Kampaní pro krajské volby v Ústeckém kraji zahýbala kauza primátora Chomutova
Ústí nad Labem 18. srpna (ČTK) - Kampaní pro podzimní krajské volby v Ústeckém kraji zahýbala kauza údajných machinací s veřejnými zakázkami kolem chomutovského primátora a krajského radního pro dopravu Marka Hrabáče (zvolen za ANO). Ten byl lídrem ANO, které ho po obvinění vyškrtlo z kandidátky. Témata jsou zčásti celostátní, část se týká regionu a jeho zaostávání za jinými kraji. Náklady na kampaň budou mít strany v řádech jednotek milionů korun. Zjistila to ČTK.
Ve vedení kraje je nyní ANO, ODS a Spojenci pro kraj. Rozvoj kraje vnímají jako hlavní téma občanští demokraté, Spojenci pro kraj, Piráti nebo komunisti, kteří kandidují v koalici pod názvem STAČILO! v Ústeckém kraji, STAN a regionální hnutí. Zdravotnictví a postoj k současné vládě považuje za nejdůležitější téma koalice SPD, Trikolora a PRO a hnutí ANO.
Lídr opozičních Pirátů Vít Rous ČTK řekl, že zásadní otázkou je, proč všechny (krajské) vlády doteď selhaly v tom, aby kraj zlepšily a proč ho nechaly upadat. "On totiž roste pomaleji než jiné regiony, nejen v Česku, ale i v evropském měřítku. My říkáme, že potřebujeme ten kraj konečně nastartovat," uvedl Rous. Spojenci vidí budoucnost podle náměstka hejtmana Jiřího Řeháka založenou na podpoře kreativních lidí, kvalitního vzdělávání, malého a středního podnikání, péči o krajinu, ale i spolupráci s velkými průmyslovými hráči.
Hlavním tématem podle krajského manažera ANO Jakuba Komárka je zdravotnictví. "A selhání vlády Petra Fialy, která nedokáže sehnat ani základní léky pro naše občany a navíc zdravotnictví nebezpečně podfinancovává," uvedl Komárek. Na kritiku vlády míří také kampaň koalice SPD, Trikolory a PRO.
Ostrou část kampaně chtějí například Spojenci pro kraj zahájit na konci srpna, a to ve vlaku,ODS poslední víkend v srpnu, další strany začátkem září. "Ostrou kampaň vlastně odstartovala současná vládnoucí koalice svými aférami," řekl komunistický zastupitel Jaroslav Komínek, podle kterého je Ústecký kraj zbytku republiku pro smích kvůli dvěma kauzám, které se dotkly krajských organizací. V prvním případě byl v únoru zatčen ředitel Krajské zdravotní, která spravuje sedm nemocnic v regionu, Petr Malý a v druhé nyní spolu s Hrabáčem ředitel Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Libor Tačner. Petr Malý byl z funkce odvolán, o odvolání Hrabáče budou jednat zastupitelé Chomutova a kraje.
Obvinění chomutovského primátora z korupce podle Řeháka téměř jistě posílí deziluzi lidí z politiky a u některých stran pravděpodobně zvýrazní útočný styl kampaně. Lídr ODS Jiří Kulhánek míní, že se kauza ještě odrazí v kampani. "I když podle mě nebude mít na hnutí ANO tak velký dopad, jak se možná očekává," uvedl Kulhánek. Obdobný názor sdílí lídr Pirátů. "I kdyby pan Hrabáč normálně dál kandidoval, měl by možná velkou šanci stát se hejtmanem. Protože za hnutí ANO, které dostává hlasy automaticky, by mohl být zvolen i mrtvý kůň bez hlavy," řekl.
Novým lídrem volební kampaně ANO se stal Richard Brabec. "Ta kauza je pro nás jednoznačně velkým osobním zklamáním," uvedl Komárek.. "V kampani teď chceme lidem hlavně ukázat, co všechno jsme za poslední roky pro ně v kraji vytvořili a že máme na co navazovat," řekl Komárek. Současný hejtman za ANO Jan Schiller už nekandiduje, utká se na Teplicku o senátorské křeslo. V kampani SPD se kauza podle lídra Jaroslava Foldyny neodrazí nijak. "Já osobně se ke kauzám, které propuknou pár dnů před volbami, stavím obecně velmi rezervovaně," uvedl Foldyna.
Do kampaně budou strany investovat okolo jednoho až třech milionů korun.
Krajský úřad Ústeckého kraje zaregistroval 14 subjektů, které se chtějí ucházet o hlasy voličů v podzimních krajských volbách. Krajské volby v Ústeckém kraji vyhrálo v roce 2020 hnutí ANO, získalo 17 mandátů v zastupitelstvu. Druhá skončila ODS s osmi mandáty. Třetí STAN a čtvrtí Piráti obdrželi šest mandátů. Na pátém místě skončila SPD s pěti zastupiteli, šestá KSČM se čtyřmi mandáty. Sedmou příčku obsadili Spojenci pro kraj se čtyřmi zastupiteli, na osmém místě byl Lepší sever rovněž se čtyřmi mandáty. Voleb se zúčastnilo 31,3 procenta voličů.
fir sd - sdílejte článek
Následuje: Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun
Olomouc 18. srpna (ČTK) - Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory, zjistila ČTK. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin. Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. "Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze," řekl ČTK Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče. Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. "Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme," řekl ČTK Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. "Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči," uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči. Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. "Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje," řekl ČTK lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák. (pokračování...)
Olomouc 18. srpna (ČTK) - Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory, zjistila ČTK. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin. Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. "Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze," řekl ČTK Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče. Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. "Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme," řekl ČTK Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. "Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči," uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči. Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. "Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje," řekl ČTK lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Kampaní pro krajské volby v Ústeckém kraji zahýbala kauza primátora Chomutova' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081505091|511164. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Kampaní pro krajské volby v Ústeckém kraji zahýbala kauza primátora Chomutova' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081505091|511164. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.