Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun
Olomouc 18. srpna (ČTK) - Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory, zjistila ČTK. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin.
Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. "Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze," řekl ČTK Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče.
Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. "Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme," řekl ČTK Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. "Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči," uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči.
Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. "Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje," řekl ČTK lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák.
Koalice Spojenci24 s vámi tvořená KDU-ČSL, TOP 09, Stranou zelených a Nestraníků chce do kampaně investovat zhruba 3,3 milionu korun. "Hlavní důraz klademe na osobní setkávání s voliči. V rámci kampaně chodíme ode dveří ke dveřím, což nazýváme "spojeneckou poradou". První fázi kampaně jsme odstartovali 12. června a už přes dva měsíce jezdíme po celém kraji a mluvíme s lidmi přímo u jejich domovů," uvedl lídr koalice Ivo Slavotínek (KDU-ČSL). Koalice za hlavní problém v kraji považuje rovněž dopravu a stav silnic, ale i dostupnost zubařů a dětských lékařů a nedostatek míst v domovech pro seniory.
Koalice Pirátů, ProOlomouc, Společně pro Přerov a Naše Litovelsko, kterou povede Martin Šmída (Piráti) bude investovat zhruba 2,3 milionu korun ze stranické kasy, darů kandidátů či fundraisingové kampaně. "Kampaň se bude odehrávat jak online, tak offline. Plánujeme se vydat do všech koutů kraje v rámci kontaktní kampaně a budeme se snažit samozřejmě také zviditelnit pomocí outdoorové reklamy. Navíc se soustředíme na sociální sítě a videa, skrze která komunikujeme naši práci a vize pro kraj," řekla ČTK krajská manažerka Pirátů Martina Ježková. Mezi hlavní témata a priority má koalice boj proti korupci a klientelismu, dobré hospodaření a kvalitní krajské služby, rozvoj infrastruktury a regionů, podporu bydlení či vzdělávání a pracovní místa.
O něco méně bude do kampaně investovat nově vzniklá koalice Hlas pro náš kraj (SOCDEM a Společně pro kraj), předpokládané náklady jsou podle jejich lídra Pavla Šaradína zhruba 1,5 milionu korun. "Ostrý start kampaně je naplánován na 2. září. V tuto chvílí probíhá propagace značky," řekl ČTK Šaradín. Koalice má podle něj čtyři hlavní priority - je to vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby, inovace a kvalita života.
Přísaha náklady na kampaň nezveřejnila, její těžiště bude podle jejího lídra Antonína Staňka ve výjezdech a setkávání se s občany a podporovateli. "Ostrý start kampaně plánujeme v posledním srpnovém týdnu," řekl ČTK Staněk. Voliče chce oslovit tématem nastavení systému podpory školství, modernizace domovů pro seniory, investic do silnic, mostů a obslužnosti, zaměřit se chce také na dostupnost lékařské péče i podporu potenciálu příhraničních oblastí.
O hlasy voličů bude letos v olomouckých krajských volbách usilovat celkem 13 politických stran, hnutí a koalic. Při posledních krajských volbách v roce 2020 si voliči v kraji mohli vybrat z 15 kandidátek. Volby do krajských zastupitelstev letos budou 20. a 21. září.
Alena Horáková sd - sdílejte článek
Následuje: Hlavními tématy krajských voleb v Plzeňském kraji je zdravotnictví a bezpečnost
Plzeň 18. srpna (ČTK) - K hlavním tématům krajských voleb v Plzeňském kraji patří zdravotnictví a bezpečnost, strany se zaměří i na sociální problematiku, dopravu a podporu venkova. Po lehčím a uvolněnějším prázdninovém tempu strany zintenzivní aktivitu. Plánují osobní setkávání s lidmi, mítinky na náměstích převážně nechystají. Budou vycházet volební noviny, stále větší pozornost věnují kandidáti sociálním sítím, neopouštějí ani klasické plakáty a billboardy. Náklady stran na kampaň se pohybují od statisíců po miliony korun, zjistila ČTK. V kraji vládne koalice ANO, Piráti a STAN. Letos kandiduje 13 subjektů, o tři méně než při minulých volbách. "Kampaň jsme dělali celé čtyři roky svou prací, před volbami se soustředíme na zvýraznění toho, co jsme dokázali," řekl hejtman a lídr pirátské kandidátky Rudolf Špoták. V září plánuje osobní setkávání s občany. "Budou i letáky a nějaké billboardy, doménou Pirátů bylo vždy on-line prostředí, takže i to hojně využíváme, nejen před volbami," řekl Špoták. V kampani zhruba za 1,5 milionu korun chce představit plány na vybudování urgentních příjmů v krajských nemocnicích, dokončení projektu nové nemocnice v Plané nebo na pomoc kraje malým obcím při zřizování bydlení, v čemž by mohl pomoci nový dotační titul kraje. Lídr ANO, poslanec Kamal Farhan, má jako lékař nejblíže ke zdravotnictví. Kraj se podle něj musí víc snažit přilákat lékaře a zdravotnický personál do nemocnic, na pohotovosti i do ambulancí. Pomoci by tomu mohl i dotační titul pro studenty. "Základem je také vybudovat urgentní příjmy, zejména v Klatovech, postaví se nové výjezdové místo záchranné služby v Rokycanech," řekl. Už delší dobu se po kraji účastní různých akcí, před volbami aktivity zintenzivní a zaměří se na kontaktní kampaň. Chybět nebudou volební noviny, plakáty a billboardy, on-line aktivity či debaty v médiích. "V rámci celkového rozpočtu kampaně pro krajské volby bude podíl našeho kraje oscilovat okolo částky tři miliony Kč. Všechny transakce a položky najdou lidé na zveřejněném transparentním účtu,“ uvedl krajský manažer ANO Michal Marek. Také STAN chce představit dosavadní úspěchy. "O prázdninách jsme měli odlehčenější kampaň - nabídli jsme 14 výletů na kole podle našich kandidátů. V ostré kampani v září budeme mít zhruba 30 billboardů, plakáty a volební noviny, plánujeme i nějakou akci pro veřejnost a hlavně kontaktní kampaň. Náklady budou přes dva miliony korun," řekl náměstek hejtmana a lídr STAN Pavel Čížek. "Naše plány počítají se zásadními silničními stavbami na východ od Plzně, zaměřit se chceme na opravy malých silnic v okrajových částech kraje. Budeme pokračovat v podpoře budování cyklostezek, chceme budovat urgentní příjmy nemocnic, podpořit lékařské pohotovosti, případně dotačním titulem lékaře na venkově," vyjmenoval Čížek. (pokračování...)
Plzeň 18. srpna (ČTK) - K hlavním tématům krajských voleb v Plzeňském kraji patří zdravotnictví a bezpečnost, strany se zaměří i na sociální problematiku, dopravu a podporu venkova. Po lehčím a uvolněnějším prázdninovém tempu strany zintenzivní aktivitu. Plánují osobní setkávání s lidmi, mítinky na náměstích převážně nechystají. Budou vycházet volební noviny, stále větší pozornost věnují kandidáti sociálním sítím, neopouštějí ani klasické plakáty a billboardy. Náklady stran na kampaň se pohybují od statisíců po miliony korun, zjistila ČTK. V kraji vládne koalice ANO, Piráti a STAN. Letos kandiduje 13 subjektů, o tři méně než při minulých volbách. "Kampaň jsme dělali celé čtyři roky svou prací, před volbami se soustředíme na zvýraznění toho, co jsme dokázali," řekl hejtman a lídr pirátské kandidátky Rudolf Špoták. V září plánuje osobní setkávání s občany. "Budou i letáky a nějaké billboardy, doménou Pirátů bylo vždy on-line prostředí, takže i to hojně využíváme, nejen před volbami," řekl Špoták. V kampani zhruba za 1,5 milionu korun chce představit plány na vybudování urgentních příjmů v krajských nemocnicích, dokončení projektu nové nemocnice v Plané nebo na pomoc kraje malým obcím při zřizování bydlení, v čemž by mohl pomoci nový dotační titul kraje. Lídr ANO, poslanec Kamal Farhan, má jako lékař nejblíže ke zdravotnictví. Kraj se podle něj musí víc snažit přilákat lékaře a zdravotnický personál do nemocnic, na pohotovosti i do ambulancí. Pomoci by tomu mohl i dotační titul pro studenty. "Základem je také vybudovat urgentní příjmy, zejména v Klatovech, postaví se nové výjezdové místo záchranné služby v Rokycanech," řekl. Už delší dobu se po kraji účastní různých akcí, před volbami aktivity zintenzivní a zaměří se na kontaktní kampaň. Chybět nebudou volební noviny, plakáty a billboardy, on-line aktivity či debaty v médiích. "V rámci celkového rozpočtu kampaně pro krajské volby bude podíl našeho kraje oscilovat okolo částky tři miliony Kč. Všechny transakce a položky najdou lidé na zveřejněném transparentním účtu,“ uvedl krajský manažer ANO Michal Marek. Také STAN chce představit dosavadní úspěchy. "O prázdninách jsme měli odlehčenější kampaň - nabídli jsme 14 výletů na kole podle našich kandidátů. V ostré kampani v září budeme mít zhruba 30 billboardů, plakáty a volební noviny, plánujeme i nějakou akci pro veřejnost a hlavně kontaktní kampaň. Náklady budou přes dva miliony korun," řekl náměstek hejtmana a lídr STAN Pavel Čížek. "Naše plány počítají se zásadními silničními stavbami na východ od Plzně, zaměřit se chceme na opravy malých silnic v okrajových částech kraje. Budeme pokračovat v podpoře budování cyklostezek, chceme budovat urgentní příjmy nemocnic, podpořit lékařské pohotovosti, případně dotačním titulem lékaře na venkově," vyjmenoval Čížek. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081503325|511163. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081503325|511163. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.