Jihomoravští politici v kampani vyzdvihují své úspěchy a kritizují národní vládu
Brno 18. srpna (ČTK) - Politické strany kandidující na jižní Moravě do krajských voleb pozvolna začínají s předvolební kampaní. Zatím jsou aktivní zejména na sociálních sítích, většina stran chystá zahájení venkovních aktivit na konec srpna. Přibudou stánky ve městech, plakáty, billboardy i setkání s politiky. Lidé uvidí hesla jako "100% garance kvality", "Výzva přijata", ale i "Konec chaosu v kraji!" či "Proti asociální vládě". Náklady na kampaň se pohybují od stovek tisíc korun po 5,5 milionu. ČTK to řekli zástupci kandidujících subjektů, které jsou nyní zastoupeny v zastupitelstvu.
Koalice Spolu představila kampaň minulý týden. Namísto tradičního loga koalice a barev typických pro ODS, KDU-ČSL a TOP 09 je založená na křiklavě zelené, koláži hlav politiků a heslech jako "akce" nebo "100% garance kvality". Opírá se zejména o lídra a současného hejtmana Jana Grolicha (KDU-ČSL). V kraji má jeho osobnost větší potenciál než koalice Spolu, řekl Grolich. Na kampaň koalice vynaloží 5,5 milionu korun.
Opoziční ANO, které krajské volby v roce 2020 vyhrálo, začne od pondělí objíždět města v kraji. "Denně máme v plánu okolo tří zastávek. Zúčastní se i krajská předsedkyně Alena Schillerová. Chceme navštívit také města, kde dlouhodobě nedosahujeme takových výsledků. Hlavním heslem hnutí je 'Vrátíme, co vám vláda vzala', vymezujeme se tedy vůči vládě na celostátní úrovni a využíváme toho, že je stejná koalice i v kraji. Vizuálně bude kampaň spíše konzervativní, čistá, je tam hodně bílé barvy. Volič ji jednoznačně identifikuje s hnutím ANO. Využijeme také známosti naší předsedkyně, takže na většině plakátů bude i paní Schillerová," uvedl předseda klubu zastupitelů ANO Milan Vojta. Hnutí počítá s náklady přibližně 4,5 milionu korun.
Piráti jdou do voleb s heslem "Výzva přijata", které se vztahuje k současným reálným výzvám v kraji. "Patří mezi ně stárnutí populace a s tím spojená dostupnost služeb v sociální oblasti či zdravotnictví, duševní zdraví obyvatel nebo vylidňování venkova a nedostupné bydlení. Dále výzvy pojící se se změnou klimatu nebo výzvy budoucnosti týkající se školství," řekla kandidátka na hejtmanku Jana Holomčík Leitnerová. Rozpočet na kampaň je okolo 2,5 milionu korun. Vzhledově v ní pracují s kombinací fotografií a kreslených emotikonů. Zároveň je postavená zejména na osobě lídryně, takže na venkovních plochách a bannerech budou lidé vídat hlavně Holomčík Leitnerovou.
Od konce srpna budou kraj objíždět kandidáti Starostů pro jižní Moravu. "V kampani budeme klást důraz především na to, že reprezentujeme každý jeden region Jihomoravského kraje. Na kandidátce máme 34 starostů a starostek z celého kraje a řadu dalších zástupců samospráv, takže známe problémy jednotlivých částí kraje a jsme připraveni je řešit. Hlasem pro svého starostu lidé volí na kraj v podstatě lobbistu za svůj region," uvedl manažer STAN Martin Vérteši. V kampani hodlají utratit zhruba 3,5 milionu korun.
Uskupení Hlas Moravy, dříve Spolu pro Moravu, v kampani sází na zkušenosti kandidátů s místní politikou a veřejným děním. "Chceme poukázat na to, že to, co jiní slibují, my už na mnoha místech reálně desetiletí děláme. A také víme, jak kraj může podobné projekty podpořit. Ústředním heslem je 'Hlas, který bude slyšet'. Vzhledově sázíme na v politice poměrně netradiční petrolejovou barvu, doplněnou o béžovou, ale i růžovou a sytě žlutou. Ve vizuálech si hrajeme s hlasem ve formě bublin i uvozovek. Kampaň působí moderním a hravým dojmem," míní lídr Jan Vitula. Náklady odhaduje na vyšší stovky tisíc až 1,5 milionu korun.
Hlavním sdělením koalice SPD, Trikolora, PRO a Svobodní je "Proti asociální vládě". "Chceme ukončit vládu koalice v kraji a stejně tak za rok ve sněmovních volbách. Dalším heslem je, že nedopustíme na jižní Moravě privatizaci nemocnic, což v důsledku kroků této koalice hrozí," uvedl předseda jihomoravské SPD Jan Hrnčíř. Náklady nepřesáhnou 1,5 milionu korun. Vizuál je podle Hrnčíře netradiční a odráží také spojení více uskupení dohromady. "Objevují se tři kandidáti v pozadí se zelení. Máme i alegorické plakáty, na kterých upozorňujeme na problémy způsobené vládní pětikoalicí," dodal
SOCDEM plánuje do kampaně investovat kolem tří milionů korun. "Hlavním heslem je "Konec chaosu v kraji!". Naším hlavním sdělením je potřeba změny. Poukazujeme na to, co současné vedení nezvládlo – zejména v sociální oblasti, kde chybí kapacity v domovech pro seniory a přibývají problémy s řízením sociálních služeb. Ukazujeme také, co chceme prosadit a zlepšit a zároveň navazujeme na hmatatelné výsledky dřívější práce sociálních demokratů. Kampaň zaujme autentickým vizuálem a promyšleným obsahem," řekl lídr Břetislav Štefan.
Krajské volby se uskuteční 20. a 21. září. Registrovaných je 15 uskupení. Koalici v kraji nyní tvoří zástupci KDU-ČSL, Pirátů, ODS a Svobodných a Starostové pro jižní Moravu. V opozici jsou ANO, SOCDEM, SPD a Spolu pro Moravu.
Klára Šimečková kš - sdílejte článek
Následuje: Hlavní témata stran na jihu Čech jsou doprava, zdravotnictví a školství
České Budějovice 18. srpna (ČTK) - Doprava, zdravotnictví a školství jsou hlavní témata kampaně a jihu Čech před krajskými volbami. Na tyto okruhy se zaměřily prakticky všechny velké strany a hnutí. Témata jsou podobná jako při předchozích krajských volbách. Náklady na kampaň politické subjekty nepatrně zvýšily, pohybují se v milionech korun. Před čtyřmi lety na ni vydaly o několik procent méně. Většina stran v kampani stále spoléhá na klasické billboardy a kontaktní kampaň. Vyplývá to z ankety ČTK mezi kandidujícími subjekty. ODS, kterou vede do voleb hejtman Martin Kuba, na jihu Čech nechtěla vytvořit koalici Spolu. Současný hejtman dlouhodobě využívá sociální sítě, je aktivní na facebooku i twitteru. Pro krajské volby navíc zvolil intenzivní billboardovou kampaň. Na velkých plakátech je vždy dominantní Kubův portrét, který často doplňuje heslo: Jdu do toho znova. ODS na jihu Čech uvolní na kampaň 3,5 milionu korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety. "Vzhledem k tomu, že čtyři roky vedu kraj jako hejtman, o většině věcí s Jihočechy mluvím dlouhodobě. Jsem přesvědčen, že většina už má názor na to, jestli to děláme dobře, nebo blbě. Myslím, že to je fér, a podle mě to nejde přeplácat pár týdny kampaně," uvedl Kuba. ANO podobně jako ODS v kampani využívá kombinaci billboardů, sociálních sítí a mítinků s občany. "Hlavními tématy jsou dostupnost lékařské péče, podpora malých obcí, sociální služby, dotace na podporu sportu nebo energetika a nakládání s odpadem," uvedl lídr ANO Roman Kubíček. Dodal, že hnutí na jihu Čech náklady na kampaň v porovnání s rokem 2020 o deset procent zvýšilo. Přesnou částku neuvedl. Piráti jako téměř jediní preferují v kampani on-line prostor. "Podstatné pro nás je, abychom co nejvíce dodržovali zásady transparentnosti předvolební kampaně. Obličeje našich kandidátů na nelegálních billboardech zkrátka nenajdete," uvedl Josef Soumar, který Piráty do voleb v jižních Čechách povede. Dodal, že hlavní témata jsou pro stranu doprava a zdravotnictví. (pokračování...)
České Budějovice 18. srpna (ČTK) - Doprava, zdravotnictví a školství jsou hlavní témata kampaně a jihu Čech před krajskými volbami. Na tyto okruhy se zaměřily prakticky všechny velké strany a hnutí. Témata jsou podobná jako při předchozích krajských volbách. Náklady na kampaň politické subjekty nepatrně zvýšily, pohybují se v milionech korun. Před čtyřmi lety na ni vydaly o několik procent méně. Většina stran v kampani stále spoléhá na klasické billboardy a kontaktní kampaň. Vyplývá to z ankety ČTK mezi kandidujícími subjekty. ODS, kterou vede do voleb hejtman Martin Kuba, na jihu Čech nechtěla vytvořit koalici Spolu. Současný hejtman dlouhodobě využívá sociální sítě, je aktivní na facebooku i twitteru. Pro krajské volby navíc zvolil intenzivní billboardovou kampaň. Na velkých plakátech je vždy dominantní Kubův portrét, který často doplňuje heslo: Jdu do toho znova. ODS na jihu Čech uvolní na kampaň 3,5 milionu korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety. "Vzhledem k tomu, že čtyři roky vedu kraj jako hejtman, o většině věcí s Jihočechy mluvím dlouhodobě. Jsem přesvědčen, že většina už má názor na to, jestli to děláme dobře, nebo blbě. Myslím, že to je fér, a podle mě to nejde přeplácat pár týdny kampaně," uvedl Kuba. ANO podobně jako ODS v kampani využívá kombinaci billboardů, sociálních sítí a mítinků s občany. "Hlavními tématy jsou dostupnost lékařské péče, podpora malých obcí, sociální služby, dotace na podporu sportu nebo energetika a nakládání s odpadem," uvedl lídr ANO Roman Kubíček. Dodal, že hnutí na jihu Čech náklady na kampaň v porovnání s rokem 2020 o deset procent zvýšilo. Přesnou částku neuvedl. Piráti jako téměř jediní preferují v kampani on-line prostor. "Podstatné pro nás je, abychom co nejvíce dodržovali zásady transparentnosti předvolební kampaně. Obličeje našich kandidátů na nelegálních billboardech zkrátka nenajdete," uvedl Josef Soumar, který Piráty do voleb v jižních Čechách povede. Dodal, že hlavní témata jsou pro stranu doprava a zdravotnictví. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Jihomoravští politici v kampani vyzdvihují své úspěchy a kritizují národní vládu' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081602358|511167. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Jihomoravští politici v kampani vyzdvihují své úspěchy a kritizují národní vládu' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081602358|511167. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.