Upozornění: Z důvodu povodňové situace ve Vídni mohou být dodávky objednávek většího množství slitků v individuálních případech o jednotky dnů opoždněny. Děkujeme za pochopení.
Zlatovna Zlato Zprávy Politika

Hlavní témata stran na jihu Čech jsou doprava, zdravotnictví a školství

 ČR volby kraje kampaň Jihočeský
Ilustrační fotografie. zdroj:istock.com
České Budějovice 18. srpna (ČTK) - Doprava, zdravotnictví a školství jsou hlavní témata kampaně a jihu Čech před krajskými volbami. Na tyto okruhy se zaměřily prakticky všechny velké strany a hnutí. Témata jsou podobná jako při předchozích krajských volbách. Náklady na kampaň politické subjekty nepatrně zvýšily, pohybují se v milionech korun. Před čtyřmi lety na ni vydaly o několik procent méně. Většina stran v kampani stále spoléhá na klasické billboardy a kontaktní kampaň. Vyplývá to z ankety ČTK mezi kandidujícími subjekty.
Nadále zůstáváme u billboardové kampaně, většinu inzerce v tištěných médiích nahrazujeme reklamou v on-line prostoru a plánujeme kontaktní kampaň s využitím volebních materiálů...
ODS, kterou vede do voleb hejtman Martin Kuba, na jihu Čech nechtěla vytvořit koalici Spolu. Současný hejtman dlouhodobě využívá sociální sítě, je aktivní na facebooku i twitteru. Pro krajské volby navíc zvolil intenzivní billboardovou kampaň. Na velkých plakátech je vždy dominantní Kubův portrét, který často doplňuje heslo: Jdu do toho znova. ODS na jihu Čech uvolní na kampaň 3,5 milionu korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety. "Vzhledem k tomu, že čtyři roky vedu kraj jako hejtman, o většině věcí s Jihočechy mluvím dlouhodobě. Jsem přesvědčen, že většina už má názor na to, jestli to děláme dobře, nebo blbě. Myslím, že to je fér, a podle mě to nejde přeplácat pár týdny kampaně," uvedl Kuba. ANO podobně jako ODS v kampani využívá kombinaci billboardů, sociálních sítí a mítinků s občany. "Hlavními tématy jsou dostupnost lékařské péče, podpora malých obcí, sociální služby, dotace na podporu sportu nebo energetika a nakládání s odpadem," uvedl lídr ANO Roman Kubíček. Dodal, že hnutí na jihu Čech náklady na kampaň v porovnání s rokem 2020 o deset procent zvýšilo. Přesnou částku neuvedl. Piráti jako téměř jediní preferují v kampani on-line prostor. "Podstatné pro nás je, abychom co nejvíce dodržovali zásady transparentnosti předvolební kampaně. Obličeje našich kandidátů na nelegálních billboardech zkrátka nenajdete," uvedl Josef Soumar, který Piráty do voleb v jižních Čechách povede. Dodal, že hlavní témata jsou pro stranu doprava a zdravotnictví. Náklady odhadují Piráti na více než milion korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety. Jihočeši 2012 si nechali zpracovat průzkum, v němž zjistili témata, která voliče nejvíce zajímají. Jde především o výstavbu silnic a dálnic. "Nadále zůstáváme u billboardové kampaně, většinu inzerce v tištěných médiích nahrazujeme reklamou v on-line prostoru a plánujeme kontaktní kampaň s využitím volebních materiálů," uvedla za hnutí Pavla Zvoňárová. Jihočeši 2012 vydají na kampaň tři miliony korun. "Témata kampaně vycházejí z oblastí, ve kterých jsme už za poslední čtyři roky odvedli nejvíce práce a které jsou nám vlastní. Bodem číslo jedna je v našem programu vzdělávání. Jihočeské školy, pedagogové, děti i studenti jsou pro nás jasnou prioritou," uvedl za koalici Společně pro jižní Čechy, kterou tvoří TOP 09, KDU-ČSL a Tábor 2020 její lídr Pavel Klíma (TOP 09). Dodal, že náklady na kampaň, kterou povede v on-line prostoru i na billboardech, budou přibližně stejně vysoké jako před čtyřmi lety.
Klíčová slova - ČR - volby - kraje - kampaň - Jihočeský -
Společní kandidáti STAN a hnutí Občané pro Budějovice vnímají také jako hlavní téma dopravu, dostupnou zdravotní péči a kvalitní sociální služby především pro seniory. "Zásadou naší kampaně je slušnost. Nepoukazujeme na to, co a kdo z našich politických oponentů dělá špatně. Pokud ano, říkáme proč a navrhujeme řešení. Zaměřujeme se na to, co je potřeba řešit a jak to řešit," uvedla jednička kandidátky Jaroslava Martanová. Náklady na kampaň budou 2,5 milionu korun, což je o 700.000 více než před čtyřmi lety. Krajské volby na jihu Čech v roce 2020 vyhrálo ANO těsně před ODS. Oba subjekty mají po 12 mandátech z 55. Do zastupitelstva se ještě dostali Piráti s devíti mandáty, společně TOP 09 a KDU-ČSL (sedm mandátů), ČSSD s šesti křesly, STAN s pěti a Jihočeši 2012 se čtyřmi mandáty. O hlasy voličů usilovalo 20 uskupení. Kraj vede koalice ODS, KDU-ČSL a TOP 09, ČSSD a Jihočeši 2012. Volební účast tehdy byla 39,51 procenta. rek kš - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Hlavní témata stran na jihu Čech jsou doprava, zdravotnictví a školství' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081602133|511166. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Hlavní témata stran na jihu Čech jsou doprava, zdravotnictví a školství


Kampaň před krajskými volbami ve středních Čechách se nevyhýbá kritice soupeřů
Kampaní pro krajské volby v Ústeckém kraji zahýbala kauza primátora Chomutova
Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun
Hlavními tématy krajských voleb v Plzeňském kraji je zdravotnictví a bezpečnost
Kandidující uskupení v hradeckém kraji zacílí na voliče v ulicích i na sítích

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.