Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

Průzkum: Zboží, které viděli na sociálních sítích, si koupí zhruba 28 pct Čechů

 ČR trh internet trendy průzkum
Nákup na sociálních sítích. Ilustrační fotografie. zdroj:istock.com
Praha 22. srpna 2023 (ČTK) - Zboží, které viděli na sociálních sítích, si pořídí zhruba 28 procent Čechů. Nejvyužívanější je v tomto ohledu facebook, následuje instagram a youtube. Rovnou z platformy k nákupu přejde 40 procent Čechů, vyplývá z průzkumu společnosti Klarna. Na e-shopu podle něj minimálně jednou týdně nakoupí 27 procent dotázaných. Na inspiraci nebo nový produkt na facebooku narazí 64 procent respondentů, v případě sociálních sítí instragram a youtube je to shodně 32 procent. Tiktok k nákupu využívá 14 procent dotázaných, pinterest pak skončil s podílem devíti procent a snapchat se čtyřmi procenty, vyplývá z průzkumu. Preference se liší také podle věku, například facebook vede hlavně mezi generací X, tedy těmi, kteří se narodili v letech 1966 až 1979. Příslušníci generace Z, do které spadají lidé s datem narození mezi roky 1995 a 2003, podle průzkumu zboží nakupují především z instagramu, roste ale i jejich obliba tiktoku. Na internetu si alespoň jednou týdně nový produkt objedná 27 procent Čechů. Nejčastěji nakupují na počítači, takovou odpověď uvedlo 59 procent z nich, pro mobilní telefon se naopak vyslovilo 35 procent dotázaných. Za jednu z největších výhod nákupu on-line 81 procent Čechů vidí nižší ceny než v kamenných prodejnách, shodně 87 procent jich pak zvolilo jednodušší možnost porovnání cen a úsporu času. Že je na internetu širší výběr produktů, si podle průzkumu myslí 83 procent respondentů. Na měsíční bázi si Češi na internetu pořizují zejména oblečení a boty, takovou odpověď zvolilo 37 procent z nich. Následovala kosmetika s podílem 28 procent nebo elektronika, pro kterou se vyslovilo 27 procent dotázaných, zjistil průzkum. Potraviny si měsíčně přes e-shop objednává 19 procent Čechů. Průzkumu se v letošním druhém čtvrtletí zúčastnili také respondenti z dalších 17 zemí, kromě Spojených států například z Austrálie, Velké Británie nebo Řecka. Celkově společnost Klarna pracovala s odpověďmi od 19.293 lidí, za každý stát se zúčastnilo více než 1000 dotázaných.
Klíčová slova - ČR - trh - internet - trendy - průzkum -
Společnost Klarna působí v retailovém bankovnictví. Má více než 150 milionů aktivních uživatelů po celém světě a zprostředkovává dva miliony transakcí denně. Jejími partnery jsou HM, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group nebo Nike. Klarna působí na 45 trzích a zaměstnává více než 5000 pracovníků. mib snm - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Telekomunikace a IT (pit) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2023082203661|506903. Vydána 22.08.2023 15:09:42. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Průzkum: Zboží, které viděli na sociálních sítích, si koupí zhruba 28 pct Čechů


Rozvojová banka zemí BRICS usiluje o snížení závislosti na americkém dolaru
Inflace v České republice je pátá nejvyšší v zemích OECD, zjistila studie
BBC: V čele správní rady Bloombergu stane bývalý šéf britské centrální banky
Agentura S&P Global snížila úvěrové ratingy několika amerických bank
Ruská Raiffeisenbank zavádí poplatek 1000 USD za převod v dolarech na ruské účty

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.