Strany ve Zlínském kraji sázejí před volbami na kontaktní kampaň i sociální sítě
Zlín 18. srpna (ČTK) – Strany, hnutí a volební koalice ve Zlínském kraji sázejí v kampani před zářijovými krajskými volbami na osobní kontakt s voliči. Oslovit se je snaží i prostřednictvím sociálních sítí, plakátů nebo billboardů. Zatímco některé subjekty si na kampaň vystačí se statisícovými částkami, jiné na ni plánují uvolnit i miliony korun. Vyplývá to z vyjádření zástupců oslovených stran, hnutí a koalic pro ČTK.
Funkci hejtmana obhajuje Radim Holiš z ANO, který je znovu lídrem kandidátky hnutí. Do kampaně v regionu podle něj investuje ANO přibližně 2,2 miliony korun. "Hlavně budeme prezentovat to, co se nám podařilo. Využijeme k tomu jak billboardy, tak plakáty v autobusech nebo citylighty. Samozřejmě i sociální sítě, doplňujeme také web. Dvakrát oslovíme lidi tiskovinou v rámci celého kraje," řekl ČTK Holiš.
Lidovci půjdou do voleb s hnutím Zlín 21, lídrem společné kandidátky nazvané K21 Zlínský kraj 21. století bude senátor, starosta Vsetína a někdejší hejtman Jiří Čunek z KDU-ČSL. Volební manažerka Kateřina Martykánová uvedla, že koalice plánuje do předvolební kampaně investovat kolem 3,5 milionu korun. Voliče oslovuje přes sociální sítě, plakáty nebo billboardy. "V září plánujeme sérii volebních mítinků ve vybraných městech ve Zlínském kraji. Připravujeme také volební noviny s distribucí do všech domácností v kraji," uvedla manažerka.
Kandidátku Pirátů pro letošní krajské volby povede z první pozice náměstkyně hejtmana Hana Ančincová. Volební manažer Jaromír Horký uvedl, že strana na předvolební kampaň v kraji dá zhruba 2,6 milionu korun. "Chceme se vydat do všech koutů kraje v rámci kontaktní kampaně a budeme se snažit samozřejmě také zviditelnit pomocí outdoorové reklamy. Primárně sázíme na sociální sítě a videa, skrze něž komunikujeme naši práci a vize pro kraj," uvedl Horký.
Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) kandiduje spolu s TOP 09 a hnutím ZVUK 12. Jedničkou kandidátky je starosta Slavičína na Zlínsku Tomáš Chmela ze STAN, náklady na kampaň by podle něj neměly přesáhnout tři miliony korun. "Především s našimi kandidáty spoléháme na kontaktní kampaň v ulicích, náměstích a parcích. Samozřejmě máme i billboardy, komunikujeme přes sociální sítě a aktuálně rozjíždíme náš nový web," řekl Chmela.
Občanské demokraty přijde kampaň v kraji podle regionálního manažera strany Jana Zapletala na 2,5 až 3,5 milionu korun. Také ODS v ní počítá s osobními setkáními s voliči, prezentovat se bude na sociálních sítích a billboardech. "Zvláštní zřetel chceme věnovat kontaktní kampani," uvedl Zapletal. Lídrem kandidátky ODS pro krajské volby ve Zlínském kraji je senátor Tomáš Goláň.
V čele kandidátky SPD je lékař Lubomír Nečas, kandiduje jako nestraník. "Krajská SPD uvolní na kampaň cirka 700.000 korun," uvedl Nečas. Další peníze by podle něj měla přidat stranická centrála. O hlasy voličů bude SPD usilovat přes kontaktní kampaň, sociální sítě nebo billboardy. Chce využít i noviny a letáky do schránek, plachty a plakáty na zastávkách.
Trikoloru vede do voleb z první pozice David Nepimach, předseda krajské organizace strany. Kolik peněz Trikolora na kampaň uvolní, neuvedl. "Budeme disponovat pouze penězi dobrovolných dárců z řad našich členů a příznivců. Vše bude vidět na našem transparentním účtu," uvedl Nepimach. Vzhledem k omezeným finančním možnostem se podle něj strana bude prezentovat na sociálních sítích a v kontaktní kampani.
O hlasy voličů se bude ucházet i Nezávislý HLAS pro Zlínský kraj. Jde o uskupení nezávislých kandidátů, na kandidátce jsou i členové Soukromníků, Svobodných a Nezávislých. Lídrem kandidátky je krajský zastupitel a zastupitel Uherského Hradiště Michal Dvouletý (Soukromníci). Koalice podle něj dosud na kampaň shromáždila přes 1,6 milionu korun. "V rámci volební kampaně využijme všechny běžné prostředky, od billboardů, přes propagaci v on-line prostředí až po kontaktní kampaň," řekl Dvouletý.
Jedničkou koalice Stačilo!, která sdružuje KSČM, Českou suverenitu sociální demokracii (ČSSD) a ČSNS, je bývalá poslankyně Marie Pěnčíková (KSČM). Předseda krajského výboru komunistů Roman Ramach uvedl, že koalici kampaň přijde na 500.000 korun. "Máme připravenou kontaktní kampaň, které se bude účastnit i Kateřina Konečná, samozřejmě oslovíme voliče na sociálních sítích, ale i formou billboardů, plakátů a letáků," řekl Ramach.
S dotazy ohledně kampaně oslovila ČTK také zástupce SOCDEM. Na dotazy zaslané e-mailem však nereagovali, nezvedali ani mobilní telefony. Jedničkou kandidátky SOCDEM s podporou Zelených je nestranička Olga Sehnalová, náměstkyně hejtmana.
Před čtyřmi lety zvítězilo ve volbách ve Zlínském kraji hnutí ANO se ziskem 19,08 procenta hlasů a devíti křesel v krajském zastupitelstvu. Následně vytvořilo koalici s Piráty, ODS a ČSSD (nyní SOCDEM). V zastupitelstvu má 24 z 45 mandátů. V opozici jsou KDU-ČSL, která v krajských volbách v roce 2020 skončila těsně druhá, dále STAN, SPD a koalice Trikolory, Soukromníků a Nezávislých.
chv dr - sdílejte článek
Následuje: Tématem moravskoslezských voleb je vzdělání i dostupná zdravotní péče
Ostrava 18. srpna (ČTK) - Kvalitní vzdělání nebo třeba dostupná zdravotní péče patří k tématům, s nimiž chtějí voliče oslovit uskupení kandidující v podzimních krajských volbách v Moravskoslezském kraji. Do kampaně chtějí strany, hnutí a koalice investovat miliony korun, zjistila ČTK. Policie dosud v regionu nezaznamenala závažnější narušení předvolební kampaně. Z 11. místa kandidátní listiny koalice Spolu MSK složené z KDU-ČSL, ODS a TOP 09 odstoupil první náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). Důvodem rezignace byla snaha Unucky a jeho manželky získat krajskou dotaci. V pondělí chce rezignovat i na post náměstka. Uskupení Česká suverenita sociální demokracie kritizovala hejtmana Josefa Bělicu (ANO). Poukázalo na to, že Moravskoslezský deník zveřejnil článek s hejtmanem, který byl označen jako politická inzerce, přestože úhrada inzerce šla z prostředků Moravskoslezského kraje. "Nařčení ze strany subjektu ČSSD jsou neopodstatněná a považujeme je spíše za součást volební kampaně. Inzertní prostor totiž v Deníku využívá Moravskoslezský kraj dlouhodobě, aby informoval o dění v kraji a o zásadních tématech. V rámci této konkrétní spolupráce bylo objednáno mimo jiné šest podcastů, z čehož čtyři budou natočeny a odvysílány až po krajských volbách, kdy může být hejtmanem či radním zástupce zcela jiného politického subjektu," uvedla mluvčí kraje Nikola Birklenová. Hnutí ANO se chce podle lídra Bělici zaměřit například na stavbu domovů pro seniory, podpořit lepší dostupnost zubařské péče nebo prohloubit spolupráci středních škol a podniků. Do kampaně chce investovat do pěti milionů korun. Soustředí se hlavně na kontaktní kampaň, ale využije i billboardy, letáky, volební noviny a on-line prezentaci. Lídr kandidátky Spolu MSK Radek Kaňa za zásadní považuje příchod velkého investora s technologicky čistým provozem a vysoce kvalifikovanými pracovními pozicemi, který bude úzce spolupracovat s univerzitami v kraji. Koalice k prezentaci bude využívat sociální sítě, billboardy i kontakt s voliči. Celkové náklady na kampaň budou maximálně sedm milionů, část z těchto prostředků ale uskupení věnuje vybraným organizacím, přímo na kampaň zamíří 5,8 milionu korun. Kvalitní vzdělávání je stěžejním tématem také pro uskupení Osobnosti pro kraj, v jehož čele stojí bývalý hejtman Ivo Vondrák, v minulosti kandidující za hnutí ANO. Podle Vondráka je v regionu potřeba zajistit pestré středoškolské vzdělání na vysoké úrovni, a to na všeobecných i odborných školách a za nezbytnou považuje rovněž intenzivní spolupráci s vysokými školami. (pokračování...)
Ostrava 18. srpna (ČTK) - Kvalitní vzdělání nebo třeba dostupná zdravotní péče patří k tématům, s nimiž chtějí voliče oslovit uskupení kandidující v podzimních krajských volbách v Moravskoslezském kraji. Do kampaně chtějí strany, hnutí a koalice investovat miliony korun, zjistila ČTK. Policie dosud v regionu nezaznamenala závažnější narušení předvolební kampaně. Z 11. místa kandidátní listiny koalice Spolu MSK složené z KDU-ČSL, ODS a TOP 09 odstoupil první náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). Důvodem rezignace byla snaha Unucky a jeho manželky získat krajskou dotaci. V pondělí chce rezignovat i na post náměstka. Uskupení Česká suverenita sociální demokracie kritizovala hejtmana Josefa Bělicu (ANO). Poukázalo na to, že Moravskoslezský deník zveřejnil článek s hejtmanem, který byl označen jako politická inzerce, přestože úhrada inzerce šla z prostředků Moravskoslezského kraje. "Nařčení ze strany subjektu ČSSD jsou neopodstatněná a považujeme je spíše za součást volební kampaně. Inzertní prostor totiž v Deníku využívá Moravskoslezský kraj dlouhodobě, aby informoval o dění v kraji a o zásadních tématech. V rámci této konkrétní spolupráce bylo objednáno mimo jiné šest podcastů, z čehož čtyři budou natočeny a odvysílány až po krajských volbách, kdy může být hejtmanem či radním zástupce zcela jiného politického subjektu," uvedla mluvčí kraje Nikola Birklenová. Hnutí ANO se chce podle lídra Bělici zaměřit například na stavbu domovů pro seniory, podpořit lepší dostupnost zubařské péče nebo prohloubit spolupráci středních škol a podniků. Do kampaně chce investovat do pěti milionů korun. Soustředí se hlavně na kontaktní kampaň, ale využije i billboardy, letáky, volební noviny a on-line prezentaci. Lídr kandidátky Spolu MSK Radek Kaňa za zásadní považuje příchod velkého investora s technologicky čistým provozem a vysoce kvalifikovanými pracovními pozicemi, který bude úzce spolupracovat s univerzitami v kraji. Koalice k prezentaci bude využívat sociální sítě, billboardy i kontakt s voliči. Celkové náklady na kampaň budou maximálně sedm milionů, část z těchto prostředků ale uskupení věnuje vybraným organizacím, přímo na kampaň zamíří 5,8 milionu korun. Kvalitní vzdělávání je stěžejním tématem také pro uskupení Osobnosti pro kraj, v jehož čele stojí bývalý hejtman Ivo Vondrák, v minulosti kandidující za hnutí ANO. Podle Vondráka je v regionu potřeba zajistit pestré středoškolské vzdělání na vysoké úrovni, a to na všeobecných i odborných školách a za nezbytnou považuje rovněž intenzivní spolupráci s vysokými školami. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Strany ve Zlínském kraji sázejí před volbami na kontaktní kampaň i sociální sítě' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081604466|511169. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Strany ve Zlínském kraji sázejí před volbami na kontaktní kampaň i sociální sítě' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081604466|511169. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.