Hlavní témata stran na jihu Čech jsou doprava, zdravotnictví a školství
České Budějovice 18. srpna (ČTK) - Doprava, zdravotnictví a školství jsou hlavní témata kampaně a jihu Čech před krajskými volbami. Na tyto okruhy se zaměřily prakticky všechny velké strany a hnutí. Témata jsou podobná jako při předchozích krajských volbách. Náklady na kampaň politické subjekty nepatrně zvýšily, pohybují se v milionech korun. Před čtyřmi lety na ni vydaly o několik procent méně. Většina stran v kampani stále spoléhá na klasické billboardy a kontaktní kampaň. Vyplývá to z ankety ČTK mezi kandidujícími subjekty.
Nadále zůstáváme u billboardové kampaně, většinu inzerce v tištěných médiích nahrazujeme reklamou v on-line prostoru a plánujeme kontaktní kampaň s využitím volebních materiálů...
ODS, kterou vede do voleb hejtman Martin Kuba, na jihu Čech nechtěla vytvořit koalici Spolu. Současný hejtman dlouhodobě využívá sociální sítě, je aktivní na facebooku i twitteru. Pro krajské volby navíc zvolil intenzivní billboardovou kampaň. Na velkých plakátech je vždy dominantní Kubův portrét, který často doplňuje heslo: Jdu do toho znova. ODS na jihu Čech uvolní na kampaň 3,5 milionu korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety. "Vzhledem k tomu, že čtyři roky vedu kraj jako hejtman, o většině věcí s Jihočechy mluvím dlouhodobě. Jsem přesvědčen, že většina už má názor na to, jestli to děláme dobře, nebo blbě. Myslím, že to je fér, a podle mě to nejde přeplácat pár týdny kampaně," uvedl Kuba.
ANO podobně jako ODS v kampani využívá kombinaci billboardů, sociálních sítí a mítinků s občany. "Hlavními tématy jsou dostupnost lékařské péče, podpora malých obcí, sociální služby, dotace na podporu sportu nebo energetika a nakládání s odpadem," uvedl lídr ANO Roman Kubíček. Dodal, že hnutí na jihu Čech náklady na kampaň v porovnání s rokem 2020 o deset procent zvýšilo. Přesnou částku neuvedl.
Piráti jako téměř jediní preferují v kampani on-line prostor. "Podstatné pro nás je, abychom co nejvíce dodržovali zásady transparentnosti předvolební kampaně. Obličeje našich kandidátů na nelegálních billboardech zkrátka nenajdete," uvedl Josef Soumar, který Piráty do voleb v jižních Čechách povede. Dodal, že hlavní témata jsou pro stranu doprava a zdravotnictví. Náklady odhadují Piráti na více než milion korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety.
Jihočeši 2012 si nechali zpracovat průzkum, v němž zjistili témata, která voliče nejvíce zajímají. Jde především o výstavbu silnic a dálnic. "Nadále zůstáváme u billboardové kampaně, většinu inzerce v tištěných médiích nahrazujeme reklamou v on-line prostoru a plánujeme kontaktní kampaň s využitím volebních materiálů," uvedla za hnutí Pavla Zvoňárová. Jihočeši 2012 vydají na kampaň tři miliony korun.
"Témata kampaně vycházejí z oblastí, ve kterých jsme už za poslední čtyři roky odvedli nejvíce práce a které jsou nám vlastní. Bodem číslo jedna je v našem programu vzdělávání. Jihočeské školy, pedagogové, děti i studenti jsou pro nás jasnou prioritou," uvedl za koalici Společně pro jižní Čechy, kterou tvoří TOP 09, KDU-ČSL a Tábor 2020 její lídr Pavel Klíma (TOP 09). Dodal, že náklady na kampaň, kterou povede v on-line prostoru i na billboardech, budou přibližně stejně vysoké jako před čtyřmi lety.
Společní kandidáti STAN a hnutí Občané pro Budějovice vnímají také jako hlavní téma dopravu, dostupnou zdravotní péči a kvalitní sociální služby především pro seniory. "Zásadou naší kampaně je slušnost. Nepoukazujeme na to, co a kdo z našich politických oponentů dělá špatně. Pokud ano, říkáme proč a navrhujeme řešení. Zaměřujeme se na to, co je potřeba řešit a jak to řešit," uvedla jednička kandidátky Jaroslava Martanová. Náklady na kampaň budou 2,5 milionu korun, což je o 700.000 Kč více než před čtyřmi lety.
Krajské volby na jihu Čech v roce 2020 vyhrálo ANO těsně před ODS. Oba subjekty mají po 12 mandátech z 55. Do zastupitelstva se ještě dostali Piráti s devíti mandáty, společně TOP 09 a KDU-ČSL (sedm mandátů), ČSSD s šesti křesly, STAN s pěti a Jihočeši 2012 se čtyřmi mandáty. O hlasy voličů usilovalo 20 uskupení. Kraj vede koalice ODS, KDU-ČSL a TOP 09, ČSSD a Jihočeši 2012. Volební účast tehdy byla 39,51 procenta.
rek kš - sdílejte článek
Následuje: Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se nevyhýbá kritice soupeřů
Praha 18. srpna (ČTK) - Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se zaměřuje na tradiční témata, jako jsou doprava, zdravotnictví či školství. Nevyhýbá se však ani kritice soupeřů a vzájemným útokům na sociálních sítích. Pro nynější koaliční strany je hlavním protivníkem opoziční ANO. Hnutí ANO naopak kritizuje současnou krajskou vládu v čele s hejtmankou Petrou Peckovou (STAN). O rozruch se postarala i koalice SPD, Trikolora a PRO, která čelí u středočeského krajského soudu návrhu na zákaz používání kontroverzního zobrazení muže tmavé pleti se zkrvaveným nožem v kampani. Podle předsedy SPD Tomia Okamury plakát jen reaguje na kroky vlády, kvůli nimž budou do Česka proudit migranti. "Rozhodně nechceme, aby se do kraje vrátily kmotrovské praktiky, které zde vládly před rokem 2020, proto je naším hlavním soupeřem hnutí ANO, a samozřejmě i to chceme občanům sdělovat," řekl ČTK krajský radní a volební manažer STAN Petr Borecký. Podle lídra koalice Spolu Jana Skopečka (ODS) nynější radní odvedli velký kus práce a po chaotické vládě ANO postavili kraj na nohy. Podobně mluví i volební jednička Pirátů Lucie Cirkva Chocholová. "Pohlídáme, aby výběrová řízení, veřejné zakázky i dotace zůstaly nadále transparentní. Chceme zabránit návratu kmotrů a papalášských manýrů," uvedla. Opoziční hnutí ANO naopak poukazuje na korupční kauzu Dozimetr a chce podle krajského předsedy Karla Havlíčka vytlačit z kraje "šíbry" a vládnutí svěřit kompetentním lidem se zkušenostmi z regionální politiky. "Samozřejmě se nevyhneme ani ostrým tématům jako Dozimetr v kraji, destrukce dopravy, ale nesázíme jen na kritiku, ale ukazujeme řešení a lidi," dodal Havlíček. STAN předpokládá náklady na volby kolem sedmi milionů korun. Vzhledem k létu se snaží kampaní lidi příliš nezatěžovat, ale nenechává ji ani na poslední týdny. "Snažíme se informovat o tom, co děláme, celé období průběžně, navíc naše hejtmanka Petra Pecková tráví cestami po kraji téměř každý den. Tedy vše je rozjeté na maximum. Ostrou fázi kampaně plánujeme oficiálně zahájit 29. srpna," uvedl Borecký. Hnutí se chce zaměřit na informování o hlavních změnách v řízení kraje a představí i priority příštího volebního období, což jsou investice do dopravy, školství nebo do přípravy zdravotnického a sociálního sektoru kraje na zestárnutí generace označované Husákovy děti. (pokračování...)
Praha 18. srpna (ČTK) - Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se zaměřuje na tradiční témata, jako jsou doprava, zdravotnictví či školství. Nevyhýbá se však ani kritice soupeřů a vzájemným útokům na sociálních sítích. Pro nynější koaliční strany je hlavním protivníkem opoziční ANO. Hnutí ANO naopak kritizuje současnou krajskou vládu v čele s hejtmankou Petrou Peckovou (STAN). O rozruch se postarala i koalice SPD, Trikolora a PRO, která čelí u středočeského krajského soudu návrhu na zákaz používání kontroverzního zobrazení muže tmavé pleti se zkrvaveným nožem v kampani. Podle předsedy SPD Tomia Okamury plakát jen reaguje na kroky vlády, kvůli nimž budou do Česka proudit migranti. "Rozhodně nechceme, aby se do kraje vrátily kmotrovské praktiky, které zde vládly před rokem 2020, proto je naším hlavním soupeřem hnutí ANO, a samozřejmě i to chceme občanům sdělovat," řekl ČTK krajský radní a volební manažer STAN Petr Borecký. Podle lídra koalice Spolu Jana Skopečka (ODS) nynější radní odvedli velký kus práce a po chaotické vládě ANO postavili kraj na nohy. Podobně mluví i volební jednička Pirátů Lucie Cirkva Chocholová. "Pohlídáme, aby výběrová řízení, veřejné zakázky i dotace zůstaly nadále transparentní. Chceme zabránit návratu kmotrů a papalášských manýrů," uvedla. Opoziční hnutí ANO naopak poukazuje na korupční kauzu Dozimetr a chce podle krajského předsedy Karla Havlíčka vytlačit z kraje "šíbry" a vládnutí svěřit kompetentním lidem se zkušenostmi z regionální politiky. "Samozřejmě se nevyhneme ani ostrým tématům jako Dozimetr v kraji, destrukce dopravy, ale nesázíme jen na kritiku, ale ukazujeme řešení a lidi," dodal Havlíček. STAN předpokládá náklady na volby kolem sedmi milionů korun. Vzhledem k létu se snaží kampaní lidi příliš nezatěžovat, ale nenechává ji ani na poslední týdny. "Snažíme se informovat o tom, co děláme, celé období průběžně, navíc naše hejtmanka Petra Pecková tráví cestami po kraji téměř každý den. Tedy vše je rozjeté na maximum. Ostrou fázi kampaně plánujeme oficiálně zahájit 29. srpna," uvedl Borecký. Hnutí se chce zaměřit na informování o hlavních změnách v řízení kraje a představí i priority příštího volebního období, což jsou investice do dopravy, školství nebo do přípravy zdravotnického a sociálního sektoru kraje na zestárnutí generace označované Husákovy děti. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Hlavní témata stran na jihu Čech jsou doprava, zdravotnictví a školství' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081602133|511166. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Hlavní témata stran na jihu Čech jsou doprava, zdravotnictví a školství' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081602133|511166. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.