Upozornění: Z důvodu povodňové situace ve Vídni mohou být dodávky objednávek většího množství slitků v individuálních případech o jednotky dnů opoždněny. Děkujeme za pochopení.
Zlatovna Zlato Zprávy Politika

Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se nevyhýbá kritice soupeřů

 ČR volby kraje kampaň Středočeský
Ilustrační fotografie. zdroj:istock.com Kredit:ValeryEgorov
Praha 18. srpna (ČTK) - Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se zaměřuje na tradiční témata, jako jsou doprava, zdravotnictví či školství. Nevyhýbá se však ani kritice soupeřů a vzájemným útokům na sociálních sítích. Pro nynější koaliční strany je hlavním protivníkem opoziční ANO. Hnutí ANO naopak kritizuje současnou krajskou vládu v čele s hejtmankou Petrou Peckovou (STAN). O rozruch se postarala i koalice SPD, Trikolora a PRO, která čelí u středočeského krajského soudu návrhu na zákaz používání kontroverzního zobrazení muže tmavé pleti se zkrvaveným nožem v kampani. Podle předsedy SPD Tomia Okamury plakát jen reaguje na kroky vlády, kvůli nimž budou do Česka proudit migranti. "Rozhodně nechceme, aby se do kraje vrátily kmotrovské praktiky, které zde vládly před rokem 2020, proto je naším hlavním soupeřem hnutí ANO, a samozřejmě i to chceme občanům sdělovat," řekl ČTK krajský radní a volební manažer STAN Petr Borecký. Podle lídra koalice Spolu Jana Skopečka (ODS) nynější radní odvedli velký kus práce a po chaotické vládě ANO postavili kraj na nohy. Podobně mluví i volební jednička Pirátů Lucie Cirkva Chocholová. "Pohlídáme, aby výběrová řízení, veřejné zakázky i dotace zůstaly nadále transparentní. Chceme zabránit návratu kmotrů a papalášských manýrů," uvedla. Opoziční hnutí ANO naopak poukazuje na korupční kauzu Dozimetr a chce podle krajského předsedy Karla Havlíčka vytlačit z kraje "šíbry" a vládnutí svěřit kompetentním lidem se zkušenostmi z regionální politiky. "Samozřejmě se nevyhneme ani ostrým tématům jako Dozimetr v kraji, destrukce dopravy, ale nesázíme jen na kritiku, ale ukazujeme řešení a lidi," dodal Havlíček. STAN předpokládá náklady na volby kolem sedmi milionů korun. Vzhledem k létu se snaží kampaní lidi příliš nezatěžovat, ale nenechává ji ani na poslední týdny. "Snažíme se informovat o tom, co děláme, celé období průběžně, navíc naše hejtmanka Petra Pecková tráví cestami po kraji téměř každý den. Tedy vše je rozjeté na maximum. Ostrou fázi kampaně plánujeme oficiálně zahájit 29. srpna," uvedl Borecký. Hnutí se chce zaměřit na informování o hlavních změnách v řízení kraje a představí i priority příštího volebního období, což jsou investice do dopravy, školství nebo do přípravy zdravotnického a sociálního sektoru kraje na zestárnutí generace označované Husákovy děti. "Kraj musíme připravovat i na klimatickou změnu, u které je dnes už asi každému jasné, že nás nemine," dodal Borecký. Programovými prioritami koalice Spolu jsou investice a odpovědný rozvoj kraje zejména v dopravě, zdravotnictví a školství. O prázdninách koalice lidi oslovuje na cestách vlakem či na kolech, jeden z cyklovýletů zamířil v minulých dnech například do okolí Dobříše. Koalice sází také na pořádání letních kin, které se podle Skopečka v minulosti osvědčilo. Horká fáze kampaně začne v září či na konci srpna. Piráti do krajských voleb investují 3,5 milionu korun, na začátku září chtějí zahájit horkou fázi kampaně s heslem "Bez korupce, pro lidi". Podle Cirkvy Chocholové budou všechny strany slibovat to samé: dostupnost lékařů a dalších služeb, opravené silnice a kvalitní školství. "My chceme Středočeský kraj řídit strategicky a rozvíjet spravedlivě a udržitelně, aby se v něm žilo lépe a lidé se zde cítili bezpečně," uvedla. Cílem je zajistit dostatek míst ve školách v žádaných oborech, podpořit dostupné bydlení a nabídku sociálních služeb, ve zdravotnictví se zaměřit i na péči o duševní zdraví. "Vždy pro nás byla důležitá kontaktní kampaň, které se chceme věnovat i tentokrát. Velmi pozitivní zpětnou vazbu máme i na lavičky z palet s heslem 'na billboard si nesedneš', které sami vyrábíme a umisťujeme na náměstích a dalších místech. Lidé si také mohou psát o plakáty a bannery, které si umisťují na ploty nebo balkony," dodala Cirkva Chocholová.
Klíčová slova - ČR - volby - kraje - kampaň - Středočeský -
Hnutí ANO ve středních Čechách vede podle Havlíčka kampaň už skoro dva roky a nespoléhá na billboardy a poslední týdny. Tématy jsou doprava, sport, zdravotnictví a školství, náklady kolem 3,5 milionu korun jsou srovnatelné s minulými volbami. Havlíček sází na dlouhodobou kontaktní kampaň, méně známé tváře, úspěšné komunální politiky a mladé lidi. "Každý volný den nebo večer jezdím po obcích, městech a potkávám se s místními. Návsi, náměstí, nádraží, hospody," vyjmenoval Havlíček, který je také celostátním místopředsedou ANO a na středočeské kandidátce je na posledním místě. Lídrem je šéf příbramské buňky Tomáš Helebrant, z šestého místa kandiduje europoslankyně a bývalá hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová. khj sbe kš - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se nevyhýbá kritice soupeřů' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081601547|511165. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se nevyhýbá kritice soupeřů


Kampaní pro krajské volby v Ústeckém kraji zahýbala kauza primátora Chomutova
Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun
Hlavními tématy krajských voleb v Plzeňském kraji je zdravotnictví a bezpečnost
Kandidující uskupení v hradeckém kraji zacílí na voliče v ulicích i na sítích
Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.