České pohraničí získalo od EU 10 mld. Kč, peníze pomohly přírodě či památkám
Praha 5. června (ČTK) - Projekty ochrany přírody, obnovy památek nebo podpory záchranářů v českém pohraničí získaly z evropského programu Interreg V-A v posledních letech asi deset miliard korun. V uplynulém obdobím 2014 až 2020 dostalo peníze z Interreg V-A 1428 projektů. Většinou byly příjemci dotací obce a kraje a jejich příspěvkové organizace. V tiskové zprávě to dnes oznámilo státní Centrum pro regionální rozvoj (CRR), které mělo rozdělování peněz a kontrolu projektů na starosti. Poslední žádosti o podporu vyřizovalo centrum letos.
"Jednotlivé programy se postupně ukončovaly od prosince 2023 do března 2024, kdy jsme vyřídili poslední žádosti o platbu," sdělil ředitel odboru evropské územní spolupráce CRR Jiří Jansa. Do letošního května se ještě protáhla dotační výzva v Interreg V-A ČR–Polsko, která měla pomoci s uprchlickou krizí po ruské invazi na Ukrajinu.
Právě na přeshraniční projekty mezi Českem a Polskem byl v programu největší podíl peněz, skoro polovina z celkového objemu. Největší příspěvek v programu Interreg - přes 416 milionů korun - získal česko-polský projekt "Od Zámku Frýdlant k zámku Czocha – bezpečná silniční síť", který měl za cíl zpřístupnit kulturní a přírodní dědictví Frýdlantska a Dolního Slezska.
Díky unijním dotacím také třeba vznikl Hornický region Krušnohoří s památkami z období těžby rud v Krušných horách na německé i české straně. Interreg pomohl financovat i sledování pohybu vlků a rysů v Národních parcích Šumava a Bavorský les, cvičení záchranářů v těžkém terénu v horách na hranicích s Polskem, cyklotrasy kolem řek Bečvy a Váhu v česko-slovenském pohraničí nebo napojení odstavných ramen hraniční řeky Dyje na Jižní Moravě a v Dolním Rakousku.
Program Interreg pokračuje dál. Na roky 2021 až 2027 je v něm pro přeshraniční projekty k dispozici asi 14,7 miliardy korun.
ver ptd - sdílejte článek
Následuje: NYT: Izrael tajně zadal kampaň s cílem získat podporu pro ofenzivu v Gaze
New York 5. června (ČTK) - Izrael zorganizoval a zaplatil marketingové firmě kampaň, jejímž cílem bylo ovlivnit veřejné mínění Američanů a některých amerických zákonodárců ve prospěch izraelské ofenzivy v Pásmu Gazy, napsal dnes list The New York Times (NYT). Na tajnou kampaň podle něj izraelská vláda vyhradila asi dva miliony dolarů (45,4 milionu Kč). Na sociálních sítích byly následně vytvořeny stovky falešných proizraelských profilů a vznikly i tři falešné zpravodajské servery. Mnohé z příspěvků přitom byly vytvořeny pomocí chatbota ChatGPT společnosti OpenAI, který využívá prvky umělé inteligence. Tajnou kampaň zadalo izraelské ministerstvo pro diasporu telavivské firmě Stoic, jež se specializuje na politický marketing. List NYT svá zjištění opírá o výpovědi čtyř nejmenovaných izraelských představitelů a dokumenty. Ministerstvo pro diasporu je vládní úřad, jehož posláním je propojovat se Státem Izrael Židy po celém světě. Kampaň byla spuštěna v říjnu loňského roku a konkrétně na síti X podle NYT stále pokračuje. V době největšího rozmachu byly na X, facebooku a instagramu vytvořeny stovky falešných profilů, které sdílely proizraelské příspěvky, přičemž se vydávaly za skutečné Američany. Profily cílily na řadu amerických zákonodárců, a to zejména na demokraty a černošské politiky, terčem byl lídr sněmovních demokratů Hakeem Jeffries či senátor Raphael Warnock. Oba politici prostřednictvím falešných profilů na sociálních sítích čelili výzvám, aby pokračovali v podpoře Izraele. Mnohé z falešných profilů se vydávaly za americké studenty či znepokojené občany. Kampaň také vytvořila tři falešné zpravodajské stránky s názvy jako Non-Agenda a UnFold Magazine, které podle analýzy izraelské skupiny FakeReporter, která monitoruje dezinformace, kradly a přepisovaly materiály z jiných médií včetně CNN a The Wall Street Journal, aby propagovaly postoj Izraele během války. Falešné účty na redditu pak odkazovaly na články na falešných zpravodajských webech, aby je pomohly propagovat. (pokračování...)
New York 5. června (ČTK) - Izrael zorganizoval a zaplatil marketingové firmě kampaň, jejímž cílem bylo ovlivnit veřejné mínění Američanů a některých amerických zákonodárců ve prospěch izraelské ofenzivy v Pásmu Gazy, napsal dnes list The New York Times (NYT). Na tajnou kampaň podle něj izraelská vláda vyhradila asi dva miliony dolarů (45,4 milionu Kč). Na sociálních sítích byly následně vytvořeny stovky falešných proizraelských profilů a vznikly i tři falešné zpravodajské servery. Mnohé z příspěvků přitom byly vytvořeny pomocí chatbota ChatGPT společnosti OpenAI, který využívá prvky umělé inteligence. Tajnou kampaň zadalo izraelské ministerstvo pro diasporu telavivské firmě Stoic, jež se specializuje na politický marketing. List NYT svá zjištění opírá o výpovědi čtyř nejmenovaných izraelských představitelů a dokumenty. Ministerstvo pro diasporu je vládní úřad, jehož posláním je propojovat se Státem Izrael Židy po celém světě. Kampaň byla spuštěna v říjnu loňského roku a konkrétně na síti X podle NYT stále pokračuje. V době největšího rozmachu byly na X, facebooku a instagramu vytvořeny stovky falešných profilů, které sdílely proizraelské příspěvky, přičemž se vydávaly za skutečné Američany. Profily cílily na řadu amerických zákonodárců, a to zejména na demokraty a černošské politiky, terčem byl lídr sněmovních demokratů Hakeem Jeffries či senátor Raphael Warnock. Oba politici prostřednictvím falešných profilů na sociálních sítích čelili výzvám, aby pokračovali v podpoře Izraele. Mnohé z falešných profilů se vydávaly za americké studenty či znepokojené občany. Kampaň také vytvořila tři falešné zpravodajské stránky s názvy jako Non-Agenda a UnFold Magazine, které podle analýzy izraelské skupiny FakeReporter, která monitoruje dezinformace, kradly a přepisovaly materiály z jiných médií včetně CNN a The Wall Street Journal, aby propagovaly postoj Izraele během války. Falešné účty na redditu pak odkazovaly na články na falešných zpravodajských webech, aby je pomohly propagovat. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'České pohraničí získalo od EU 10 mld. Kč, peníze pomohly přírodě či památkám' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Životní prostředí (ekl) - Kultura (kul) - Evropská unie - zprávy (eur). ID zprávy: T2024060503346|510265. Vydána 05.06.2024 12:45:46. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'České pohraničí získalo od EU 10 mld. Kč, peníze pomohly přírodě či památkám' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Životní prostředí (ekl) - Kultura (kul) - Evropská unie - zprávy (eur). ID zprávy: T2024060503346|510265. Vydána 05.06.2024 12:45:46. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.