefon se naopak vyslovilo 35 procent dotázaných. Za jednu z největších výhod nákupu on-line 81 procent Čechů vidí nižší ceny než v kamenných prodejnách, shodně 87 procent jich pak zvolilo jednodušší možnost porovnání cen a úsporu času. Že je na internetu širší výběr produktů, si podle průzkumu myslí 83 procent respondentů.
Na měsíční bázi si Češi na internetu pořizují zejména oblečení a boty, takovou odpověď zvolilo 37 procent z nich. Následovala kosmetika s podílem 28 procent nebo elektronika, pro kterou se vyslovilo 27 procent dotázaných, zjistil průzkum. Potraviny si měsíčně přes e-shop objednává 19 procent Čechů.
Průzkumu se v letošním druhém čtvrtletí zúčastnili také respondenti z dalších 17 zemí, kromě Spojených států například z Austrálie, Velké Británie nebo Řecka. Celkově společnost Klarna pracovala s odpověďmi od 19.293 lidí, za každý stát se zúčastnilo více než 1000 dotázaných.
Společnost Klarna působí v retailovém bankovnictví. Má více než 150 milionů aktivních uživatelů po celém světě a zprostředkovává dva miliony transakcí denně. Jejími partnery jsou HM, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group nebo Nike. Klarna působí na 45 trzích a zaměstnává více než 5000 pracovníků.
mib snm - sdílejte článek
Následuje: Rozvojová banka zemí BRICS usiluje o snížení závislosti na americkém dolaru
Johannesburg (JAR) 22. srpna (ČTK) - Rozvojová banka zemí skupiny BRICS, kam patří Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jihoafrická republika, bude usilovat o snížení závislosti na americkém dolaru. V rozhovoru s britským ekonomickým listem Financial Times (FT) to řekla prezidentka této instituce Dilma Rousseffová, která v minulosti působila i jako prezidentka Brazílie. Země BRICS si rozvojovou banku založily v roce 2014, tehdy jí říkaly Rozvojová banka zemí BRICS. Později instituci přejmenovaly, nyní se jmenuje Nová rozvojová banka (NDB) a sídlo má v Šanghaji. Rousseffová řekla, že banka se může stát institucí, kterou si země BRICS vytvořily pro své vlastní potřeby. Nová rozvojová banka má v úmyslu začít poskytovat půjčky v jihoafrických randech a brazilských realech. Kromě toho, že bude usilovat o snížení závislosti na dolaru, je cílem banky také podporovat mezinárodní finanční systém, který bude více multipolární. "Očekáváme, že v letošním roce poskytneme úvěry v objemu osmi až deseti miliard dolarů (176 až 220 miliard Kč)," řekla Rousseffová. "Naším cílem je dosáhnout toho, aby z úvěrů, které poskytneme, bylo zhruba 30 procent v místních měnách," dodala. V Johannesburgu se ode dneška koná třídenní summit zemí skupiny BRICS, který se bude zabývat jak politikou, tak ekonomikou. Na programu je i debata o případném rozšíření bloku. Pětice zemí, které jsou teď členy, představuje zhruba 40 procent světové populace a na výkonu globální ekonomiky se podílí asi z jedné čtvrtiny. Rousseffová řekla, že banka teď vyhodnocuje žádosti o členství, které jí předložilo asi 15 zemí. (pokračování...)
Johannesburg (JAR) 22. srpna (ČTK) - Rozvojová banka zemí skupiny BRICS, kam patří Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jihoafrická republika, bude usilovat o snížení závislosti na americkém dolaru. V rozhovoru s britským ekonomickým listem Financial Times (FT) to řekla prezidentka této instituce Dilma Rousseffová, která v minulosti působila i jako prezidentka Brazílie. Země BRICS si rozvojovou banku založily v roce 2014, tehdy jí říkaly Rozvojová banka zemí BRICS. Později instituci přejmenovaly, nyní se jmenuje Nová rozvojová banka (NDB) a sídlo má v Šanghaji. Rousseffová řekla, že banka se může stát institucí, kterou si země BRICS vytvořily pro své vlastní potřeby. Nová rozvojová banka má v úmyslu začít poskytovat půjčky v jihoafrických randech a brazilských realech. Kromě toho, že bude usilovat o snížení závislosti na dolaru, je cílem banky také podporovat mezinárodní finanční systém, který bude více multipolární. "Očekáváme, že v letošním roce poskytneme úvěry v objemu osmi až deseti miliard dolarů (176 až 220 miliard Kč)," řekla Rousseffová. "Naším cílem je dosáhnout toho, aby z úvěrů, které poskytneme, bylo zhruba 30 procent v místních měnách," dodala. V Johannesburgu se ode dneška koná třídenní summit zemí skupiny BRICS, který se bude zabývat jak politikou, tak ekonomikou. Na programu je i debata o případném rozšíření bloku. Pětice zemí, které jsou teď členy, představuje zhruba 40 procent světové populace a na výkonu globální ekonomiky se podílí asi z jedné čtvrtiny. Rousseffová řekla, že banka teď vyhodnocuje žádosti o členství, které jí předložilo asi 15 zemí. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum: Zboží, které viděli na sociálních sítích, si koupí zhruba 28 pct Čechů' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Telekomunikace a IT (pit) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2023082203661|506903. Vydána 22.08.2023 15:09:42. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum: Zboží, které viděli na sociálních sítích, si koupí zhruba 28 pct Čechů' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Telekomunikace a IT (pit) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2023082203661|506903. Vydána 22.08.2023 15:09:42. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.