Tématem moravskoslezských voleb je vzdělání i dostupná zdravotní péče
Ostrava 18. srpna (ČTK) - Kvalitní vzdělání nebo třeba dostupná zdravotní péče patří k tématům, s nimiž chtějí voliče oslovit uskupení kandidující v podzimních krajských volbách v Moravskoslezském kraji. Do kampaně chtějí strany, hnutí a koalice investovat miliony korun, zjistila ČTK.
Policie dosud v regionu nezaznamenala závažnější narušení předvolební kampaně. Z 11. místa kandidátní listiny koalice Spolu MSK složené z KDU-ČSL, ODS a TOP 09 odstoupil první náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). Důvodem rezignace byla snaha Unucky a jeho manželky získat krajskou dotaci. V pondělí chce rezignovat i na post náměstka. Uskupení Česká suverenita sociální demokracie kritizovala hejtmana Josefa Bělicu (ANO). Poukázalo na to, že Moravskoslezský deník zveřejnil článek s hejtmanem, který byl označen jako politická inzerce, přestože úhrada inzerce šla z prostředků Moravskoslezského kraje.
Pro nás je stěžejní zachování důstojných podmínek pracujících lidí. A proto je pro nás zásadní udržet zaměstnanost v průmyslových podnicích, které zde v kraji jsou stále důležitou oporou národního hospodářství...
"Nařčení ze strany subjektu ČSSD jsou neopodstatněná a považujeme je spíše za součást volební kampaně. Inzertní prostor totiž v Deníku využívá Moravskoslezský kraj dlouhodobě, aby informoval o dění v kraji a o zásadních tématech. V rámci této konkrétní spolupráce bylo objednáno mimo jiné šest podcastů, z čehož čtyři budou natočeny a odvysílány až po krajských volbách, kdy může být hejtmanem či radním zástupce zcela jiného politického subjektu," uvedla mluvčí kraje Nikola Birklenová.
Hnutí ANO se chce podle lídra Bělici zaměřit například na stavbu domovů pro seniory, podpořit lepší dostupnost zubařské péče nebo prohloubit spolupráci středních škol a podniků. Do kampaně chce investovat do pěti milionů korun. Soustředí se hlavně na kontaktní kampaň, ale využije i billboardy, letáky, volební noviny a on-line prezentaci.
Lídr kandidátky Spolu MSK Radek Kaňa za zásadní považuje příchod velkého investora s technologicky čistým provozem a vysoce kvalifikovanými pracovními pozicemi, který bude úzce spolupracovat s univerzitami v kraji. Koalice k prezentaci bude využívat sociální sítě, billboardy i kontakt s voliči. Celkové náklady na kampaň budou maximálně sedm milionů, část z těchto prostředků ale uskupení věnuje vybraným organizacím, přímo na kampaň zamíří 5,8 milionu korun.
Kvalitní vzdělávání je stěžejním tématem také pro uskupení Osobnosti pro kraj, v jehož čele stojí bývalý hejtman Ivo Vondrák, v minulosti kandidující za hnutí ANO. Podle Vondráka je v regionu potřeba zajistit pestré středoškolské vzdělání na vysoké úrovni, a to na všeobecných i odborných školách a za nezbytnou považuje rovněž intenzivní spolupráci s vysokými školami. Náklady na kampaň, při níž budou využity billboardy, letáky, sociální sítě i kontakt s voliči, by neměly překročit čtyři miliony korun.
Uskupení Stačilo!, tedy komunisté spolu s Českou stranou národně sociální, chce do kampaně investovat zhruba milion korun. Kromě kontaktu s občany, billboardů a letáků chce voliče zaujmou i speciálním songem představujícím region a jeho problémy. "Pro nás je stěžejní zachování důstojných podmínek pracujících lidí. A proto je pro nás zásadní udržet zaměstnanost v průmyslových podnicích, které zde v kraji jsou stále důležitou oporou národního hospodářství," řekl k prioritám lídr kandidátky Ivan Strachoň. Za důležitou považuje také podporu vzdělávání studentů pro průmyslové obory.
Pro SOCDEM je hlavním tématem udržení dostupnosti a kvality veřejných služeb, zvláště ve zdravotnictví. "Chceme, aby kraj podpořil zvýšení kapacity ostravské lékařské fakulty, a tím i většího počtu absolventů," uvedl lídr Svatopluk Němeček. Dodal, že prosadit chce i systém krajských stipendií pro zajištění zubařů a dětských i praktických lékařů. Při kampani, která bude stát nižší miliony, využije hlavně sociální sítě a osobní kontakt s voliči.
Piráti do kampaně investují maximálně 2,5 milionu korun a využít chtějí on-line marketing nebo uspořádat různé akce. "Naším hlavním tématem je zastavení klientelismu při rozdělování evropských miliard určených na modernizace a spravedlivou proměnu kraje. Chceme investovat především do lidí, rozvoje jejich schopností a vzdělání, modernizace regionu, také do místních malých a středních podniků a dopravní i datové infrastruktury," řekla lídryně Zuzana Klusová.
Pro SPD bude v kampani hlavní téma zdravotnictví a dostupnost péče. "Provedeme důkladnou analýzu současné poptávky a nabídky zdravotních služeb. Pak rozhodneme o řadě opatření, která budou mít pozitivní dopad na dostupnost zdravotní péči," uvedl lídr kandidátky Jan Síla. Dodal, že všechny krajské kandidáty představí veřejnosti v Ostravě 17. září na Masarykově náměstí. V kampani se chtějí kromě osobního kontaktu také spoléhat na billboardy, letáky a sociální sítě. "Zatím nemám k dispozici částku, kterou v našem kraji za kampaň vydáme. Jistě ale nebude zdaleka dosahovat možné horní hranice," uvedl Síla.
mtk dvc kš - sdílejte článek
Následuje: Jihomoravští politici v kampani vyzdvihují své úspěchy a kritizují národní vládu
Brno 18. srpna (ČTK) - Politické strany kandidující na jižní Moravě do krajských voleb pozvolna začínají s předvolební kampaní. Zatím jsou aktivní zejména na sociálních sítích, většina stran chystá zahájení venkovních aktivit na konec srpna. Přibudou stánky ve městech, plakáty, billboardy i setkání s politiky. Lidé uvidí hesla jako "100% garance kvality", "Výzva přijata", ale i "Konec chaosu v kraji!" či "Proti asociální vládě". Náklady na kampaň se pohybují od stovek tisíc korun po 5,5 milionu. ČTK to řekli zástupci kandidujících subjektů, které jsou nyní zastoupeny v zastupitelstvu. Koalice Spolu představila kampaň minulý týden. Namísto tradičního loga koalice a barev typických pro ODS, KDU-ČSL a TOP 09 je založená na křiklavě zelené, koláži hlav politiků a heslech jako "akce" nebo "100% garance kvality". Opírá se zejména o lídra a současného hejtmana Jana Grolicha (KDU-ČSL). V kraji má jeho osobnost větší potenciál než koalice Spolu, řekl Grolich. Na kampaň koalice vynaloží 5,5 milionu korun. Opoziční ANO, které krajské volby v roce 2020 vyhrálo, začne od pondělí objíždět města v kraji. "Denně máme v plánu okolo tří zastávek. Zúčastní se i krajská předsedkyně Alena Schillerová. Chceme navštívit také města, kde dlouhodobě nedosahujeme takových výsledků. Hlavním heslem hnutí je 'Vrátíme, co vám vláda vzala', vymezujeme se tedy vůči vládě na celostátní úrovni a využíváme toho, že je stejná koalice i v kraji. Vizuálně bude kampaň spíše konzervativní, čistá, je tam hodně bílé barvy. Volič ji jednoznačně identifikuje s hnutím ANO. Využijeme také známosti naší předsedkyně, takže na většině plakátů bude i paní Schillerová," uvedl předseda klubu zastupitelů ANO Milan Vojta. Hnutí počítá s náklady přibližně 4,5 milionu korun. Piráti jdou do voleb s heslem "Výzva přijata", které se vztahuje k současným reálným výzvám v kraji. "Patří mezi ně stárnutí populace a s tím spojená dostupnost služeb v sociální oblasti či zdravotnictví, duševní zdraví obyvatel nebo vylidňování venkova a nedostupné bydlení. Dále výzvy pojící se se změnou klimatu nebo výzvy budoucnosti týkající se školství," řekla kandidátka na hejtmanku Jana Holomčík Leitnerová. Rozpočet na kampaň je okolo 2,5 milionu korun. Vzhledově v ní pracují s kombinací fotografií a kreslených emotikonů. Zároveň je postavená zejména na osobě lídryně, takže na venkovních plochách a bannerech budou lidé vídat hlavně Holomčík Leitnerovou. Od konce srpna budou kraj objíždět kandidáti Starostů pro jižní Moravu. (pokračování...)
Brno 18. srpna (ČTK) - Politické strany kandidující na jižní Moravě do krajských voleb pozvolna začínají s předvolební kampaní. Zatím jsou aktivní zejména na sociálních sítích, většina stran chystá zahájení venkovních aktivit na konec srpna. Přibudou stánky ve městech, plakáty, billboardy i setkání s politiky. Lidé uvidí hesla jako "100% garance kvality", "Výzva přijata", ale i "Konec chaosu v kraji!" či "Proti asociální vládě". Náklady na kampaň se pohybují od stovek tisíc korun po 5,5 milionu. ČTK to řekli zástupci kandidujících subjektů, které jsou nyní zastoupeny v zastupitelstvu. Koalice Spolu představila kampaň minulý týden. Namísto tradičního loga koalice a barev typických pro ODS, KDU-ČSL a TOP 09 je založená na křiklavě zelené, koláži hlav politiků a heslech jako "akce" nebo "100% garance kvality". Opírá se zejména o lídra a současného hejtmana Jana Grolicha (KDU-ČSL). V kraji má jeho osobnost větší potenciál než koalice Spolu, řekl Grolich. Na kampaň koalice vynaloží 5,5 milionu korun. Opoziční ANO, které krajské volby v roce 2020 vyhrálo, začne od pondělí objíždět města v kraji. "Denně máme v plánu okolo tří zastávek. Zúčastní se i krajská předsedkyně Alena Schillerová. Chceme navštívit také města, kde dlouhodobě nedosahujeme takových výsledků. Hlavním heslem hnutí je 'Vrátíme, co vám vláda vzala', vymezujeme se tedy vůči vládě na celostátní úrovni a využíváme toho, že je stejná koalice i v kraji. Vizuálně bude kampaň spíše konzervativní, čistá, je tam hodně bílé barvy. Volič ji jednoznačně identifikuje s hnutím ANO. Využijeme také známosti naší předsedkyně, takže na většině plakátů bude i paní Schillerová," uvedl předseda klubu zastupitelů ANO Milan Vojta. Hnutí počítá s náklady přibližně 4,5 milionu korun. Piráti jdou do voleb s heslem "Výzva přijata", které se vztahuje k současným reálným výzvám v kraji. "Patří mezi ně stárnutí populace a s tím spojená dostupnost služeb v sociální oblasti či zdravotnictví, duševní zdraví obyvatel nebo vylidňování venkova a nedostupné bydlení. Dále výzvy pojící se se změnou klimatu nebo výzvy budoucnosti týkající se školství," řekla kandidátka na hejtmanku Jana Holomčík Leitnerová. Rozpočet na kampaň je okolo 2,5 milionu korun. Vzhledově v ní pracují s kombinací fotografií a kreslených emotikonů. Zároveň je postavená zejména na osobě lídryně, takže na venkovních plochách a bannerech budou lidé vídat hlavně Holomčík Leitnerovou. Od konce srpna budou kraj objíždět kandidáti Starostů pro jižní Moravu. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Tématem moravskoslezských voleb je vzdělání i dostupná zdravotní péče' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081602797|511168. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Tématem moravskoslezských voleb je vzdělání i dostupná zdravotní péče' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081602797|511168. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.