Propojené minipivovary by měly snáze dosáhnout na nižší daň z piva
Praha 9. července (ČTK) - Zákon o spotřebních daních zřejmě zmírní podmínky, za nichž mohou majetkově nebo personálně propojené minipivovary dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva. Předpokládá to novela zákona o spotřebních daních, kterou má ve středu projednat Sněmovna na mimořádné schůzi. Předloha obsahuje přes 300 novelizačních bodů a mění i další věci, například vratku spotřební daně zemědělcům a nově upravuje vracení daně diplomatům nebo ozbrojeným silám.
Majetkově nebo personálně propojené minipivovary by měly dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva, pokud jejich celkový výstav nepřesáhne 200.000 hektolitrů ročně. Objem jejich výrob se bude sčítat. Sazba daně se bude vypočítávat podle sečtené celkové výroby všech členů skupiny, ale daňové přiznání bude provozovatel podávat za každý pivovar zvlášť. Dosud samo propojení minipivovarů znemožňovalo uplatňovat sníženou sazbu, což podle ministerstva financí vedlo k formálním úpravám personální struktury podniků, aby kritérium splnily. Finanční správa potom měla vyšší administrativní náklady spojené se zjišťováním, zda minipivovary nejsou majetkově nebo personálně propojené.
Dosavadní zákon umožňuje nižší sazbu spotřební daně z piva u takzvaných malých nezávislých pivovarů s ročním výstavem do 200.000 hektolitrů. Minipivovar nesmí být hospodářsky ani právně závislý na jiném pivovaru. Musí mít například oddělenou výrobu a jeho výrobní prostory nesmí být propojeny s jiným pivovarem. Snížená sazba na pivo se bude nově dotýkat i piva z dovozu, pokud bylo vyrobeno v zahraniční obdobě malého nezávislého pivovaru.
Vláda poukazuje na to, že malé pivovary v posledních letech zažívají výrazný rozvoj, který přitom provází spletitá konstrukce vlastnických vztahů. Kombinace vlastnických struktur může podle vlády v některých případech sloužit k obcházení zákona tak, aby pivovar dosáhl na nižší sazbu.
V Česku loni působilo přes 500 pivovarů s výstavem do 10.000 hektolitrů. Ještě před 20 lety jich bylo 27. Vláda v důvodové zprávě uvádí, že jejich podíl na trhu představuje necelá tři procenta. 'Význam minipivovarů spočívá především v dotváření pestrosti a rozmanitosti nabídky českého pivovarství. Také přispívají k rozvoji turismu v rámci jednotlivých regionů a jejich přínos lze spatřovat také ve výchově dalších sládků pro větší podniky,' stojí v důvodové zprávě.
Vláda podotýká, že efektivita výroby piva v minipivovarech je významně nižší než ve velkých pivovarech a jejich ziskovost daleko víc reaguje na jakýkoli růst nákladů. Mají také vyšší ceny vstupních surovin, protože je kupují v menším množství. Jejich vyjednávací síla směrem k dodavatelům je také minimální, uvádí materiál.
nlm rdo - sdílejte článek
Následuje: Orbánova cesta není mírovou misí, ale reklamou, míní maďarský expert
Peking/Budapešť 8. července (ČTK) - Cesta maďarského premiéra není mírovou misí, ale reklamou, komentoval dnešní návštěvu Viktora Orbána v Pekingu maďarský zahraničněpolitický expert István Szent-Iványi v rozhovoru s týdeníkem Der Spiegel. Orbán přicestoval do Číny na předem neohlášenou návštěvu a do Pekingu zavítal po předchozích návštěvách Kyjeva a Moskvy, kde podle svých slov usiloval o nalezení řešení, které by umožnilo ukončit válku na Ukrajině. Svou cestu na sociální síti X označil za "mírovou misi 3.0". Z Pekingu maďarský premiér zamířil do Washingtonu, kde se tento týden zúčastní summitu NATO, uvedla agentura Reuters. Dřívější poslanec europarlamentu a někdejší náměstek maďarského ministra zahraničí Szent-Iványi na otázku německého týdeníku Der Spiegel, za koho vlastně Orbán mluví, poznamenal, že premiér může mluvit pouze za sebe a za svou vládu. "Vzbuzuje však falešný dojem, že mluví i za Evropu. Používá logo maďarského předsednictví Radě EU. Přitom ve vztahu k válce na Ukrajině zaujímá přesně opačný postoj. Chce příměří a mírová jednání. To by však bylo v zájmu Rusů," řekl Szent-Iványi. Skutečným motivem těchto cest "není mírová mise, ale vlastní reklama, signál voličům. Mají sice jiné problémy, ale Orbánova jasná převaha na domácí mediální scéně mu dává moc rozhodovat i o interpretaci svého počínání. Misi podle toho stylizuje a snaží se o poselství, že on je jediný, kdo může přinést mír. Ale malý stát jako je Maďarsko takovou roli zjevně hrát nemůže. (pokračování...)
Peking/Budapešť 8. července (ČTK) - Cesta maďarského premiéra není mírovou misí, ale reklamou, komentoval dnešní návštěvu Viktora Orbána v Pekingu maďarský zahraničněpolitický expert István Szent-Iványi v rozhovoru s týdeníkem Der Spiegel. Orbán přicestoval do Číny na předem neohlášenou návštěvu a do Pekingu zavítal po předchozích návštěvách Kyjeva a Moskvy, kde podle svých slov usiloval o nalezení řešení, které by umožnilo ukončit válku na Ukrajině. Svou cestu na sociální síti X označil za "mírovou misi 3.0". Z Pekingu maďarský premiér zamířil do Washingtonu, kde se tento týden zúčastní summitu NATO, uvedla agentura Reuters. Dřívější poslanec europarlamentu a někdejší náměstek maďarského ministra zahraničí Szent-Iványi na otázku německého týdeníku Der Spiegel, za koho vlastně Orbán mluví, poznamenal, že premiér může mluvit pouze za sebe a za svou vládu. "Vzbuzuje však falešný dojem, že mluví i za Evropu. Používá logo maďarského předsednictví Radě EU. Přitom ve vztahu k válce na Ukrajině zaujímá přesně opačný postoj. Chce příměří a mírová jednání. To by však bylo v zájmu Rusů," řekl Szent-Iványi. Skutečným motivem těchto cest "není mírová mise, ale vlastní reklama, signál voličům. Mají sice jiné problémy, ale Orbánova jasná převaha na domácí mediální scéně mu dává moc rozhodovat i o interpretaci svého počínání. Misi podle toho stylizuje a snaží se o poselství, že on je jediný, kdo může přinést mír. Ale malý stát jako je Maďarsko takovou roli zjevně hrát nemůže. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Propojené minipivovary by měly snáze dosáhnout na nižší daň z piva' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Potravinářství (ptr). ID zprávy: T2024070802778|510663. Vydána 09.07.2024 7:05:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Propojené minipivovary by měly snáze dosáhnout na nižší daň z piva' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Potravinářství (ptr). ID zprávy: T2024070802778|510663. Vydána 09.07.2024 7:05:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.