Zlatovna Zlato Zprávy Politika

BBC: Putinovi influenceři díky reklamě vydělávají na válečné propagandě

 Rusko Ukrajina boje diplomacie internet
Bachmut. Kredit: ČTK / AP / LIBKOS
Moskva 2. září 2023 (ČTK) - Ruští prováleční influenceři generují velké příjmy z reklamy na sociálních sítích, zjistila BBC. Vedle každodenního přídělu hrůzných videí z útoků dronů a nepravdivých tvrzení o ukrajinském prezidentovi Volodymyru Zelenském sdílejí reklamy na cokoli od kryptoměn po módu. Často jsou zapojeni do ruské armády a zveřejňují záběry z frontové linie, kde vyzývají mladé Rusy, aby narukovali. Od zahájení invaze získali tito influenceři miliony sledujících na sociální síti telegram, na kterou se mnoho Rusů obrátilo poté, co prezident Vladimir Putin zakázal instagram, facebook a twitter. Exploze uživatelů vedla k prudkému nárůstu reklamního trhu na telegramu. Váleční influenceři toho využili a prodávají reklamní plochy společnostem, které chtějí oslovit mladé publikum. Aby zjistili, kolik si účtují, vydávali se redaktoři BBC za majitele hotelů, kteří mají zájem o umístění reklamy na jejich kanálech, a oslovili některé z nejvýznamnějších hráčů. Jedním z nich byl Alexandr Koc, zkušený korespondent provládních novin, který se stal válečným influencerem a na telegramu má více než 600.000 sledujících. Dalším byl pravděpodobně nejznámější proválečný bloger Semjon Pegov, známý jako WarGonzo, který má více než 1,3 milionu sledujících. Koc uvedl, že za jeden příspěvek na jeho kanálu se platí 48.000-70.000 rublů (11.000 až 16.000 Kč) v závislosti na tom, jak dlouho se reklama udrží v horní části telegramu. WarGonzo uvedl 1550 liber (přes 43.000 Kč) za příspěvek. Nejlepší váleční influenceři zveřejňují minimálně jednu reklamu denně, takže jejich potenciální příjem dalece převyšuje průměrnou měsíční mzdu v Rusku, která činí 66.000 rublů (přes 15.000 Kč). Rostoucí reklamní trh influencerů udržuje stálý přísun exkluzivních videí. Záběry jim přinášejí různorodou sledovanost, od domácího proválečného publika až po západní a ukrajinské analytiky, kteří se snaží pochopit, co se skutečně děje v ruských zákopech. Některá videa zveřejněná blogery, aby povzbudili mladé Rusy k podpoře války, jsou falešná, existují ale důkazy, že i tak se jim to daří. V jednom videu například mobilizovaný Rus říká, že šel do náborového centra poté, co zhlédl několik videí od Vladlena Tatarského, jednoho z nejznámějších blogerů. Tatarskij byl zabit v dubnu 2023 na setkání se svými fanoušky. Na otázku, jak reagovat na nárůst počtu proputinovských válečných blogerů na této platformě, telegram odpověděl, že je to 'poslední platforma, přes kterou mají Rusové přístup k nezávislým médiím, jako je Meduza, k necenzurovaným mezinárodním zpravodajským serverům, jako je BBC, nebo k projevům Zelenského'.
Klíčová slova - Rusko - Ukrajina - boje - diplomacie - internet -
Putin v průběhu války projevil uznání snahám proválečných blogerů. Jmenoval Koce členem prezidentské rady pro lidská práva a Pegova a několik dalších influencerů učinil členy pracovní skupiny pro mobilizaci. V červnu pozval do Kremlu na dvouhodinový rozhovor vlivné proválečné osobnosti a reportéry státních médií. 'Boj v informačním prostoru je bitevním polem. Rozhodující bojiště,' řekl jim. 'A já opravdu počítám s vaší pomocí,' dodal. ban ml - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'BBC: Putinovi influenceři díky reklamě vydělávají na válečné propagandě' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Telekomunikace a IT (pit). ID zprávy: T2023090204869|506983. Vydána 02.09.2023 18:51:22. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.

BBC: Putinovi influenceři díky reklamě vydělávají na válečné propagandě


Návštěvnici U. Brodu se přenesli do období americké občanské války
Debata o rozšíření EU nabývá podle velvyslankyně na dynamice
FT: Větrná energetika má problém s rychlým růstem velikosti lopatek turbín
Thajsko má novou vládu, vede ji realitní magnát, který je i ministrem financí
Průzkum: Konsolidačního balíčku se obává 81 procent Čechů

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.